דובר צה״ל: איראן שיגרה כטב”מים לעבר מדינת ישראל

דובר צה״ל עדכן לפני זמן קצר כי איראן שיגרה כטב”מים לעבר מדינת ישראל. זמן ההגעה של כטב”ם מאיראן לישראל: 9 שעות. של טיל בליסטי – 12 דקות, של טיל שיוט – שעתיים.

דובר צה״ל עדכן לפני זמן קצר כי איראן שיגרה כטב”מים לעבר מדינת ישראל. זמן ההגעה של כטב”ם מאיראן לישראל: 9 שעות. של טיל בליסטי – 12 דקות, של טיל שיוט – שעתיים.

לפני מספר שעות זיהו מערכות הביטחון של ארצות הברית לראשונה את ירי הכטבמים האיראניים לעבר ישראל. דובר צה״ל הוסיף כי צה״ל מוציא לפועל את תכנית ההיערכות. שירותי הgps יושבתו במקומות מסוימים. עוד הוסיף כי צה״ל ערוך ומוכן בהגנה ובהתקפה.

צה”ל נמצא בכוננות גבוהה ומגבש תמונת מצב בכל עת. מערך ההגנה האווירית נמצא בכוננות גבוהה במקביל למטוסי חיל האוויר וספינות חיל הים שנמצאים במשימת הגנה על שמי המדינה. צה”ל במעקב אחר כלל המטרות. אנו מבקשים מהציבור להישמע ולהיצמד להנחיות פיקוד העורף ולהודעות דובר צה”ל הרשמיות בנושא.

עוד מצה״ל: ״ייקח להם כמה שעות להגיע לישראל, נעשה הכל למנוע את חדירתם, ההגנה היא לא הרמטית להקשיב להוראות הביטחון ולהכנס למרחבים מוגנים ל10 דקות״.

סביב השעה 5:00 בבוקר תהיה אזעקה בכל ישראל לראשונה ממלחמת המפרץ – באיזורים שבהם תזוהה סכנה, ולא בכל הארץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

“אזרחי ישראל, בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן. מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה”ל חזק, הציבור חזק. אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה”ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות. קבעתי עיקרון ברור – מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח. אני קורא לכם לשמוע להנחיות פיקוד העורף. יחד נעמוד, ובעזרת ה’ – יחד נתגבר על כל אויבנו”.

נמשיך בעדכונים שוטפים לאורך כל הלילה והיום, ככל שיהיו.

קיבלתם התרעה על חדירת כלי טיס עוין? זכרו כי מדובר באיום שונה מירי טילים, אך דרך ההתגוננות מפניו זהה:

נכנסים למרחב המוגן ומחכים 10 דקות, אלא אם מתקבלת התרעה נוספת. אם כלי הטיס ישנה את מיקומו, תתקבל התרעה בהתאם לאזור הרלוונטי שבו נשקפת סכנה. שימו לב – בשונה מירי טילים, כלי טיס עלול לחלוף על פני מספר אזורי התרעה שונים ולכן ייתכן שייורט או יתפוצץ באזור שונה מהאזור המקורי בו התקבלה ההתרעה הראשונה. זאת הסיבה שיכול להיות שתקבלו התרעה על חדירת כלי טיס עוין, אבל לא תשמעו את הפיצוץ. הישמעו להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: רשתות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן