news08.net/ads.txt

ד”ר סטיבן ריינגולד: “חיסון הוא הדרך היעילה היחידה למנוע את מחלת הקורונה”

ד”ר סטיבן ריינגולד, מומחה ברפואת ילדים במאוחדת מודיעין-מכבים-רעות, עונה על שאלות נפוצות הנוגעות לחיסון קורונה בקרב ילדים בגילאי 5-11

למה צריך לחסן ילדים בגילאי 5-11 בחיסון קורונה?
מחלת COVID מהווה סיכון רציני לילדים. במהלך תחילת המגיפה שמנו דגש על הגנה על קשישים וזאת משום שהסיכון עלול גדול יותר עבור קשישים ובעלי גורמי סיכון ספציפיים. עם זאת, הסיכון לילדים בכל הגילאים הוא משמעותי. למעלה מ-2,660 ילדים בישראל אושפזו עקב נגיף הקורונה מאז תחילת המגיפה, 400 בטיפול נמרץ, ולפחות 11 ילדים מתו מהנגיף. 1 מתוך 900 ילדים עם נגיף הקורונה יסבלו ממחלה קשה. מדובר במספר גבוה מאוד למחלה שמתפשטת בכל האוכלוסייה. כ-200 ילדים בישראל סבלו מ – MIS-C-הפרעה דלקתית הפוגעת בלב ומתרחשת לאחר מחלת ה-COVID. 80% מהם נזקקו לטיפול נמרץ ו-2 מתו. בנוסף, Long-COVID משפיע על למעלה מ-10% מהילדים שסבלו מהמחלה. התסמינים כוללים עייפות, קשיי ריכוז, קוצר נשימה ועוד מספר תסמינים, בעלי השפעה משמעותית על חיי הילדים. חיסון הוא הדרך היעילה היחידה למנוע מחלה זו והשלכותיה.

האם החיסון בטוח לילדים?
כן, החיסון בטוח. מחקר החיסון הראשוני כלל למעלה מ-40,000 אנשים. מחקרים עוקבים על ילדים בגילאי 5-11 כללו למעלה מ-2000 ילדים. מאז, החיסון ניתן ל-5 מיליון ילדים בארה”ב בגילאי 5-11. החיסון הוכח כבטוח ביותר בילדים.

האם החיסון יכול להשפיע על בעיות פוריות בעתיד?
לא. לחיסון אין השפעה על הפוריות. החששות מהשפעה על הפוריות מבוססים על חדשות מזויפות ודיווחים לא מבוססים. החיסון מומלץ לנשים בגיל הפוריות, נשים הרות ואימהות מניקות והוכח בטוח. מחלת ה-COVID עצמה הוכחה כמסוכנת במיוחד לנשים הרות ולתינוקות שלהן.

האם קיים סיכון לחלות בדלקת בשריר הלב כתוצאה מהחיסון?
הסיכון לדלקת שריר הלב קיים במיוחד עבור בנים בגילאי 16-19, בערך 1/6000. 95% מהמקרים הם קלים, רק ל-1/300,000 יש תגובה קשה, וכולם החלימו. בארצות הברית, למעלה מ-7 מיליון מנות של החיסון ניתנו ליותר מ-5 מיליון ילדים בגילאי 5 עד 11 (יותר מ-2 מיליון קיבלו כבר את המנה השנייה). עד כה, הוכח כי דלקת שריר הלב מהחיסון היא נדירה יותר בגיל זה, מה שהוכיח שהחיסון בטוח בילדים צעירים יותר. עם זאת, מחלת ה-COVID עצמה מטילה סיכון משמעותי לדלקת שריר הלב, שכיחה הרבה יותר מהחיסון ואפילו בגילאים צעירים יותר.

ההדבקה בקרב הילדים נמוכה יותר ופחות מסוכנת, וגם התחלואה בירידה. אז למה בכל זאת צריך לחסן ילדים?
כאמור לעיל, הסיכון לילדים הוא משמעותי וממשיך להיות כזה. רוב המחלה בימינו היא בקרב ילדים צעירים. ככל שהמגיפה נמשכת, אנשים לא מוגנים ימשיכו להיות בסיכון לזנים שעלולים להיות מזיקים יותר. החיסון הוא הדרך היעילה היחידה להגן על ילדים.

האם עלולות להתפתח תגובות אלרגיות מסוימות או תופעות לוואי בעקבות מתן החיסון?
תגובות אלרגיות לחיסון הן נדירות, עם זאת, כאמצעי זהירות אנו מבקשים מאנשים להמתין במרפאה לאחר החיסון. תופעות לוואי צפויות כגון כאב מקומי ונפיחות במקום ההזרקה, חום, כאבי ראש וחולשה, נחשבות לא מסוכנות וחולפות תוך מספר ימים.

האם ילדים יתחסנו גם במנה שנייה? ותוך כמה זמן ממועד קבלת החיסון יתקבל תו ירוק?
תו ירוק ניתן לפי פרוטוקול משרד הבריאות, בדרך כלל שבוע לאחר המנה השנייה.

מה קורה עם ילדים שחלו? האם הם צריכים להתחסן, ואם כן כמה זמן ממועד ההחלמה?
3 חודשים לאחר המחלה הראשונית, ניתן לתת מנת חיסון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן