news08.net/ads.txt

גדרה נבדקת: ביום חמישי מתחם בדיקות PCR יפעל ב’רמון’

מתחם בדיקות קורונה יפעל  ביום חמישי הקרוב 10/2/2022 באולם הספורט של תיכון דרכא רמון מנחם בגין 51. המתחם מיועד לכלל האוכלוסייה בגדרה, על פי הנחיות פיקוד העורף והוא יפעל בין השעות 8:00-16:00

בדיקות PCR (בדיקות מטוש)

מה בעצם בודקים בבדיקת קורונה? בבדיקות PCR (מטוש) ובבדיקות המהירות לאבחון קורונה נבדקות האם יש הימצאות  של מולקולות ייחודיות עם נגיפי קורונה בנוזלי מערכת הנשימה העליונה של אותו הנבדק. גם הבדיקה הרגילה וגם הבדיקה המהירה נעשות בהכנסת מטוש – מקל שבקצהו צמר גפן. המטוש סטרילי והוא מוכנס לחלל הפה ולנחיר האף בכדי לאסוף דגימת הפרשה ממערכת הנשימה העליונה. זמן איסוף הדגימה קצר ולכל היותר אורך כשתי דקות.

בדיקות מטוש רגילות לאבחון קורונה מיועדות בראש ובראשונה לאבחנה של חולים פעילים (עם או בלי תסמינים) אשר לא היו ידועים כחולים בעבר. רצוי להיבדק בבדיקת קורונה כאשר קיים חשד למחלה עקב: הופעת תסמינים החשודים לקורונה, חשיפה לחולה מאומת, חזרה מחו”ל או לטובת קיצור בידוד.

– הדגימה בבדיקה הרגילה מועברת למעבדה שם מנסים לזהות באופן ספציפי מקטע מסוים מהחומר הגנטי של נגיף קורונה. הדגימה בבדיקה מהירה מבוססת על טכנולוגיה שאינה מצריכה שינוע למעבדה ומאפשרת מתן תשובה תוך 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה. אמנם הבדיקות המהירות הן בעלות רגישות פחותה מזו של בדיקות ה-PCR, אך הן מאפשרות זיהוי מהיר וטוב מספיק (לפי משרד הבריאות).

תוצאה חיובית משמעה שנמצאה בדגימה כמות משמעותית של חומר גנטי של נגיפי הקורונה. במקרה זה, אם הנבדקים אינם בבידוד, עליהם להיכנס מיד לבידוד.

תוצאה שלילית משמעה שלא נמצאו בדגימה נגיפי קורונה. אך ייתכן שבשלבי הדבקה מוקדמים הכמות של הנגיף נמוכה ביותר ואינה מספיקה כדי לזהות אותו.

תוצאה חיובית-גבולית משמעה שנמצאה כמות קטנה של חומר גנטי של נגיפי הקורונה וזאת עקב דגימה שנלקחת בשלב מוקדם של התפתחות המחלה וצפויה להפוך לחיובית בבדיקת המשך או דגימה שנלקחת בעת תהליך ההחלמה או עקב איכות דיגום או בדיקה נמוכים. במקרה זה מומלץ על בדיקה חוזרת בהקדם. האפשרות לקבל תוצאה שגויה (כוזבת) קיימת – ישנו טווח טעות לבדיקות המטוש לקורונה.

תוצאה שלילית כוזבת משמעה שתוצאת הבדיקה שלילית לקורונה למרות שהנבדקים אכן נדבקו בנגיף. רוב הטעויות במקרה זה נובעות מבדיקה בשלבים מוקדמים מאוד לאחר ההדבקות ובטרם מתפתחים התסמינים או כתוצאה מאיכות דיגום או בדיקה נמוכים.

תוצאה חיובית כוזבת משמעה שתוצאת הבדיקה חיובית לקורונה אך הנבדקים בעצם לא נדבקו בנגיף. האפשרות לקבל תוצאה חיובית כוזבת היא נמוכה מאד. התוצאה שמתקבלת נכונה רק לזמן הבדיקה. לא ניתן להסיק ממנה על מחלה בעבר בקורונה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן