דוד אלנקוה ממזכרת בתיה יצא לזירת האסון בברזיל עם משלחת הסיוע הישראלית, שאיתרה מעל 20 הרוגים: “המראות לא פשוטים”

בעקבות אסון קריסת הסכר בעיר בלו הוריזונטה יצאה לברזיל משלחת סיוע ישראלית שהצליחה לאתר ולחלץ גופות נעדרים בזירת האסון. בין המחלצים: דוד אלנקוה, עובד התעשייה האווירית, נשוי ואב לארבעה, ממזכרת בתיה.

“סיימנו את היום השני היום של פעילות החילוץ”, סיפר היום לפנות בוקר (רביעי) דוד. “אותרו למעלה מ-20 הרוגים עד עכשיו. מלאכת האיתור והחילוץ קשים מאד, בגלל כמויות בוץ אדירות, קרקע בוצית וקשה לתנועה, ובעיות גישה. המראות לא פשוטים… ההתניידות לאתר רק באמצעות מסוקים, בגלל בעיות הגישה. הברזילאים – הצבא ולוחמי האש, מקבלים אותנו יפה, ומאד מעריכים את הסיוע שלנו”.

אישתו, אסתי הופמן אלנקוה, סיפרה לניוז אפס שמונה: “דוד יוצא בהתנדבות כבר הרבה שנים וזה איפושהו ברור שהוא וכל החבר’ה שלו ייצאו ויתייצבו אפילו לפני שקוראים להם. הם באמת חבורה של אנשים איכותיים שרוצים לתרום. אני משתדלת לתמוך בדברים החשובים שהוא עושה. אכן, זה מעייף ולא פשוט להישאר עם ארבעה ילדים – אבל מסתדרים. אני יכולה להגיד שהחבר’ה מהיחידה – שנשארו בארץ, מיד יצרו קשר להציע עזרה”.

ראש המועצה המקומית מזכרת בתיה, גבי גאון: “הנכס החשוב ביותר במזכרת בתיה הוא אנשיה שמייצגים ערכים של נתינה ותרומה לקהילה ולמדינה. אני גאה בדוד על פועלו ועל רוח ההתנדבות הפועמת בו כבר שנים רבות”.

המשלחת הישראלית מורכבת מחיילי היחצ”א של פיקוד העורף, אנשי יחידת להב”ה של כיבוי אש, צוות מתנדבים של היחידה הבינלאומית של זק”א, צוות ילת”מ של חיל הים ואנשי המל”ל הפועלים מסביב לשעון בזירת האסון בברזיל.

פעילות המשלחת הישראלית לאסון קריסת הסכר בברזיל מורגשת כאשר בתוך מספר שעות מכניסת הכוחות למקום הצליחו, לאתר ולחלץ מספר גופות שנסחפו בשטפון. הגישה למקום אפשרית אך ורק במסוקים שהועמדו לרשות המשלחת על ידי הצבא הברזילאי. כלבים של יחידת עוקץ של צה”ל מבצעים סריקה של תאי שטח, ובהתאם לממצאים פועלים חברי המשלחת לאיתור וחילוץ הגופות מתוך הבוצה הסמיכה.

חיים וינגרטן ראש אג”מ ומתנדב זק”א במשלחת, אמר: “ממדי האסון הם עצומים, הניסיון הרב שצברנו במשך השנים באסונות בעולם מסייע רבות גם למחלצים בשטח , כבר ביום הראשון לפעילות איתרנו מספר רב של מוקדים בעלי אפשרות גבוהה שבהם קבורים נעדרים שלא שרדו את השיטפון, מחכה לנו פה עוד עבודה קשה בשטח הבוצי. שיתוף הפעולה המקצועי של חברי המשלחת הישראלית יחצ”א, מל”ל, להב”ה וזק”א תורם רבות להצלחת פעילות המחלצים בשטח”.

יהודה משי זהב יו”ר זק”א, אמר: “אנחנו מקבלים פידבקים מצוינים מגורמי החירום בברזיל על הפעילות המקצועית של המשלחת בזירת האסון, המחלצים פועלים בתנאי שטח קשים מאוד, המשלחת הישראלית מקבלת תהודה גדולה בתקשורת המקומית ובכך מראים את פניה היפים של ישראל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן