news08.net/ads.txt

האח הגדול שישגיח על האח הקטן: מצלמות יותקנו בפעוטונים ומעונות בלוד

החל מיום שלישי השבוע, ה-1 לספטמבר, נכנס חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות ומטרתו להגן על שלומם של פעוטות מפני פגיעה בהם, זאת באמצעות התקנת מצלמות, תוך שמירה ככל האפשר, על כבודם ופרטיותם של הפעוטות, של העובדים במעון ושל כל אדם אחר הנמצא במעון.

בהתאם לחוק, חלה חובה על מפעיל מעון שבו שוהים 7 פעוטות ומעלה, להתקין מצלמות במעון. על המצלמות לתעד את כל הנעשה במעון, בכל השעות בהן שוהים הפעוטות. על מפעיל המעון להציב שלטים במעון וליידע את העובדים וההורים בדבר קיומן של המצלמות.

הצפייה בצילומים אלו, יהיו מותרים למשטרת ישראל, רשויות התביעה וגורמי הפיקוח – אשר יהיו רשאים להשתמש בהן. בנוסף, המשטרה רשאית לאפשר להורה של פעוט, לצפות בצילומים, ככל שאין בכך להביא לידי שיבוש הליכי חקירה ומשפט.

מירי מלק, מנהלת מחלקת ‘גיל הרך’ בעיריית לוד: “חוק המצלמות הינו תוספת לחוק הפיקוח ולתקנות חדשות שאמורים להסדיר את הפיקוח על תחום הגיל הרך, לקדם מסגרות בטוחות ואיכותיות יותר עבור הפעוטות ולאפשר שקט נפשי להורים”.

מלק מציינת כי “מאחר ואנו מאמינים כי היסוד למסגרת איכותית הוא השקעה בהון האנושי,  עיריית לוד משקיעה בקידום הכשרות והדרכות לצוות החינוכי. אנו קוראים לכל בעלי המסגרות הפרטיות לפעול ע”פ חוק, להצטרף אלינו וליהנות ממערך השירותים העירוני התומך בתחום”.

מידע נוסף על חוק המצלמות ניתן למצוא באתר האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה, המשרד הממונה על החוק ואכיפתו.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן