news08.net/ads.txt

גילה גמליאל: “אקדם תכנית לאומית שתאפשר רווחה כלכלית וחיי כבוד לניצולי השואה בישראל”

גילה גמליאל

השרה לשוויון חברתי, ח”כ גילה גמליאל, השתתפה השבוע בכנס השנתי של חבר המנהלים של ועידת התביעות המתקיים בניו יורק.

השרה גמליאל, אשר מהווה דוברת מרכזית בכנס, התייחסה להישג שבתוספת של כ-80 מיליון יורו לתקציב הפיצויים לניצולי השואה בשנה הבאה ואמרה: “ממשלת ישראל בהובלת המשרד לשוויון חברתי פועלת בזירה הבינלאומית להבטחת רווחת ניצולי השואה בשלל אפיקים. לתוצאות עבודתנו המשותפת עם משרד החוץ ועם ארגונים יהודיים כדוגמת ועידת התביעות נוכחנו הבוקר עם ההכרזה שיצאה מגרמניה. אך יחד עם זאת, עלינו לשאול את עצמנו יום יום ושעה, האם אנחנו עושים מספיק עבור ניצולי השואה ורווחתם? כי לצערנו רבים מניצולי השואה חיים במצוקה כלכלית ובריאותית – ואסור שזה יקרה. אנחנו מוכרחים לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח להם חיי רווחה וכבוד. כשרה לשוויון חברתי, אקדם יחד עם ועידת התביעות תכנית לאומית שתאפשר רווחה כלכלית וחיי כבוד לניצולי השואה בישראל. זו חובתנו המוסרית כממשלת העם היהודי ועלינו להעמידה בראש סדר העדיפויות הלאומי שלנו”.

בנאומה, התייחסה השרה גמליאל לחוק הפולני ואמרה כי “האמת ההיסטורית חשובה תמיד, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשואה, האסון הכבד בתולדות האנושות כולה. יחסינו עם מדינות העולם, על חשיבותם האסטרטגית, לא יאפשרו לנו לתת יד להלבנת פשעים היסטוריים. בוודאי לא כאשר המציאות מראה שאפילו שבעים שנה בלבד מאז השואה, אנחנו עודנו מתמודדים עם אנטישמיות והכחשת שואה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן