news08.net/ads.txt

גדרה: משמרים את העבר – מוזיאון פתוח באתרי מורשת

מוזיאון גדרה, חלון הראווה של היישוב וסמל המושבה עבר מהפך, שופץ, שודרג והתצוגות והתכנים שבו התחדשו והתעדכנו – זאת במסגרת השינוי שעוברת גדרה בשנים האחרונות ושימור אתרי המורשת במושבה. כחלק מכך, כידוע, שופצו חמש נקודות עניין ברחוב הבילויים – גינת רחל, בית הכנסת הגדול, בית הספר הראשון, מגדל המים, צריף הבילויים, רחוב הדגל של המושבה, רחוב הבילויים ההיסטורי וכמובן… המוזיאון.

התצוגה החדשה משלבת בין מוצגים היסטוריים מרתקים, אוסף נוסטלגי, מדיה וסאונד; מיצג ייחודי, המבוסס על צלליות ואנימציית תלת-ממד, מספר בצורה חווייתית את קורותיהם של הביל”ויים ; שולחנות מציאות מדומה (Augmented Reality) ממחישים את חיי הביל”ויים בגדרה עם הקמתה בשנת 1884 ; שולחן חקר מזמין אתכם לנגוע, להפעיל ולפענח ועוד.

כחלק מכך, תוכנן המוזיאון הפתוח, מוזיאון אשר יוצב בנקודות העניין העיקריות הן ברחוב הבילויים והן בסביבתו. המוזיאון הפתוח כולל מסלול גדול ומסלול קטן. המסלול הגדול כולל את נקודות העניין החל מגינת רחל, לאורך רחוב הבילויים, תוך ירידה מרחוב הגורן, דרך היקב, גן לוינסון (גן איטה) וחזרה למוזיאון. המסלול הקטן כולל את נקודות העניין הנמצאות לאורך רחוב הבילויים.

לאורך מסלולים אלה נמצאות תצוגות קבע הכוללות תמונות היסטוריות, מידע וקטעי קריאה עתיקים המספרים את סיפור המושבה המרתק. כמו כן, נמצא קוד QR המאפשר לבאים ולשבים להרחיב ולהעמיק את הידע שלהם בלחיצת כפתור.

לאחרונה מוזיאון גדרה אף עבר תהליך שינוי ניהולי כך שהועבר לניהול אגף החינוך במועצה המקומית גדרה. בהתאם לכך, בימים אלה מתבצעים שינויים שיבואו לידי ביטוי הן בשעות הפעילות, בתכני המוזיאון, באתר המוזיאון וכדומה.

לדברי מנהלת אגף החינוך ענת קוך: “גדרה הינה מושבה וותיקה עם שורשים והיסטוריה מרתקת. אני שמחה על המוזיאון הפתוח שיאפשר הן לתושבים והן למבקרים להיחשף לעברה העשיר וללמוד אותו תוך כדי טעימת אופי רחוב הבילויים והמושבה”.

ראש המועצה יואל גמליאל: “אני שמח להמשיך ולהטמיע את המורשת והעבר של המושבה באמצעים ובאזורים שונים במושבה. לאחרונה נבנה הקיר המספר בכניסה הדרומית של גדרה המציין אירועים שונים לאורך הזמן ובימים אלה הוצבו תצוגות המספרות באמצעות תמונות ומידע על אתרי מורשת שונים. נמשיך לשמר את העבר באמצעות אלמנטים שונים ברחבי המושבה תוך מבט אל העתיד. ” עוד הוסיף ראש המועצה: “תודה לכל השותפים לפרוייקט חשוב וערכי זה – למשרד ראש הממשלה, למשרד התיירות, למשרד התחבורה, לחברה הממשלתית לתיירות ולכל העוסקים במלאכה”.

לפרטים ומידע נוסף ניתן ליצור קשר בטלפון 08-8593109.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן