news08.net/ads.txt

דורון מילברג: “אלאור אזריה קיבל את עונשו – על כן יש לחון אותו”

מנכ”ל עיריית רחובות, דורון מילברג התייחס הערב (ראשון) לסאגה סביב החלטת בית הדין לדחות את ערעורו של החייל אלאור אזריה אשר הורשע בהריגה והוענש ב-18 חודשי מאסר.

מילברג אמר כי “אלאור אזריה עבר עבירה תוך מאבק רצוף שמטרתו הצלת חיים. אם טעה בשיקול הדעת, כלומר נקט בצעד מחמיר, היה צריך להישפט בפני מפקדיו. את עונשו קיבל ועל כן יש לחון אותו”.

אגב, דעתו של מילברג זהה לדעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו

אשר צייץ בטוויטר: “דעתי לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין. כשהנושא יעלה לדיון מעשי אעביר המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים”.

לעומת מילברג ונתניהו, אמר סגן ראש העיר, זהר בלום כי: “אין לחון את אלאור אזריה” והסביר כי יש להתייחס להחלטת בית הדין. בלום הוסיף: “בית המשפט דן בנושא ומצא אותו אשם גם בערעור”.

כידוע, הבוקר קבע הרכב השופטים כי השינויים בגרסת אזריה מצביעים על חוסר מהימנות, טענו שהוא נראה רגוע בזירה ומתחו ביקורת על התבטאויות אישי ציבור בסוגיה. נשיא בית הדין הצבאי, האלוף דורון פיילס, קבע כי “הרשעת המערער עומדת איתן על אדניה. הירי נעשה ממניע נקמני” וציין כי “המשפט חרג מגבולותיו הקונקרטיים לשאלות רחבות יותר, על ערכים ומגבלת הכוח”. על ההרשעה אמר: “הזכירה לכל החברה הישראלית את ערכי המוסר של צה”ל, שאינם נסוגים בעת קושי. זהו החשוב שבמסרים. לא יח”צ ולא דברי בלע, לא אלימות ולא קול ההמון הכריע – זאת הייתה החלטה שיפוטית”.

אלאור אזריה. מה יהיה הסוף?

גם סגנית שר החוץ ותושבת העיר, ציפי חוטובלי התייחסה לנושא: “הכרעת הדין בעניין אלאור אזריה דורשת חנינה. בימים אלה, כשישראל עוד מבכה את הטבח בנווה צוף, חשוב לזכור מי הרעים ומי הטובים וכי חייל שהורג מחבל אינו פושע. ראוי לסיים את הפרשה עם חנינה מהירה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן