news08.net/ads.txt

דוכן הפלאפל שהציל את ניצול השואה, דוד לייטנר, הובילה למחווה מרגשת של תלמידי ישיבת צביה קטיף

היום (חמישי), הזדהו אלפי תלמידי ישיבת צביה קטיף ותלמידות אולפנת צביה חפץ חיים עם ניצול השואה דוגי (דוד לייטנר) שבכל שנה ב-18/1 אוכל פלאפל עד להתפקע.

את התאריך 18.1, דוגו לא ישכח לעולם. באותו יום בשנת 1945 הוא היה ילד בן 14 שנשלח עם רבים לצעדות המוות מאושוויץ. מורעב, מותש וקופא מקור הוא צעד קילומטרים רבים כשהוא חולם על לחמניות עגולות (בילקלך כפי שקראה להן אימו) שיאכל בארץ ישראל. הוא שרד, הגיע ארצה וכשביקר לראשונה בשוק מחנה יהודה ראה דוכן פלאפל. כדורי הפלאפל הזכירו לו את הלחמניות העגולות שחיזקו את רוחו ברגעים הקשים. מאז, בכל שנה ב-18 בינואר דוגו אוכל פלאפל כדי לחגוג את העובדה שהוא חי. לפני 4 שנים נולדה יוזמה ברוכב על ידי בית העדות להנחלת זכרון השואה במושב ניר גלים שדוגו הוא ממקימיו וממייסדי בית העדות. מאז, בכל שנה אנשים מכל הארץ אוכלים פלאפל כהזדהות עם דוגו וסיפורו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן