news08.net/ads.txt

האחים לביא הורשעו במסגרת עסקת טיעון בפרשת “איש הברזל” – והחלו לרצות את עונשי המאסר

עמוס לביא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלח אתמול לכלא את ראשי ארגון הפשע, האחים עמוס ואופיר לביא. הם הואשמו במסגרת סכסוכי עבריינים בדרום, כי שלחו חוליית חיסול לפגוע ביריביהם.

בית המשפט קיבל למעשה את הסדר הטיעון שנחתם בין האחים לביא לפרקליטות המדינה וגזר שנה, תשעה חודשים ושבוע על עמוס לביא וחמש שנים ושמונה חודשי מאסר על אחיו, אופיר. ההבדל בין פרקי ההרשעה, הוא הפעלת עונש מאסר על תנאי בתיק אחר, שניתן לאופיר לביא.

כזכור, המשטרה פשטה במהלך הלילה, בחודש ספטמבר 2017, על ביתם של האחים לביא בקריית משה וביצעה מעצרים בעקבות סוכן סמוי שהפליל חשודים בחשד לעבירות פליליות חמורות הכוללות סחר בסמים, סחר באמל”ח ואלימות. עשרות שוטרים מהיחידה המרכזית של המשטרה הגיעו ברכבים סמויים אל השכונה ופשטו על בתיהם של האחים עמוס ואופיר לביא העומדים בראש ארגון פשע ונחשבים בעיני המשטרה ליעדים מרכזיים. במהלך הפשיטה תפסו השוטרים כשמונת אלפים שקלים שהוחרמו, הוחרם רכב יוקרה מסוג B.M.W ופריטים נוספים.

לאחר מכן, הותר לפרסום כי סוכן סמוי הופעל בחודשים האחרונים על ידי משטרת ישראל, בין היתר גם בקרב ארגוני פשיעה, והביא למעצרם של 47 חשודים לאחר שפעל בקרבם תוך איסוף ראיות מפלילות כנגדם. נמסר אז ממשטרת ישראל, כי מדובר בהישג משמעותי – חלקם של העצורים משתייכים לרובד הפשיעה הגבוהה, וביניהם ראשי ארגון פשיעה ואנשיהם, האחראים בין היתר גם למקרה רצח אחד לפחות במסגרת מאבקי פשיעה.

בהמשך הוגש כתב אישום נגד האחים לביא ושלושה נאשמים נוספים, במסגרת פרשת “איש הברזל”. האחים לביא וגורם נוסף הואשמו בניסיון רצח של יריבם, נואל אברג’יל ואף בעבירות נשק. במסגרת הסדר הטיעון, שאותו קיבל כאמור בית המשפט תוך שהוא מציין כי “יש לכבדו, לאור קשיים ראייתיים שעלו בתיק”, אופיר לביא הורשע בסיוע לחבלה מחמירה, ובשתי עבירות של סיוע לניסיון רצח, בעוד עמוס הורשע “רק” בעבירות נשק.

בהמשך הוגש כתב אישום נגד האחים לביא ושלושה נאשמים נוספים, במסגרת פרשיה זו, אשר זכתה לכינוי “איש הברזל”. האחים לביא וגורם נוסף הואשמו בניסיון רצח של יריבם, נואל אברג’יל ואף בעבירות נשק. לפי כתב האישום, בדצמבר 2013 הפגיש אחד מהמורשעים (נופר אוחנה) את הסוכן עם אברהם ממו (שנרצח בגן יבנה). ממו הציע לו להצטרף לאחים לביא במאבקם מול יריביהם והסוכן הסכים. הם נסעו למתחם של לביא ברחובות והסוכן הודיע לאחים שהוא מצטרף אליהם. אמרה דמתי – שהפך לעד תביעה בפרשה – מסר לסוכן אקדח טעון שהועבר מידי האחים לביא במקום מפגש שנקבע באזור התעשייה באשדוד. דמתי, הסוכן, ממו ז”ל והעבריין נופר אוחנה, נסעו לכפר הנגיד שם הצביע ממו על ביתו של נואל אברג’יל, ואמר להם כי לכתו יביא לשליטתם המוחלטת על הפעילות הפלילית באזור.

בעשרה בדצמבר 2013, הורה אופיר לביא לממו לאתר את אברג’יל, ולהביא למותו. ממו, אוחנה, דמתי והסוכן, עזבו את מקום המפגש של האחים לביא ברחובות ברכבו של הסוכן ויצאו בשליחות האחים ליבנה, שם הם איתרו את אברג’יל, שהיה מלווה בארבעה אנשים, שהחלו לברוח. בשלב זה ממו פנה לסוכן וביקש ממנו את האקדח כדי שיוכל לירות באברג’יל אולם הסוכן טען שהאקדח נשאר בביתו. עוד על פי כתב האישום, ב-26 בדצמבר 2013, אופיר לביא ביקש מהסוכן להחזיר את האקדח.

אופיר: עכשיו אני צריך, דחוף בהול

עד המדינה: אני מביא לך

אופיר: עכשיו!!!

עד המדינה: יומיים אני מביא לך

אופיר: כולה דקה

עד המדינה: אש, אני אומר לך…

אופיר: אל תיתן לי לכעוס עליך, אחי, אני אוהב אותך מאוד מאוד

עד המדינה: יום אחד

אופיר: תקשיב אני צריך את זה עכשיו!

מהפרקליטות נמסר כי “לאחר ניהול הליך גישור ארוך הורשעו האחים לביא ונאשמים נוספים, על סמך הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בביצוע שורת עבירות של סיוע לניסיונות רצח, נשק ועוד, כל אחד לפי חלקו, שבוצעו לפני כ-5 שנים, ונידונו לעונשי מאסר בפועל לא מבוטלים. מדובר בצעד חשוב במאבק בפשיעה המאורגנת בהובלה משותפת של הפרקליטות ומשטרת ישראל”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן