news08.net/ads.txt

גם לכם יש בעיות בגב התחתון? הנה עשר עובדות שכדאי לדעת ומה הקשר לחוסר שביעות רצון בעבודה?

עד כמה בעיית כאב בגב התחתון שכיחה? מה הקשר לממצאים בבדיקות רנטגן או

CT ומהן ההמלצות הטובות ביותר להתמודדות עם הכאב? לילך ארז, פיזיותרפיסטית והידרותרפיסטית ב”חוויות במים” רחובות, עם כל התשובות

נתחיל דווקא מהשורה התחתונה: פעילות גופנית נהדרת ומומלצת להפחתת כאבי גב תחתון. כך, תרגול במסגרת הידרותרפיה בבריכה עם מים חמימים, מפחית משמעותית את העומס על מפרקי עמוד השדרה ואת כאבי הגב. כדאי לטפל בכאבי גב בהקדם על מנת שלא להפכם לבעיה כרונית, אזי צרות נוספות נלוות לבעיה כמו עודף משקל וקושי בהליכה.

עשר עובדות שכדאי לדעת על כאבי גב תחתון

1) כאב גב תחתון הוא מצב רפואי כל כך שכיח, שלפי ארגון הבריאות העולמי 80% מהאנשים סבלו או סובלים ברגע זה ממנו.
2) שכיחות הבעיה עלתה דרמטית בשלוש השנים האחרונות. נתון שקשור אולי לאורח החיים שלנו- יושבים יותר, פעילים פחות מבחינה גופנית וספורטיבית.
3) שכיחות הבעיה עולה משמעותית בגילאי 40-69. אנשים בני 50 ומעלה סובלים פי 3 מכאבי גב מאשר חבריהם הצעירים יותר, בני ה 18-30.
4) אנשים שסובלים מכאבי גב הולכים לאט יותר. ככל הנראה בגין כאב ופחד מתנועה.
5) אין בהכרח מתאם בין הממצאים בצילומי הרנטגן, CT או MRI לכאבים. כלומר, יכול להיות שב CT יהיה ממצא של בלט דיסק אך לאדם אין כאבים כלל ולהיפך.

6) הליכה ספורטיבית ותרגילים לחיזוק שרירים נמצאו כטיפול יעיל מאוד בכאבי גב תחתון. כיצד: הליכה ותרגול משפרים את הגמישות, משפרים את הסיבולת ומחזקים את השרירים התומכים בעמוד השדרה.
7) אם כואב לכם הגב, כדאי להפחית בעישון סיגריות או לא לעשן בכלל. העישון עלול לעכב תהליכי שיקום וריפוי של עמוד השדרה והדיסקים בין החוליות.
8) כאב גב כרוני (כזה שנמשך מעל 3 חודשים) עלול להוביל לבעיה של עודף משקל והשמנת יתר. הגיוני. כואב לנו לנוע.

9) מחקרים רבים מצביעים על כך שתרגול במים (הידרותרפיה), מועיל מאוד לבעיות גב תחתון. ולמי שחושש מהמים, אל דאגה- לא חייבים לדעת לשחות והתרגול הוא במים לא עמוקים. חום המים מפחית כאב, מרפה שרירים תפוסים ומעניק “חיבוק” ויציבות למפרקי עמוד השדרה. כוח הציפה שיש במים מפחית עומס על מפרקי עמוד השדרה ובכך מאפשר לתרגל הליכה ולחזק שרירים ללא כאב.
10) והנתון המפתיע ביותר: נמצא קשר מובהק בין כאבי גב תחתון לחוסר שביעות רצון בעבודה. אז זה הזמן לשפר קשרים עם הבוס. הרווח הבריאותי הוא של כולם.

*הכתוב במאמר נכתב מתוך דאגה מקצועית ואין בו משום תחליף לבדיקה והיוועצות על ידי גורם מקצועי מוסמך: רופא, פיזיותרפיסט/ית וכדומה. היות ולכאבי גב תחתון סיבות רבות נוספות, בכל מצב של החמרה בכאב או בתסמינים יש לגשת בהקדם לבדיקת רופא.

*הכותבת הינה פיזיותרפיסטית והידרותרפיסטית ב”חוויות במים” רחובות, בריכה הידרותרפית עירונית, הפועלת במרכז קהילתי חוויות שוויץ – המדע של רשת חוויות בעיר רחובות. טל’ 089310715/6

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן