news08.net/ads.txt

גבי גאון: “מזכרת בתיה היא סטארט-אפ ציוני” • ראיון | בשיתוף “סטטוס”

כאשר מדברים על חדשנות בשלטון המקומי ושקיפות, נראה כי ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה, גבי גאון, עונה במדויק להגדרה. עם לו”ז שממנו יכולים גם הוותיקים שבראשי הרשויות ללמוד ועם רעיונות חדשניים ויזמות, הוא סוגר כעת חצי שנה ראשונה בתפקידו כראש המועצה, וזאת עבורו הקדנציה השנייה כחבר מועצה, לאחר חמש שנים ראשונות כראש סיעה גדולה – ‘משב’

אנחנו פוגשים את גאון עם חזרתו מסיור נוסף בשטח במטרה לבדוק את התקדמות פרויקט אחד מני רבים הנמצא בהליכי פיתוח. בשיחה נעימה ופתוחה שאלנו את גאון אודות מצב המועצה שקיבל, תכניות ושאיפות, תפיסת עולם, ואפילו אם יש לו זמן פנוי גם לתחביבים.

ראש המועצה, האם תוכל לשתף אותנו בכל הנוגע למצב המועצה אותה קיבלת, ומה לדעתך משקפות תוצאות הבחירות?
“בהחלט. הבחירות האחרונות עמדו בסימן “פני היישוב – לאן?”. הציבור הצביע באופן גורף עבור הצוות שלי ועבורי, להנהיג את המועצה ברוח של שקיפות, שיתוף הציבור, קהילתיות ועתיד מבטיח עם מנועי צמיחה כלכליים אמיתיים הכוללים פארק הייטק – ולא גני אירועים, חיזוק ופיתוח של מערכת החינוך, פיתוח בר-לב והשכונות הוותיקות, ועוד”.

לאחרונה אושר תקציב המועצה, וגורמים מספרים כי אתה בקיא בו ועברת על כל סעיף וסעיף בו.
“אכן כך. אנחנו רואים בתפקידנו שליחות, ותפקיד מרכזי בכך הוא דאגה ושמירה על הכסף הציבורי. לכן התקציב – המהווה נדבך יסוד מהותי ומשמעותי בפעילות המועצה וגם מראה את הכיוון בו אנו מבקשים להתקדם, קיבל את מלוא הטיפול והיחס הראוי והרציני ביותר. באמצעות תקציב נכון וראוי , חסכנו היכן שניתן ויצרנו תמריצים חדשים שייקחו את היישוב קדימה”.

האם תוכל לתת לנו סקירה קצרה על המצב הכלכלי של היישוב?
“קיבלנו את המועצה עם גירעון ותכנית התייעלות מטעם משרד הפנים, אך כעת אנחנו מסתכלים קדימה לא על הירושה אותה קיבלנו ובה אנחנו מטפלים, אלא על המטרות שלנו לנוע קדימה. בין היתר בחשיבה חדשה בכל הנושא של פיתוח שכונת בר-לב, בניהול עדכני ושקוף של הפיתוח, בחיזוק העוגן שמהווה תחנת הרכבת החדשה שתיפתח בסוף החודש, ובהקמת פארק הייטק טכנולוגי שימשוך תעשייה איכותית ועתירת-ידע. מזכרת בתיה היא סטארט-אפ ציוני, ואנחנו ממשים הלכה למעשה את חזון מייסדיה”.

(עובדים מסביב לשעון בכדי להכשיר את הדרך לטקס פתיחת התחנה ב- 30/5)

היכן עומדים הדברים ביחס למצב המגזרים השונים בתוך המועצה?
“אחת המהפכות שאנחנו מובילים היא שילוב נשים בעמדות ניהול ומפתח במועצה. מינינו מנכ”לית למועצה – לראשונה בתולדות היישוב – יוספה חליבה, תושבת שלנו בעלת ניסיון ניהולי משמעותי. בנוסף, יו”ר הנהלת מתנ”ס ‘מפגשים’ וסגנית ראש מועצה, לצד מחזיקת תיק האחראית על קשר עם התושבים ונושא השקיפות. מדובר בבשורה של ממש, המשקפת חזון ניהולי. בכל הנוגע לשכונות הוותיקות אנחנו פועלים לקידום תכנית התחדשות עירונית ביחד עם משרד השיכון והבינוי ובשיתוף הציבור. חשוב לציין כי אנחנו רואים בערכי הקידום והשיוויון לצד קירוב לבבות, כמשמעותיים וחשובים לחיינו”.

מה בנוגע לפוליטיקה המקומית, זיקה לפוליטיקה הארצית, קבלת החלטות?
“מיד לאחר הבחירות גובשה קואליציה, והדברים מתנהלים בצורה מיטבית עם השותפים שלנו בתוכה. בכל הנוגע לקשר לפוליטיקה הממלכתית – הקשר עם לשכת רוה”מ והשרים הוא קשר מקצועי וטוב, ובהחלט ניכר סיוע מצד השרים אשר שותפים לחזון שלנו. בנוסף אני בקשר חברי ומצוין עם יו”ר מרכז השלטון המקומי, ידידי חיים ביבס. אני משמש כחבר הנהלת השלטון המקומי וכדירקטור בחברה למשק ולכלכלה, מהלך אשר בפני עצמו משנה את האופן בו אנחנו מתנהלים בתחום המכרזים, ומאפשר לנו להוזיל את עלויות השירותים השונים ביישוב”.

מה בנוגע לנושא החינוך: תכניות, תפיסות עולם?
“החינוך הוא בראש סדר העדיפויות שלנו – ולא כאמירה, אלא הלכה למעשה. אנחנו נייצר תנופה משמעותית בקדנציה הקרובה בנושא התשתיות, ונמשיך ונשקיע במוסדות גם במסגרת שיפוצי הקיץ. בנוסף אני מוביל תהליך יישובי של מרחב בטוח ופתוח, כדי להעניק כלים להתמודדות עם מצב של חרמות ואלימות – לצד חיזוק שיח מכבד ומכיל אשר יקיים אקלים חינוכי מיטבי”.

אילו דגלים נוספים אתה מציב בנושא החינוכי?
“אנחנו מחזקים את הקשר בין תיכון ‘רבין’ לתיכון ‘קשת’, בכדי לייצר מכפיל כוח גם ברמה הפדגוגית וגם בקהילה. נושא נוסף הוא חיזוק האוטונומיה למנהלים, למורים ולצוותים החינוכיים. עניין נוסף הוא חיזוק הסייעות שעושות עבודת קודש עם הילדים שלנו. ערכתי עימן מפגש לאחרונה ובו שמעתי את הקשיים לצד ההצלחות, ואנחנו כמועצה נסייע כמיטב יכולתנו במה שניתן במטרה לייצר גם עבורן סביבת עבודה טובה יותר. נושאים נוספים הם כמובן קייטנות הפסח שהתקיימו השנה לראשונה ביישוב. כמו-כן אנחנו מעניקים השנה מלגות לסטודנטים -הטבה שלא הייתה קיימת ב-2018 ותלך ותתרחב בשנים הקרובות. בנוסף אנחנו מתכננים לראשונה קייטנות בחודש אוגוסט, וכל התהליכים נעשים בשיתוף עם הנהגות ההורים”.

שתף אותנו באתגרים, בקשיים, ביעדים שלך להמשך הקדנציה?
“האתגרים כאמור הם לקדם במלוא הכוח את הפארק הטכנולוגי שלנו, את תחנת הרכבת, ואת אכיפת השמירה על הניקיון – אשר לצערנו עדיין לוקה בחסר עקב המורכבות הכלכלית, אך אנחנו פועלים בצורה מדורגת בנושא. נושא נוסף שאנו שמים עליו דגש הם חיי הקהילה ותרבות – כבר יצאנו למכרז לבית-קפה שישמש את התושבים. אנחנו פועלים לשיקומו בהקדם של בית הכנסת ההיסטורי – קיים מקור תקציבי ואנחנו מחכים לאישור משרד הפנים בנושא. אנחנו גם עובדים על החייאת לב המושבה, בין היתר על-ידי יצירת פרוגרמה מתאימה”.


המצב הביטחוני מביא איתו אתגרים בעקבות האירועים האחרונים וסבבי הסלמה קודמים. מה מצב היישוב ואיך אתה רואה את הדברים?
“לפני מספר שבועות סיימנו תהליך של מוכנות לאחר חודשים של תרגילים בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף וגורמים נוספים. האירוע האחרון הוכיח לנו שרמת המוכנות גבוהה ונמשיך לפעול בכדי לחזק כל העת את היישוב להתמודדות עם מצב חירום”.

אילו דברים נוספים תרצה לשתף בהם את הציבור ושנעשו מתחילת הקדנציה?
“ראשית כל חשוב לנו להדגיש את תפיסת המנהיגות שלנו, העוסקת בתושב ובחיי הקהילה – מנהיגות שמהותה היא אנחנו, כולנו. נושא מהותי ביותר הוא השקיפות של ישיבות המועצה – אני מסביר לציבור שרואה אותנו באמצעות שידורי לייב – גם זאת לראשונה בקדנציה הנוכחית, אגב -במה מושקע הכסף, מה הם היעדים ומה התכניות העולות לדיון ולאישור המועצה. בנוסף אנחנו מקיימים באופן קבוע מפגש תושבים עם ראש המועצה מדי יום ראשון בין השעות 16:00 ל-18:00  ואני מזמין את כלל התושבים לתאם מול הלשכה ולהגיע. מבחינתנו, כל התושבים בחרו בנו, ואנחנו כאן עבורם. דלתי פתוחה וכך גם לשכתי, עבור כל תושב. לאחרונה אף ערכנו צ’ט לייב עם התושבים, דבר שנהפוך למסורת בהמשך”.

דברים נוספים בהם תרצה לשתף את התושבים?
“עשינו ואנו עדיין עושים שינויים בכל הנוגע לנושא הביטחון היישובי, כמו שינוי מערך הסיירים על-ידי הכפלת הכוח המסייר הרכוב. הקמנו מערך של מצלמות ביישוב ואנחנו עובדים בקשר צמוד עם המשטרה ועם המשרד לביטחון פנים. השר ארדן כבר ביקר כאן, מתוך חזון משותף של פיתוח מערך משמר אזרחי, ובהמשך שיטור קהילתי יישובי – ייתכן בשיתוף עם קריית-עקרון)”.

כיצד באה לידי ביטוי התפיסה הקהילתית שלך בנושא האירועים והתשלומים ביישוב בתחומים שונים?
“בחגי ובמועדי ישראל כבר עשינו שינויים חשובים, מתוך תפיסת עולם כוללת בין היתר בפן הכלכלי. אנו חושבים כל העת כיצד להקל על יוקר המחייה. אירועי פורים השנה ביחס לשנים עברו היו חינמיים. בנוסף הגשנו בקשה ואנחנו בתהליך של הפחתת אגרת השמירה. בנוסף, לראשונה מזה שנים חגיגות העצמאות היו עם אמן (הזמר בועז שרעבי), וצמצמנו משמעותית את עלות החגיגות. האירוע יצר תחושות של שמחה וקהילתיות ברחבי היישוב”.

מוקדם עדיין לשאול, אבל מה תכניותיך האישיות לקדנציה הבאה? האם תתמודד?
“באתי ל-5 שנים – לעבוד קשה, לשרת את הציבור. מוקדם לנבא, תחזור אליי בעוד 4 שנים”.

מעט בפן האישי: עיסוק בשעות הפנאי (אם יש בכלל פנאי) משפחה, תחביבים, מה אתה הכי אוהב במזכרת בתיה, מה הם אפיוני היישוב לדעתך?

“אין לי כמעט שעות פנאי, אני משתדל לעשות הליכות ספורטיביות ביישוב. אני אוהב את האנשים במזכרת בתיה, את אופייה הקהילתי המיוחד ואת קסמה, ואני יודע שהיישוב עוד יצמח ויפרח ויגשים את הפוטנציאל האדיר הגלום בו ובאנשיו. רוח ההתנדבות של התושבים והערבות ההדדית הם משהו ראוי לציון באופן מיוחד”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן