גדרה זוכרת: המועצה המקומית גדרה קיימה את הטקס השנתי לזכרם של הנספים שהיו בדרכם מאתיופיה לארץ ישראל

 

ראש המועצה, יואל גמליאל: ” המסע לישראל עד היום מעורר השראה לחברה הישראלית כולה והיא מעידה על כוחה של האמונה היהודית”

למעלה מ-4,000 יהודים, שעשו את דרכם בדרך לחלומם – לעלות לארץ ישראל, מתו מרעב, מצמא ומהסכנות אשר היו בדרך, כל אדם ואדם היה עולם ומלואו. כמדי שנה מקיימת המועצה טקס לזכר הנספים, מדליקים נרות ומעלים על נס את מורשתם ולקיים את חלומם – לחיות בארץ ישראל.

ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל : “הכיסופים לעלות לארץ ישראל ולבקר בבירתנו הנצחית ירושלים היתה חלק מתרבותם של יהודי אתיופיה במשך שנים רבות. ילדים, נשים ומבוגרים  קיפחו את חייהם במהלך המסע לישראל, שהיה רווי תלאות, קשיים ואתגרים. המסע לישראל עד היום מעורר השראה לחברה הישראלית כולה והיא מעידה על כוחה של האמונה היהודית. יוצאי אתיופיה, המשולבים בהוויה הישראלית כבר דור שלישי, ממלאים את צוואתם ומורשתם של מי שלא זכו לעלות לארץ הקודש. יהיה זכרם ברוך”.

ראש המועצה הודה לגלית דניאל, מנהלת אגף קהילה וחברה במועצה, אשר אמונה בין היתר על נושא הקליטה במושבה, לחבר המועצה אסף דרבה, אשר עומל ימים כלילות עבור הקהילה בגדרה, לאלמוג מקוריו מנהלת מוקד קליטה על העבודה והנחישות ולאבי יצחק, רכז המורשת על ההנצחה והזיכרון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן