news08.net/ads.txt

גן ילדים בגדרה להורי ילד בעל נכות: “אם לא תשלמו על יולי-אוגוסט נפנה להוצאה לפועל”

במהלך חודש יולי השנה, הילד הגיע אל הגן הפרטי בגדרה, למשך היומיים הראשונים בלבד, עד השני ליולי. הגעתו לגן הופסקה עקב כניסתה של אימו לבידוד וזאת בשל האחריות שגילו ההורים  כלפי צוות הגן ושאר הילדים. ההורים התכוונו להחזירו בתום הבידוד, אולם מספר ימים לאחר מכן, נכנסה גם בתם לבידוד לאחר חשיפה למורה חולה בבי”ס קשת בגדרה. בהמשך גם בכיתה של בנם נמצאו ילדים חולים ואף הוא נכנס לבידוד עד ל-19 ליולי.

לאור המצב, ההורים הודיעו במהלך חודש יולי למנהלת הגן, שבנם לא ישוב לגן על מנת להפחית הסיכון לחשיפת צוות וילדי הגן, על מנת לצמצם תקופות הבידוד לבני הבית ובכדי לשמור על בריאות משפחתם והמשך פרנסתם. 

לטענת באת כוחם של ההורים, עו”ד נחל אוזלבו, במקום להתחשב בנסיבות תקופת החירום הקשה ובנסיבות האישיות והמשפחתיות, בעלת הגן עמדה על כך שההורים ישלמו תשלום שכר לימוד מלא עבור  תקופה שלמה במהלכה הילד לא שהה בגן מסיבה בריאותית ומשפחתית מוצדקת ומגובה באסמכתאות. בעלת הגן אף ניסתה  לחייב את הוראת הקבע בלי לעדכן ההורים  ולאחר שהדבר כשל, דרשה מההורים לשלם עבור העמלה בסך 30 ₪ על החזרת תשלום הוראת הקבע.

בחודש שעבר עורכת דין מטעם בעלת גן הילדים, אף שלחה להורים מכתב התראה לפני גביית החוב בסך 5860 ₪ באמצעות ההוצאה לפועל,  עבור שכר לימוד לחודשים יולי-אוגוסט, כולל העמלה עבור החזרת דרישת התשלום בהורת קבע. 

עו”ד נחל אוזלבו, באת כוחם של ההורים: “כידוע, בתקופה זו הורים רבים חוששים, חשש סביר וכנה, לבריאותם של ילדיהם מתוך חשש שידבקו על ידי ילדים אחרים, מה שיוביל בסופו של יום להדבקת ההורים יחדיו. חשש זה של ההורים מאפשר ביטול חוזה כפי שקובע סעיף 18 בחוק החוזים. סעיף זה  עשוי לפטור את ההורים מקיום התחייבויותיהם על פי ההסכם שנחתם מול הגן אשר תופס לימי שגרה, ולא לתקופה בלתי צפויה, חריגה כתקופת משבר הקורונה”.

לדבריה, אין ספק כי ההסכם שנחתם בין הגן לבין הוריי הגן הנו “חוזה אחיד” לכל דבר ועניין וסעיף ההודעה על הפסקת ההתקשרות עם הגן אשר חלה על ימי שגרה כמו גם בנסיבות “כוח עליון”, הנו סעיף מקפח. לכן, אם יעמוד במבחן בתי המשפט, הרי שיבוטל ויפורש בהתאם לנורמות הנוהגות בחברה ומציאות הישראלית הנוכחית. 

לטענת עוה”ד אוזלבו, ההורים לא צריכים לשלם שכר הלימוד  לגן עבור חודשים יולי ואוגוסט 2020,  למעט עבור היומיים הבודדים שבהם הילד שהה בגן. זאת כאשר הנסיבות אינן בשליטתם, בעיצומה של מגיפה ומשבר בריאותי תוך בידוד משפחתי שנכפה עליהם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן