news08.net/ads.txt

גודר המבנה ב-רימון 6; עירית קרית גת: “עובדות סוציאליות לא הלכו לישון עד שלכולם לא נמצא פתרון זמני”

הבוקר (שני), בדיוק בשעה 8 ורבע, הגיעו צוותי עיריה לגדר את המבנה המסוכן ברחוב הרימון 6, לאחר לילה מותח ועצוב במיוחד בו מצאו את עצמן שש משפחות מחוץ לביםתם, שעה שקרובי משפחה נלחצים לעזרתם כדי לתת יד, לסייע להם להוציא את מרכולתם ולשמר כמה שיותר ציוד עבור העתיד הלא נודע.

גורם בכיר בקרית גת אמר לחדשות 08 כי “צוותים של הפיקוח ועובדות סוציאליות ליוו משפחה-משפחה, כולל בעל של אחת המשפחות שסירב תחילה להתפנות. יש לנו דו”ח סוציאלי על כל משפחה ומשפחה – ולמי שלא היה איפה להתפנות – הוצע פתרון חלופי. העובדות הסוציאליות לא הלכו לישון עד שלכולם לא נמצא פתרון זמני אצל משפחה ואחרים”.

ראש העיר אבירם דהרי פרסם רשומה לתושבים שכותרתה “סכנת קריסה ברימון!!”. ראש העיר כתב: “בחסדי השם, בעקבות חוות דעת הנדסית של אגף הנדסה בעירייה בדבר סכנה מיידית לקריסת המבנה ברחוב הרימון ובדבר סכנת החיים המוחשית לדיירי המבנה, החלטנו אתמול לפנות באופן מיידי את הדיירים. צוותי העירייה ליוו את שש משפחות דיירי הבניין עם קבלת ההודעה ועד לפינויים מהמבנה.

“כמו-כן פנינו לממשלת ישראל באמצעות מרכז השלטון המקומי לגבש מדיניות סיוע ממשלתית ברורה ומיידית לטיפול במצבי הקיצון הללו. בהזדמנות זו אני מבקש מתושבים החוששים שהמבנה שבו הם מתגוררים עלול לקרוס (או זקוק לחיזוק) להזמין באופן פרטי חוות דעת מקצועית של מהנדס בניין המוסמך לכך, וכמובן לפעול באופן מיידי על פי הנחיותיו של אותו מהנדס מומחה. כולי תקווה שממשלת ישראל תידרש לנושא בדחיפות המיידית על מנת לסייע לתושבים לטיפול במבנים הפרטיים הללו. במקביל אנו מבקשים ממשלת ישראל להגביר את הסיוע ליזמי ההתחדשות העירונית על מנת שהמיזמים הללו יהיו יותר ויותר אטרקטיביים, מעשיים ובעיקר מהירים ואיכותיים”.

🛑🛑🛑

כזכור, הלילה האחרון היה עצוב במיוחד עבור שש משפחות מרחוב הרימון 6 לאחר שנאלצו לצאת מביתם באופן מיידי מחשש לקריסת ביתם – וחמור מכך, מחשש לחייהם – לאחר דו”ח מהנדס שהוצג בפני עירית קרית גת אשר הוציאה צו פינוי מיידי. עם זאת הרוחות סערו, הלילה היה ארוך במיוחד ועמוס באנשים שהגישו עזרה, שהזדהו וכאבו את כאב המשפחות. נציין כי בצעד הקריטי והמיידי שנעשה, ייתכן ונמנע אובדן חייהם של אותן משפחות שהתבקשו לצאת מהמבנה המסוכן – ועל כך אין עוררין.

“מדובר בין היתר במשפחה של דתיים, אישה בהריון עם שלושה קטנים, חד הורית עם ילד, זוג מבוגרים חולים אונקולוגים”, אמרה לחדשות 08 אחת השכנות שצפתה במתרחש כלא מאמינה. מצד אחד – מדובר במבנה מסוכן שעלול לגבות חיים בנפש, מצד שני, מדובר במשפחות שצריכות לעזוב את הבית שלהם, ללא כל התראה מראש. לילה עצוב בהחלט ולאיש אין מענה עבורם – גם לא במחלקת הרווחה בעירית קרית גת.

חדשות 08 בדק את הסוגיה והתברר כי אתמול בצהריים, בעקבות תלונה של אחת הדיירות מחשש לקריסת הבניין, נשלח מהנדס בניין לבדוק את המבנה. בחוות הדעת ההנדסית שהועברה אל אינג’ מירון ורונובצקי, מנהל מחלקת הביצוע במינהל ההנדסה בעירית קרית גת צוין: “האגף הצפון מזרחי של המבנה (כניסה ג’) שקע וכתוצאה מכך ניתן לראות הגדלת רוחב התפר בין כניסה ג’ לכניסה ב’. בעבר בוצעו עיבויים טרפזיים לחיזוק עמודי יסוד. בחזית המערבית ניתן לראות סדקים מדורגים מעל כניסה א’. בחזית הצפון מזרחית בחלקו המרכזי של המבנה ניתן לראות עמוד יסוד אשר התפרק וחלק מהזיון קרס. בנוסף בכניסה א’ קיים עמוד חיזוק טרפזי אשר גם הוא התפרק. בחזית הדרום מזרחית בוצעה אטימה של התפר ע”י יריעות ביטומניות”.

במסקנות הדו”ח צוין: “במצבו הנוכחי המבנה מסוכן למגורים ויש לפנות את הדיירים בכניסה ג’ באופן מיידי” ובהמלצות צוין כי “יש לפנות את הדיירים בכניסה הספציפית מיידית ולאטום את הכניסה, לבצע חיזוקים של יסודות המבנה ע”י מהנדס רשוי מטעם הדיירים, בעל ניסיון בחיזוק ושיקום מבנים, יש לפרק את אטימת התפר השני על מנת לוודא מצב העמודים בחזית הדרום מזרחית וכי יש לבצע שיקום בטונים וסדקים על פי מפרט מיוחד שיוכן ע”י המהנדס הרשוי מטעם הדיירים”.

מהנדסת העיר מיכל חיימוביץ עדכנה את ראש העיר אבירם דהרי בממצאי המהנדס והמלצותיו וציינה במכתבה: “הריני מאמצת את חוות הדעת ההנדסית של מהנדס הבניין וקובעת כי במצבו הנוכחי המבנה מסוכן למגורים ויש לפנות את הדיירים בכניסה ג’ באופן מיידי ולאטום את הכניסה הנ”ל וכן לאטום את הדירות וכלל הפתחים לרבות חדרי מדרגות וסגירתו המוחלטת של הבניין באמצעות קבלן רשום או חברה המתאימה לעבודות מהסודג הנ”ל באופן שתמנע כניסה אליו”. בהמשך הוסיפה המהנדסת חיימוביץ’ הנחיות לביצוע מיידי לרבות גידור שטח הבניין עם גדר פח איסכורית ולהתקין שלטים: “סכנה!”, “מבנה מסוכן”, “אין מעבר” ועוד.

ראש העיר דהרי הבין את חומרת המצב ושלח צו סגירה ופינוי בניין מיידי לדיירים בכניסה ג’ בהתאם להוראות חוק העזר העירוני למבנים מסוכנים. במכתבו לדיירים ציין דהרי: “כי לאחר בחינת ושקילת הממצאים וההמלצות בחוות דעת מהנדסת העיר וחוות דעת המהנדס מיום 19.9.21 אודות הבניין עולה כי הבניין נמצא במצב שיש בו סכנה מיידית למחזיקים, לציבור ולנכסים סמוכים, בנסיבות המחייבות מתן צו פינוי וסגירתו באופן מיידי ומוחלט”.

“לפיכך”, כתב דהרי, “הנכם נדרשים בזאת לפנות מיידית את הבניין, לאטום את כלל פתחי הבניין לרבות חדר המדרגות באופן שתימנע כניסה למבנה, לגדר את הבניין עד לסיום ביצוע העבודות בהתאם להנחיות מהנדסת העיר ולערוך בדיקה וקבלת אישור בכתב מאת קונסטרוקטור שהבנין נמצא במצב יציב וניתן לשוב להתגורר בו”.

🛑🛑🛑

אחת השכנות מהכניסה הסמוכה סיפרה: “הכי מציק פה לכל הדיירים בשעה הזאת היא איפה ראש העיר נמצא? ישן במיטה שלו ומתכסה עם השמיכה בזמן  שדיירים פה בני 80 זורקים אותם החוצה לרחוב, בוכים פה בהיסטריה, מה יעשו בחג, איפה ישימו את הבגדים. יש פה חד הורית בלי יכולת בכלל להתמודד, מה לעשות, מסכנה, היא רק מוציאה קרטונים ומכניסה קרטונים אבל הוא יושב לו בפינה שלו בסבבה שלו…”.

אתם פונים אליו?

“הוא לא עונה לטלפונים, הוא רק שולח וואטסאפים. ‘זה בטיפול’, זה מה שהוא יודע להגיד. בינתיים הם בחוץ – אנשים מבוגרים יושבים פה על כסא בחוץ ומחכים שאלוהים יעזור להם. העיריה שלחה את הרווחה והנציגים מהם עשו לדיירים התקף לב פה אמרו להם תצאו מהר מהר מהר מהדירות”.

לאן הם צריכים לצאת?

“לא יודעת, תגידי לי את, פה כולם זרוקים בחוץ. בנו פה סוכה – אנשים שמו פה את כל הציוד שלהם מסכנים, אנשים לא יודעים לאן ללכת. סוכה שרק אתמול בן אדם בנה אותה, מסכן, תוך שעתיים הוא מילא בה את כל הבית שלו. ומי ייקח את כל הציוד, ואיפה ישימו את כל הציוד ומחר חג? אנשים מבוגרים, אנשים דתיים, חד הוריות עם ילדים, מה יעשו? הייתי רוצה שראש העיר ייתן לי תשובה על זה. אני לא יודעת איפה ראש העיר בעניין הזה. זה ממש מקומם”.

מתי הודיעו להם שעליהם לפנות את המקום?

“אחר הצהריים, אחרי השעה 5 אמרו להם שיצטרכו להתפנות היום, בלי פתרון… הפיתרון שהציעו להם זה ללכת לאיזו ישיבה פה. באה לפה מישהי מהרווחה ואמרה ‘תלכו לאיזו ישיבה או משהו, תשבו שם’ עד שלא יודעת מה, זו צורה דקה לפני ערב חג? אנשים פה אומרים להם ‘קחו את הדברים הכי חיוניים ותצאו’. ומה עם כל השאר? ומי מבטיח שעוד שבוע אני יבוא לקחת עוד ציוד ויתנו לי להיכנס? הכל פה סגור, נועלים את הבית, מגדרים – ונגמר. את יודעת מה לא משנה באיזה גיל ובאיזה סטטוס, אנשים לא אמורים להתמודד עם סיטואציה כזו, שראש העיר יבוא לפה, שישלח איזשהו נציג שיעמוד פה ויסביר לתושבים, שיתמוך בהם, זה אנשים שבחרו בך!”.

אבל מה הוא יכול לעשות?

“שיבוא ויסתם יעמוד, שיסתכל עליהם כמו לולב. זה לא לעניין ותאמיני לי שיש לו מה לעשות ויש לו מה להציע, אנשים לא אמורים להיזרק ככה לרחוב בשתים עשרה בלילה”.

במהלך הלילה הגיעו בני משפחותיהם של דיירים בכדי לסייע להם להוציא כמה שיותר תכולה מן הבתים. אחד מהם, סיפר לחדשות 08: “דודים שלי, בני 60, שוכרים כאן דירה. אין להם לאן ללכת. אני נהג משאית והבאתי את המשאית כדי להעמיס בה את כל התכולה שלהם, הזעקתי עשרה חברים כדי להוציא כמה שיותר דברים מהבית. לאן אני אקח אותם? בינתיים לדירה של הסבא, לפחות ללילה הזה, שיהיה להם איפה להניח את הראש, אבל איך הם יעברו את הימים הבאים ואת החג? אני לא יודע, אין להם איפה להיות. הנציגה מהרווחה אמרה לי ‘כמו שהם השכירו את הבית הזה, שישכירו בית חדש, אין לי מענה בשבילה’. זו תשובה של עיריה? איך אפשר למצוא ערב חג דירה להשכרה ולעבור אליה בן רגע? לפחות שידאגו להם לשבועות הקרובים עד שיסתדרו, שישלחו אותם לבית מלון באשקלון או ימצאו להם איזשהו פתרון, פשוט עצוב עליהם”.

ובכל זאת, ייתכן שהצעד הזה של ראש העיר והמהנדסים מנע אסון בנפש?

“אני לא נגד הפינוי, אני רק רוצה שיתנו לדודים שלי מענה, שיהיה להם איפה לחיות, שימצאו להם פתרון זמני. אני לא אתן להם לחזור לכאן, אני אחפש להם דירה נורמלית, אנשים בני 60 לא צריכים לחיות בתנאים כאלה… אבל תגידי לי, משהו הזוי – אם קורס הבניין האמצעי לא יקרסו עוד בתים מסביב? בואי תראי מה קורה פה, נשבר הלב, אנשים פה אין להם לאן ללכת, פינו את כל תכולת הדירה שלהם לסוכה מחוץ לבניין”.

🛑🛑🛑

תגובת עירית קרית גת, מהבוקר: “אמש פונה מבנה מגורים בקרית גת אשר נמצא במצב שיש בו סכנת קריסה מיידית לדיירים , לציבור ולנכסים הסמוכים לו. צו הסגירה והפינוי התקבל בהתאם לחוות דעת של מהנדסת העירייה ומהנדס נוסף. שש משפחות דיירי הבניין , רחוב הרימון 6 דירות 13-18 קיבלו צו פינוי מיידי, עוד הורתה מהנדסת העיר על איטום וגידור הבניין. צוותי אגף הרווחה בעירייה ליוו את הדיירים עם קבלת ההודעה והציעו להם סיוע ככל שמתאפשר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ניסים
ניסים
2 years ago

במילה אחת…הזוי
הזיה
והיחס משפיל העיקר להפתר ולסגור את העניין מהר ככל האפשר
שהעובדים “והעוזרים” יכלו לחזור לערב החג למשפחותיהם.
האזרחים ישארו עם הצרות שלהם
פתרון הכי קל להכנס לאיזה חור,ישיבה,מבנה כלשהו
וסלמת

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ניסים
ניסים
2 years ago

במילה אחת…הזוי
הזיה
והיחס משפיל העיקר להפתר ולסגור את העניין מהר ככל האפשר
שהעובדים “והעוזרים” יכלו לחזור לערב החג למשפחותיהם.
האזרחים ישארו עם הצרות שלהם
פתרון הכי קל להכנס לאיזה חור,ישיבה,מבנה כלשהו
וסלמת

דילוג לתוכן