news08.net/ads.txt

דו”ח משרד הבריאות קבע: זמני המתנה גבוהים בבי”ח קפלן | כל הפרטים

תמונת המרכז הרפואי קפלן

דו”ח שפרסם משרד הבריאות קובע כי הקורונה גרמה לירידה בהיקף הפעילות בבתי החולים בארץ בשנת 2020, אך לא הביאה לפגיעה משמעותית במדדי איכות הטיפול במערכת הבריאות. לפי הנתונים, בי”ח קפלן דורג בתוצאה נמוכה ביחס לשאר בתי החולים. 

הדו”ח מקיף עשרות מדדים לאיכות הטיפול בבתי החולים הכלליים, הגריאטריים וגם הפסיכיאטריים. כמו כן בטיפות חלב, אשר רשמו שיעור נמוך יחסית של עמידה במדדי האיכות. המדדים כוללים זמני המתנה עבור פעולות מצילות חיים, מתן טיפול תרופתי נדרש, חיסונים לילדים, קשירות בבתי חולים פסיכיאטריים ועוד.

מה היו הציונים והדירוגים של בתי החולים?

מבין בתי החולים הגדולים, מי שקיבלו ציון משוקלל גבוה יותר על עמידה במדדים, היו הדסה עין כרם (10), בילינסון (10), שיבא (9.98), אחריהם היו סורוקה ורמב”ם (9.94) ואיכילוב (9.93). מבין בתי החולים הגדולים, מאיר וכרמל (10) הצטיינו. הציונים הנמוכים ביותר היו בבתי החולים הבאים: קפלן (9.84), וולפסון ואסף הרופא (9.77).

כמה זמן ממתינים במיון לבדיקה ראשונית?

בשנתיים האחרונות משך ההמתנה הממוצע עמד על 9 דקות. במשמרות הבוקר משך הזמן היה 10 דקות, ובמשמרות הערב וסופי שבוע 8 דקות.

היכן תמתינו הכי הרבה לבדיקה ראשונית במיון?

זמן ההמתנה הממוצע הגבוה ביותר היה בבילינסון (18 דקות), שיבא (17 דקות), מאיר (14), וקפלן (13). זמן ההמתנה הקצר ביותר היה בבני ציון ובבית החולים הצרפתי (2 דקות), לניאדו (3), זיו ו-וולפסון (4), שערי צדק והדסה עין כרם (5) ואיכילוב (7).

מדד הפניות החוזרות למיון

עוד עולה מהמדדים כי רוב בתי החולים, ובעיקר הקטנים שבהם, לא עומדים ביעד של צמצום פניות חוזרות למיון. הממוצע בישראל עומד על 5.5%, כאשר היעד שהוצב הוא שרק 5% מהמשתחררים מהמיון יחזרו אליו תוך 48 שעות. אחוז גבוה של ביקורים חוזרים עשוי להעיד על אבחון לא מספק או חוסר מתן הנחיות ברורות למטופל. מבין בתי החולים הגדולים שלא עומדים במדד נמצאים שיבא, שניידר ו-וולפסון.

רו”ח אלי כהן, מ”מ מנכ”ל כללית: “הישגי בתי החולים של כללית ממשיכים להרשים ולעורר גאוה בכל קנה מידה. גם בשנה שהיתה כולה בסימן המאבק בנגיף הקורונה נמשכה העשייה וההקפדה הבלתי מתפשרת על איכות הטיפול הרפואי ועמידה ביעדים שהציב משה”ב. הישגים אלה הם בזכות חתירה למצויינות, מחוייבות הצוותים, והצבת תחום האיכות הרפואית בראש סדר העדיפויות והתגייסות של העובדים וההנהלות לאתגר. תודות לצוותים שלנו, בכל בתי החולים, על עשייתם המקצועית והענקת טיפול איכותי, בסטנדרטים גבוהים וכל זאת בשנה שבה הם בחזית המאבק הלאומי במגיפה עולמית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן