news08.net/ads.txt

דיל: “עוד לא החלטתי האם לרוץ לראשות העיר”

מתן דיל

 

בדיוק בעוד 249 ימים יתקיימו הבחירות המוניציפליות ותיבחר מועצת העיר ה-15 של רחובות. ראש העיר רחמים מלול (הליכוד) זוכה לאהדה רבה מן הציבור ומי שעשוי להתמודד מולו הוא דווקא סגנו, עו”ד מתן דיל (רחובותי) שככל שמתקרב התאריך המיוחל, אינו מכחיש את האפשרות.

34,683 תושבים המהווים 83.4% מקולות הבוחרים הצביעו ברגליים ובחרו בראש העיר רחמים מלול לכהונה פעם נוספת. כוחו של מלול חזק מאוד וברור לכל כי יהיה קשה להזיז אותו מכיסאו. מלול עדיין לא הצהיר האם הוא מתכוון להתמודד אם כי אין צורך בכך: מלול יתמודד לקדנציה נוספת – והציבור, כמו גם חברי המועצה ופוליטיקאים בעיר ייאלצו להמתין בסבלנות, למלול לא בוער שום דבר, הוא מבחינתו צריך להתמקד בעשייה עבור הציבור ולא בפוליטיקה שמעסיקה את מרבית העוסקים במלאכה, בקומה השישית.

**

ה-30 באוקטובר מתקרב

הבחירות לרשויות המקומיות בישראל יתקיימו ב-30 באוקטובר, כ”א בחשוון התשע”ט ובמהלכם, יבחרו תושבי העיר בשני פתקים את ראש הרשות המקומית ואת מועצת העירייה. כידוע, הזכות לבחור נתונה לכל מי שהיה רשום בפנקס הבוחרים 40 ימים לפני הבחירות כתושב אותה רשות מקומית ושביום הבחירות מלאו לו 17 שנים לפחות. אך אם עד כה נדמה היה כי הסערה תהא סביב סוגיית חברי המועצה הרי שבימים האחרונים עושה רושם כי הלחצים על עו”ד מתן דיל, לרוץ לראשות העיר ולהתמודד מול אביו הפוליטי, גדולים מתמיד, בעיקר נוכח המשבר שטרם נפתר. אם נדמה היה כי צילום משותף והצבעת ‘בעד’ על התקציב יגשרו בין הפערים הרי שבפועל מלול ודיל גרים באותו הבית ונוכחים באותה קומה אולם לא מחליפים מילה ביניהם. בראיון שהעניק דיל רק לפני חודש ל”כל רחובות” הוא התייחס לסוגיה ואמר: “אנחנו מכירים את הפוליטיקה והרבה מאוד אנשים קנו פופקורן ומושב בשורה הראשונה – ונהנו מכל המשבר הזה שאירע. אני יכול לומר לך דבר מאוד ברור: אני אוהב את רחמים, אני מעריך אותו מאוד וזה אף פעם לא ישתנה. בתוך הדבר הזה יש לי הכרת הטוב אליו. הבן אדם עשה בשבילי, הבן אדם עשה לעיר ועשה גם ברמה אישית שלי, ליווה אותי אפילו בעצה טובה מידי פעם, בתמיכה, באסטרטגיה פוליטית ואני מאוד מאוד מאמין באיש הזה – והלכתי איתו. בן אדם שהולך איתי בדרך כזאת – אני אף פעם לא אפגע בו בחזרה ולא יהיה מצב שאפגע ברחמים, אני לא במקום הזה ואני לא אעשה את זה”. אך יחד עם זאת כבר בראיון ההוא סיפק דיל רמזים עבים למה שעשוי להתרחש בפאן הפוליטי ואף קיבל תמיכה גדולה מן הציבור. לשאלה האם יתמודד לראשות העיר רחובות בשנה הקרובה ענה “בעתיד שבוודאי שכן. זה משהו שהכרזתי עליו ודיברתי עליו ואני אומר לך יותר מזה: אין שום תפקיד, אין שום משרה, אין שום דבר אחר שיכול להסיט אותי מהמסלול הזה. אני אוהב את העיר הזאת. התמצית של החיים שלי בסופו של דבר, כל ההוויה שלי – זו העיר רחובות. אני רוצה להיות ראש עיריית רחובות כי אני חושב שאני יכול לעשות טוב לעיר הזאת. לגבי העיתוי, מתי זה יקרה? בסופו של דבר זה תלוי ברחמים”. אלא שכנראה הדברים לא תלויים רק במלול אלא בהמון מחשבות שמציפות או מטרידות את מוחו של דיל בן ה-34 שרבים מסמנים אותו כרוביק דנילוביץ’ הבא.

הנה תזכורת מבחירות 2013: הליכוד בראשות רחמים מלול, כצפוי, גרף 18.0% בזכות 8,087 מצביעים שהניבו חמישה מנדטים. למועצת העיר ה-14 נכנסו ראשונים בנצי שרעבי, עודד עמרם, אביב איטח ואחריו עו”ד יניב מרקוביץ’ עם סיעת “עבודה עם לב” שגרפה 5,652 קולות 12.6% מקולות הבוחרים. הרשימה הדתית המאוחדת – ש”ס, יהדות התורה ודגל התורה עם 5,601 קולות שהיוו 12.5%, “יש עתיד” בראשות זהר בלום עם 4,964 קולות שהם 11.0%. הבית היהודי ואגודת ישראל בראשות אמיתי כהן הצליחו להביא 9.6% בזכות 4,332 קולות ואילו סיעת “רחובותי” בראשות עו”ד מתן דיל 9.3% מ-4,171. “כיכר העיר עוז” גרפה 5.6% בזכות 2,508 קולות, “רחובות ביתנו” בראשות יפים זאיקה גרפה 4.3% מ-1,930 קולות, מרצ רחובות הסתפקה ב-3.4% מ-1,533 מצביעים שבזכותם יעל בק נכללה ברשימת מועצת העיר.

אסור לשכוח דבר אחד: למרות שעו”ד מרקוביץ’ הביא בפועל יותר קולות מדיל, הרי שבסופו של דבר דיל הוא זה שקיבל את המשרה הנחשקת, סגן ראש עיר. הוא גם התגאה לא אחת כי היה זה שמנע ממרקוביץ’ לקבל סגנות. כעת, אם כן, המשרה היחידה שנותרה לדיל לכבוש היא את כסא ראש העיר. לשאלה האם יתמודד מול מלול ענה דיל לפני חודש: “תשאירי לי חלק מהקלפים בחפיסה. את יודעת מתי חלמתי להיות ראש עיר? זה קרה כשהתחלתי לשרת את התושבים ופשוט מיום ליום אני אוהב את מה שאני עושה ומתמלא מזה באושר ואני רוצה להמשיך להיות שם לרשותם לכל החיים”. השבוע הוא נשמע קצת אחרת.

על פי השמועות, בכוונתך להתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות, מול רחמים מלול.

“עוד אין לי תשובה בנושא. אני מתלבט, זה משהו שלא היה בעבר והאמת היא שאני עדיין מתלבט ואשתדל לקבל את ההחלטה מהר ככל שניתן כי יש לזה משמעויות”.

אמנם דיל לא ממהר לשחרר את הבשורה, לכאן או לכאן, אולם מקורביו סיפרו כי “אין איזושהי הכרזה של מתן גם בפני הקבוצות הקרובות אליו, הוא כבר הבין שרבים מהם משמשים כצינור להעברת מידע, אבל אין ספק שהוא חושב על זה כי מטבעו הוא אדם מאוד מחושב ולא ימהר להכריז ולא לעמוד במילה. ברור שהוא לא באותו המקום שבו היה לפני שלושה חודשים. המשברון בינו לבין ראש העיר לא נפתר, זה שיש תמונה שהם מחויכים יחד זה נחמד, הם אוהבים אחד את השני ומה שמפריד ביניהם זה האגו הפוליטי, בפועל הם לא מדברים וזה עושה לא טוב לשניהם. מתן לא קיבל החלטה – לא בגלל שהוא לא רוצה. הוא מאוד רוצה לעשות את הצעד אבל זה לא פשוט בשבילו להתמודד דווקא נגד רחמים מלול”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן