news08.net/ads.txt

גן יבנה: בג”צ הורה על מחיקת העתירה בנושא הקיצוץ במענקי האיזון לרשויות המקומיות

בהמלצת שופטי בג”ץ דפנה ברק-ארז, עופר גרוסקופף ויצחק עמית’, נמחקה העתירה שהגישו 5 רשויות מקומיות, בהן מועצה מקומית גן יבנה, נגד הקיצוץ במענקי האיזון שלה, תוך שהם מאיצים במשרד הפנים להחיש את עבודת הוועדה שהקים לבדיקת אופן חלוקת המענקים. “העתירה הציפה נושא שחשוב ורלוונטי לרשויות רבות בישראל”, קבעו השופטים.

גן יבנה עתרה לבג”ץ בדצמבר 2016, באמצעות עוה”ד עפר שפיר, אמיר בירנבוים וענת נבל ממשרד עפר שפיר ושות’, נגד שינוי המדד הכלכלי־חברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שמשמש את משרד הפנים לקביעת גובה מענקי האיזון שהרשויות המקומיות מקבלות – מענקים שמחולקים על ידי משרד הפנים לרשויות כאמצעי להשלמת ההכנסות העצמאיות שלהן על תשלומי הארנונה, במטרה לאפשר גם לרשויות חלשות יחסית לספק שירותים בסיסיים לתושבים שלהן.

הרשויות, בהן גן יבנה, טענו בעתירה, כי הן גילו להפתעתן שלמרות שלא חל שינוי אמיתי במצבן, החליטו במשרד הפנים להעלות את הדירוג שלהן במדד הכלכלי־חברתי של הלמ”ס, והדבר הפחית את המענקים שהן מקבלות.

עו”ד עופר שפיר (צילום: יוני רייף תגרי)

דיון ראשון בעתירה נערך בחודש מרץ 2017 בסופו נעתר בית המשפט העליון והעניק צו ביניים לפיו ככל שלא יתקבלו החלטות סופיות, יחויב משרד הפנים לשלם את המענק ל-2017 בהתאם למענק ששולם בפועל ב-2016. דיון נוסף נערך בחודש יולי 2018 במהלכו הביעו שופטי העליון אי שביעות רצון מתשובות המדינה באשר לקידום גיבוש המדד המשלים לקביעת מענקי האיזון. בין הדיונים דרש בית המשפט העליון, כי המדינה תגיש הודעות עדכון תקופתיות, ואלה הוגשו על ידה.

לאחר שבחודש נובמבר 2018 התקבל אומדן המענק הצפוי לשנת 2019, הגישו עוה”ד המייצגים את הרשויות בקשה לצו ביניים, וזומן דיון דחוף שנערך לפני מספר ימים. ערב הדיון ממש שיגר משרד הפנים עדכון למענקים הצפויים לשנת 2019, הממתן מאוד את הקיצוץ. בדיון הדגישו שופטי ההרכב בפני נציגת המדינה את החשיבות הרבה בקידום מהיר של גיבוש המדד המשלים והשלמת עבודת הוועדה שמונתה לשם כך, אך מנגד הבהירו כי בשלב זה, כל עוד המדינה פועלת לתיקון המצב, אין הם רואים לנכון להתערב, ולפי המלצתם נמחקה בשלב זה העתירה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן