news08.net/ads.txt

ד”ר רוני באום (מספר 2 בסיעת “לב”): “התושבים נותנים לי כוח להמשיך”

טקס הענקת מלגות 2018|רוני באום

ד”ר רוני באום, מספר 2 ברשימת “לב”, בהנהגת עו”ד יניב מרקוביץ’ מתייחסת לגזירת תמונתה משלטי הפרסום ברובעים הדתיים, מדברת על הנשים בעולם הפוליטי ומבטיחה להמשיך בפעילותה למען האזרחים הוותיקים ובעלי הצרכים המיוחדים, שזכו ליחס

vip מצידה, בחמש השנים האחרונות

“כבר חתכו אותי בכביש, חתכו אותי באמצע משפט, אבל זה עוד לא קרה. אמש הזדעזעתי לגלות שמישהו טרח לחתוך את פניי משלט בחירות. במשך שנות כהונתי כחברת מועצה לא הרגשתי שעצם היותי אישה עלול להכעיס אדם זה או אחר. מערכת הבחירות הנוכחית רוויה בהשמצות ובגידופים יותר מאי פעם ועדיין זה נראה לי כמו עליית מדרגה מטרידה”, על הדברים הללו חתומה ד”ר רוני באום, מספר 2 ברשימת לב, הרשימה המאוחדת של העבודה והליכוד, בהנהגת עו”ד יניב מרקוביץ’. ד”ר באום, מהנשים האיכותיות והמוצלחות שידעה העיר רחובות, עדיין המומה, אך עם כל זאת מבינה כי ככל הנראה, גם לכאן חדרה הדרת הנשים, גם לפוליטיקה ואולי דווקא האירוע הזה מסביר יותר מכל למה פחות ופחות נשים מעדיפות להתרכז בחייהן בתחומים אחרים. “הזירה הפוליטית אינה פשוטה”, מודה ד”ר באום, “העשייה הציבורית באה במקרים רבים על חשבון זמן פנוי עם משפחה וחברים וללא תמורה. בנוסף, חברי וחברות המעצה חשופים לביקורת מתמדת של הציבור. נכון שביקורת היא מחויבת המציאות, יש להיות קשובים לה, אבל במקרים רבים מידי אנו חווים התקפות ארסיות. המובילות אותנו מעת לעת לשאול בשביל מה צריך את זה?”.

אם כך את יכולה להבין את הנשים שפרשו ממועצת העיר והחליטו שלא להתמודד שוב?

“אני לא יודעת מה הסיבות שהובילו את חברות המועצה לפרישה, אבל אני מאמינה שחלקן לפחות שאלו את עצמן – מי צריך את כאב הראש הזה? גם לי עוברת המחשבה הזו בראש מידי פעם. אבל אז אני חווה את הצד המספק של הפעילות הציבורית, את הוקרת התודה של התושבים, או הארגונים להם סייעתי ואלו נותנים לי כוח להמשיך. העובדה שלקחתי על עצמי תיק שלא היה קיים קודם לכן והצלחתי לקדם את הנושאים שרציתי – זה השכר האמיתי”.

מדוע נשים ממעטות להצטרף למעגל הפוליטי ברחובות?

“מהיכרותי עם רבות מתושבות העיר, ישנן נשים מצוינות ברחובות ואני מייחלת לכך שתצטרפנה לפעילות, אבל רובן מסרבות להיכנס לזירה הפוליטית כל אחת מסיבותיה. בשורה התחתונה, אני מאמינה בכוח הנשי ובתרומה הייחודית שלנו”.

זו הייתה הקדנציה הראשונה שלה במועצת העיר בחמש השנים הראשונות שלה היא הספיקה לסמן וי על פעילות ציבורית ענפה. מחד כמחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות ומאידך כמחזיקת תיק אזרחים ותיקים. “עברתי לא מעט קשיים, התמודדויות לא פשוטות ולצד אלה היו הרבה רגעים של סיפוק”, היא מאזנת את יחס הכוחות של פעילותה בשנים האחרונות במסגרת הציבורית. “הגעתי לעשייה הציבורית מאהבה ומרצון אמיתי להעניק לציבור. אני משתדלת לעזור לכל אדם ולענות לכל פונה, לעיתים אני נתקלת בטענות של תושבים כלפי חברי מועצת העיר, בעיקר ברשתות החברתיות. זה המקום להזכיר שרוב חברי מועצת העיר עובדים בהתנדבות מלאה ומקדישים שעות רבות לפעילות הציבורית. החרוצים מבין חברי המועצה משקיעים זמן רב בקידום הנושאים עליהם הופקדו ובמענה לפניות של הציבור – בחינם – וצריך לזכור זאת. עד כה לקחתי על עצמי לפעול בנושאים שהיו זקוקים לדעתי ליד מכוונת, כמו הקמת מועדוני התרבות למבוגרים במתנ”סים ברחבי העיר. הבאתי לרחובות את ליגת מאמאנט, פתחנו קבוצת מאמאנט זהב לאזרחים ותיקים, קבוצה לאימהות כבדות שמיעה וקבוצה לאימהות לילדים עם צרכים מיוחדים. השתתפתי בהקמת שתי קבוצות ריצה לאנשים עם מוגבלויות, בשיתוף עמותת אתגרים, קבוצה חברתית לילדים עם לקויות שמיעה וקבוצה לילדים המתמודדים עם בעיות נפשיות. בנוסף הפקתי מדריך שירותים לאזרח המבוגר אך ללא ספק ההישג החשוב, מתוקף התיק שקיבלתי על עצמי, הוא העלאת המודעות לשונה ולאחר בעיר רחובות. לא לחינם רחובות דורגה במקום השלישי בארץ ברשימת הערים עם היחס הטוב ביותר כלפי אנשים עם מוגבלויות – וזה הכוח שמניע אותי להמשיך”.

ד”ר באום ממשיכה בעשייה לצידו של המנהיג בחבורה, עו”ד יניב מרקוביץ’. עבורו היא יד ימינו, עבורה הוא איש סוד. קשה להפריד בין השניים שהפכו במרוצת השנים לצמד הכי חזק בפוליטיקה המקומית. הם משלימים זה את זו במבט, מעבירים מסרים בשתיקה ועשייתם ניכרת היטב, למרות שאינם משתכרים ולו שקל בודד אחד. “החיבור של יניב ושלי החל כחיבור פוליטי לפני הרבה שנים ומאז, לשמחתי, החיבור הזה תורגם לחברות אמיצה שהיא הרבה מעבר לפוליטיקה. מדובר בבחור צעיר, מבריק, שאפתן ואיכותי אבל בראש ובראשונה מענטש, בן אדם. לא יכולתי לייחל לשותף טוב יותר לדרך בה אנו צועדים. אני בטוחה שעוד נכונו לו גדולות ונצורות במישור העירוני”.

אי אפשר לפסוח על הצעד שלך ושל מרקוביץ’ במרכזו האיחוד עם הליכוד לקראת הבחירות הקרובות.

“בסך הכל החלטנו שהגיעה העת לשים מחלוקות לא רלוונטיות בצד. הרי במועצת העיר אנחנו לא מחזירים שטחים ולא קובעים מדיניות כלכלית. אם אדם מהליכוד חושב שאסור להחזיר שטחים ואני חושבת שצריך – איך זה משפיע על ניקיון המדרכה ליד הבית של התושב? אם ברצוננו להשפיע ולשנות – צריך להוות סיעה גדולה וחזקה ומכאן נוצר החיבור. אני משוכנעת שחיבור כזה יהיה לתועלת התושבים והעיר. מכיוון שאנו רואים עין בעין את הפתרונות לבעיות העומדות בסדר היום העירוני – העדפנו לשלב כוחות”.

אי אפשר להתעלם מפעולות רבות שהעיר זקוקה להן: בתחום התחזוקה והניקיון או הבניה, למשל.

“נכון, באופן כללי פניה של העיר רחובות למקום טוב יותר, כמובן בהנהגתו של ראש העיר רחמים מלול. אי אפשר להעלים עין מכך שבתקופת כהונתו העיר גדלה ומתפתחת כל הזמן, הוקמו שכונות חדשות והייתה עשייה מגוונת ורבה בתחומי התרבות והפנאי. עם זאת, עדיין יש דברים לשפר, מפני שתמיד אפשר לשפר את הקיים. נושא טיפוח חזות העיר דורש שיפור – בראש ובראשונה. כמו כן חייבים לקיים תכנון אסטרטגי לטווח הרחוק בכל התחומים ובעיקר בנושאי הבנייה. הגיע הזמן לשדרג את רחוב הרצל, להקים פארק עירוני ולהמשיך לדאוג לכלל האוכלוסיות בעיר: משפחות צעירות, אזרחים ותיקים ואנשים עם מוגבלויות. איני מודאגת, נסמן וי על כל התכניות הללו בחמש השנים הבאות”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן