דימונה: שירות פסיכולוגי מלא לתלמידים 

ממודל השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיר נותן מענה מלא לכל התלמידים וההורים שזקוקים לשירות.

דימונה הציגה לוועדת החינוך: כך מעניקים 100% כיסוי של שירות פסיכולוגי לתלמידים. יו”ר ועדת החינוך יוסף טייב: “מודל השפ״ח של דימונה צריך להיות מיושם במערכת החינוך בכל הארץ”

חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות חבר הכנסת יוסף טייב הגיעו לסיור בדימונה על מנת לבחון את מערך השירות הפסיכולוגי לתלמידים בשעת חירום. חברי הכנסת התרשמו עד מאד ממודל השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיר שכולל 16 פסיכולוגים חינוכיים וקליניים המטפלים ב-160 תלמידים (ולעיתים גם הוריהם), מתוך 9,300 תלמידים הלומדים בעיר. “היום יש 100 אחוזי כיסוי” הצהירו נציגי העירייה ומשרד החינוך.

יו”ר הוועדה ח”כ יוסף טייב: “השכר הוא בלתי הגיוני אצל אנשי הייעוץ החינוכי. אנחנו מודעים לעלויות אבל זה סדר עדיפויות שהממשלה צריכה לקחת אותו בחשבון. מודל השפ״ח בעיר דימונה הוא מודל שצריך להיות מיושם במערכת החינוך בכל הארץ, בפרט בעת הזו כשיש מחסור עצום בפסיכולוגים. שכרם של הפסיכולוגים חייב לגדול. אנחנו מחוייבים לתיקון העוול. כבר בימים אלו אני פועל מול הגורמים הרלוונטיים בכדי לקדם את הנושא במהירות האפשרית.”

“מערכת החינוך של דימונה היא אחת מעשר הטובות ביותר במדינה והיא כוללת 7 תיכונים, 14 בתי ספר יסודיים ו- 80 גני ילדים. ההשקעה בדימונה על כל תלמיד 43,000 שח, לפני עשור אחוז הבגרויות אצלנו עמד על 63 אחוזי בגרות והיום מדובר על כ-90 אחוזים.

ראש עיריית דימונה בני ביטון סקר את מערכת החינוך העירונית וסיפר על המהפכה שעשה בתחומי המקצועות הפרא רפואיים שנותנים שם מענה לתלמידים: “בעבר צריך היה לחכות שנה וחצי לתור אצל מטפלים פרא-רפואיים. הצענו מלגות לסטודנטים תמורת התחייבות לתעסוקה, ומידי שנה אנחנו מחלקים מלגות בגובה 5.5 מיליון. על כל שנה שמימנו להם, הם נותנים שנה עבודה בדימונה. בנוסף הם קיבלו בונוס על תעסוקה בדימונה. אחרי שלוש-ארבע שנים המודל יאזן את עצמו. אני מאושר שתושבי דימונה זוכים לקבל מענה כל כך חשוב בתחום בריאות הנפש.״

ראש אגף החינוך בדימונה מקס פרץ: “אצלנו הוספנו לשפ”ח (שירות פסיכולוגי חינוכי) את השפ”ק (שירות פסיכולוגי קליני) שנותן מענה לתלמידים בדימונה ולמשפחותיהם בתחומים קליניים רבים, אנחנו מתקצבים ב-2.5 מיליון ש”ח בשנה. פסיכולוג עובד במשרה מלאה, בתקציב שמגיע משילוב זרועות – הכסף מגיע בתחילה מהרשות המקומית, המשרות מגיעות ממשרד החינוך והם מקבלים ואוצ’ר מקופות החולים (טופסי 17). היום יש בדימונה 32 בעלי מקצוע פרא רפואיים, כשלפני 6 שנים היה קלינאי תקשורת אחד בלבד. חשוב שכל בעלי המקצועות הפרא רפואיים יקבלו קביעות של משרד החינוך, כי כיום אחרי 3 שנים קלינאי תקשורת מפוטרים ממשרד החינוך, מאחר ואין להם תעודת הוראה.” פרץ הסביר על מסלול ההתמחות הכפול – “משרה מלאה עם משכורות גבוהות באופן יחסי למה שמציעים במקומות אחרים למתמחים בפסיכולוגיה קלינית. זה מצריך הקצאת תקנים של משרד החינוך ונכונות של הרשות המקומית.” ראש העיר ביטון הסביר את מקורות התקציב: “כל הכסף של הרשות מגיע מהסכמי גג. ידעתי לנתב את הכסף.”

יחד עם היו”ר ח”כ יוסף טייב, השתתפו בסיור חברי הכנסת יסמין פרידמן, קטי שטרית, משה סלומון, אושר שקלים, יוסף עטאונה. חברי הוועדה ביקרו גם בביה”ס החדשני אמיר, שהוא בית ספר צומח ונמצא בשכונה חדשה ומתפתחת בפאתי דימונה.

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית דימונה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן