דור בלטר מאורט ע”ש נעמי שמר זכה באות פעיל מצטיין מטעם מחוז מרכז של משרד החינוך

כמדי שנה מינהל חברה ונוער – מחוז מרכז במשרד החינוך, מקיים טקס פעיל מצטיין מחוזי לנוער מתנדב מצטיין בתחומי הפעילות השונים – מעורבות חברתית, בקהילה, במתנ”ס ובבתי הספר. בטקס שהתקיים במועצה האזורית נחל שורק, קיבלו 57 בני נוער מצטיינים תעודת הוקרה על הצטיינות בפעילות חברתית. הזוכים באות ההצטיינות הינם קומץ שנבחר בקפידה מתוך כמות רבה של בני נוער מתנדבים וכיתות מתנדבות במחוז מרכז. בין הזוכים:  דור בלטר, תלמיד כיתה י”א, מבית הספר אורט ע”ש נעמי שמר ומתנדב זו השנה השנייה במועדון נ.מ.ש בישוב – נוער מקדם שילוב. מועדון הנוער מארח פעילות לילדים עם צרכים מיוחדים, תחנות יצירה ומשחק, פעילות העשרה ופעילות חברתית.

לדור מוגבלות פיזית, אך הוא אינו מייחס לכך חשיבות כלל ואינו מרגיש שונה במהלך ההתנדבות. הוא רואה את השליחות כעיקר, מגיע באופן קבוע לפעילות, מאמין במטרתה ואינו מייחס חשיבות לכמות שעות ההתנדבות. לאחרונה במסגרת טקס אות הפעיל המצטיין של מחוז מרכז, דור זכה בתעודת הצטיינות על פועלו ועשייתו בתחום המעורבות החברתית. דור ראוי להערכה ומהווה דוגמה ומופת בעשייתו.

כזכור, במהלך שנת תשע”ו קם מיזם שמובילים חברי קבוצת “מנהיגות צעירה” להפעלת ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים. במסגרת זו מופעלים ילדים מגיל 3 ועד גיל 13, מדי שבוע מתקיים מפגש חברתי. כל מפגש מורכב מ- 3 חלקים: החלק הראשון נועד לפעילות חופשית כגון: משחקי קופסה, משחקי שולחן וכיו”ב. הפעילות החופשית מרככת את המפגש בין הילדים לנוער המתנדב המפעיל. בחלק השני מתקיימת פעילות מוגדרת ליצירה, משחק קבוצתי (ו/או אישי חניך מול חונך בסבב בין תחנות). חלק שלישי שיחת סיכום של פעילות אותו מפגש במליאה בהשתתפות החניכים והנוער המפעיל.

מנהלת המחוז עמליה חיימוביץ: “מסורת הענקת אות ‘הפעיל המצטיין’ ע”י מינהל חברה ונוער במחוז מרכז היא ביטוי לחשיבות הרבה שרואה המחוז והמשרד בעידוד בני הנוער להתנדבות ולמעורבות חברתית. התלמידים המצטיינים במעורבות חברתית אינם רואים בהתנדבות משימה שעליהם להשלים כחובת לימודים אלא דרך חיים של נתינה ותרומה לחברה. כאשר לא אחת נשמעתביקורת על “דור המסכים” אני מסתכלת על בני הנוער שאנו מוקירים היום ומתמלאת אופטימיות”.

ויקי ניצן מנהלת חברה ונוער מחוז מרכז: “הדרך אותה עברתם, פעילים יקרים, היא דוגמא ומופת ליישום, הלכה למעשה, של הערכים: אחריות, נתינה לזולת, מסירות ,ואכפתיות. כל אלה – ערכים בוני חברה איכותית – שלכל אחד מכם חלק בבניינה. יישר כח לכל אחד ואחת מכם על כך. אני מברכת אתכם על הנתינה שלכם וכולנו כאן הערב נוקיר נתינה זו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן