דרור אהרון יעלה הצעה לסדר במועצה הקרובה: לשריין את המסעדות ובתי הקפה במזרקי אפינפרין

מותה הטראגי של אושר דרעי, הצעירה מחצור הגלילית, שנפטרה בשל אלרגיה לחלב, לאחר ששהתה במסעדה – ושם הוגש לה קינוח חלבי, ממשיך להדהד בראשנו. הבוקר (שבת) יצא ראש מועצת גן יבנה לרכיבה ארוכה על אופניו, כהרגלו, “אני יושב בקפה ארומה וחושב על ההורים של אושר דרעי ז”ל… מקרה כה טרגי ומיותר שבמסגרתו נפטרה אושר בת ה-23 כתוצאה מאלרגיה מסוכנת למוצרי חלב”, ציין בפוסט שכתב ברשת.

“על מנת למנוע חלילה את האסון הבא, החלטתי להעלות בישיבת המועצה הקרובה הצעת החלטה לחייב אחזקתם של מזרקי אפינפרין כנגד אלרגיות מסוכנות בבתי עסק לממכר מזון בעיר ולהכניס את הנושא תחת תנאי לרישיון עסק. אנו נבחן את עלויות הנושא ונשקול השתתפות וסבסוד של המועצה ברכישת המזרקים לבתי העסק ביישוב”.

על פי ויקיפדיה, אפיפן משמש כטיפול חירום ראשוני במקרה של אנפילקסיס, בהזרקה עצמית או על ידי חובש. האדרנלין מונע את חסימת קנה הנשימה ומגביר את קצב פעולת הלב. השפעת האדרנלין מוערכת בכעשרים דקות, משכך יש משמעות רבה לפינוי מהיר לבית חולים להמשך טיפול בתגובת רגישות היתר (אנטיהיסטמין או סטרואידים). אנשים הסובלים מרגישות אלרגנית מסכנת חיים, נוטלים עימם מזרק זה באופן קבוע.

נציין כי קיים חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, אשר נכנס לתוקפו בחודש ינואר 2019. החוק מטיל חובה על מוסדות החינוך המנויים בו להחזיק בתכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי) למקרה של חשד לתגובה אלרגית מסכנת חיים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן