דיווח: הכוננות בעזה הוגברה; בישראל חוששים מפיגועי “השראה”

מסוק צבאי

כוננות ספיגה בעזה. תגובה ישראלית בעקבות הפיגוע בירושלים היא כנראה רק עניין של זמן, ואנשי חמאס בעזה לא לוקחים סיכונים מיותרים. אחרי שהמחבל, אבו-שחידם, בן 42 ממחנה הפליטים שועפאת ביצע את הפיגוע הרצחני, ירדו היום (ראשון) רוב פעילי התנועה למחתרת.

מסוק צבאי

שייח בן 42, איש חמאס מהזרוע המדינית – שאשתו עזבה לחו”ל לפני שלושה ימים: המחבל מהפיגוע הרצחני בעיר העתיקה הוא פאדי אבו שחידם ממחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים. השר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר בתדרוך בזירת הפיגוע כי הוא מוכר כאיש חמאס מהזרוע המדינית, ולא מהזרוע הצבאית. בפיגוע נרצח אזרח ונפצעו ארבעה בני אדם נוספים – אזרח שמצבו קשה ושלושה בני אדם נוספים, בהם שני שוטרים, שנפצעו באורח קל עד בינוני.

לפי אתר אלחמרא, חמאס מפנה את האתרים הצבאיים שלו ונוקט באמצעי אבטחה מחמירים לקראת הפעולה הצבאית הישראלית כנקמה על המבצע בירושלים. תנועת “חמאס” החלה לנקוט בצעדים וצעדים ביטחוניים וצבאיים מחמירים, לקראת ביצוע פעולת תגמול צבאית של כוחות הכיבוש הישראלי בתגובה למבצע באב אל-סילסלה שביצע אחד מראשיה.

בין הצעדים הללו ניתן למנות פינוי אתרים צבאיים המזוהים עם גדודי עז אלדין אלקסאם, פריסת כוחות בצירים ובאתרי מילואים נוספים וכן הטלת הגבלות מחמירות על תנועותיהם של מנהיגים פוליטיים מהראשון והראשון. דרגות שניות, כמו גם היעלמותם של פקידי צבא.

חמאס בירך על הפיגוע ופרס חסותו על המחבל – פאדי אבו שחידם, שייח בן 42 ששימש כמטיף בכמה מסגדים בירושלים, למד תואר ראשון ושני בלימודי איסלאם ודת באוניברסיטת אלקודס באבו דיס והיה מורה לדת בבית ספר אלראשידיה. עם זאת, הארגון לא מקבל אחריות על הפיגוע עצמו.
“חמאס מודיע על מותו של בן הארגון, השהיד הגיבור פאדי מחמוד אבו שחידם, הבכיר בארגון במחנה הפליטים שועפט, שביצע את הפיגוע בירושלים הבוקר”, נכתב בהודעת חמאס. “השהיד של ירושלים עלה השמימה לאחר מערכה הירואית שהובילה להרוגים ופצועים. הפיגוע נושא עמו מסר של אזהרה לאויב הפושע ולממשלתו – עצרו את הפגיעות באדמתנו ובמקומות הקדושים לנו. הסגות הגבול במסגד אל-אקצא, בסילוואן ובשייח ג’ראח יגבו מחיר”.
“הבוקר היה בעיר העתיקה בירושלים פיגוע ירי קשה”, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. “קיבלתי מוקדם יותר מהשר לביטחון הפנים וממפכ”ל המשטרה עדכון על פרטי האירוע. הייתה שם פעולה מהירה מאוד של כוחותינו, שתי השוטרות והשוטרים שהיו במקום, שנטרלו במהירות רבה את המחבל”.
“עם זאת, זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים”, הוסיף ראש הממשלה. “הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים”. מאז מבצע “שומר החומות” והקמת הממשלה החדשה ועד היום לא היו פיגועים שגבו הרוגים, פרט למותו מירי צלף של הלוחם בראל חדריה שמואלי בגבול עזה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן