גאווה מקומית: סגן משנה דנה ממזכרת בתיה מסיימת קורס קצינים של מערך ההגנה האווירית

 

ביום רביעי האחרון, 29/6, התקיים טקס סיום קורס קציני מערך ההגנה האווירית. הטקס נערך בבית הספר להגנה אווירית, בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומפקד מערך ההגנה האווירית, תת אלוף גלעד בירן. את הקורס מסיימים 20 לוחמים, ביניהם 13 לוחמות ו7 לוחמים. המסיימים עתידים לחזור לגדודים השונים במערך בתור מפקדי פלגות לוחמים, ולהשתלב במערכות “כיפת ברזל”, “חץ”, “קלע דוד” ו”יהלום”. אחת המסיימות היא סג”ם דנה בת ה-20 ממזכרת בתיה.

לדנה יש 2 אחיות גדולות, היא האחות הקטנה במשפחתה. בתיכון הרחיבה דנה את המגמות ספורט ומדעי החברה. לדנה יש משמעות מיוחדת ליציאה לקצונה, אביה היה סגן אלוף באגף התקשוב וסבא שלה היה סגן אלוף בחיל השריון. גם לה היה חשוב גם להיות קצינה, היא מספרת: “סבא שלי היה אחת הסיבות המרכזיות שבגללן יצאתי לקצונה, רציתי להסב לו גאווה, אני הנכדה האחרונה שלו ורציתי שהוא יראה אותי כקצינה, זה מאוד העלה את המוטיבציה ואני מצפה בקוצר רוח שיראה אותי עם הדרגות”.

סג”ם דנה התגייסה בנובמבר 2020 ועברה טירונות והכשרה בבית הספר להגנה אווירית, בסיומם שובצה למערכת הנשק “כיפת ברזל”, אליה היא עתידה לחזור בתור קצינה. עם סיום ההכשרה הגיעה דנה לגדוד 137, בו שירתה כלוחמת במשך ארבעה חודשים שבסופם המשיכה לקורס מפקדים ואחריו ישירות לבה”ד 1. את ההשלמה החיילית מסיימת דנה עם סג”ם ירין, איתו היא משרתת ביחד מאז הטירונות, וכעת שניהם יקבלו את דרגות הקצונה גם יחדיו ויחזרו כקצינים לגדוד בו שירתו.

חוויה שגרמה לה לרצות לצאת לקצונה הייתה מבצע “שומר החומות”: “בזמן מבצע שומר החומות הסוללה שלי פרסה באזור באר שבע, והגנו על כל האזור שם, זה היה מאוד משמעותי. הייתה פעם ששמרתי והתחיל מטח רקטות לבאר שבע, ראיתי את כל היירוטים מהכיפה שיוצאים וממש הבנתי כמה המערך משמעותי וכמה אנחנו באמת מגנים על המדינה, המבצע היה אחד הדברים שבאמת גם דחפו אותי להיות קצינה”.

על המערך מספרת דנה: “יש אנשים מאחורי המערכות במערך, שום דבר לא אוטומטי ולא הכול מסתכם בלחיצת כפתור, קורים המון דברים במרכז לניהול יירוטים ועושים החלטות חשובות שמצילות חיים, בסוף יש אנשים בקצה”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן