news08.net/ads.txt

האימאם יוסף אלבאז שעורר סערה בלוד, משוחרר מהכלא

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז ערר על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון, במסגרתה הוחלט בין היתר על שחרורו של יוסף אלבאז ממעצר בפיקוח אלקטרוני והקלה בתנאים נוספים

הודעת הערר הוגשה על ידי עורכי הדין יוני חדד ואור ארבר ובה התבקש בית המשפט להורות על המשך מעצרו של יוסף אלבאז, האימאם, בפיקוח אלקטרוני. הודעת הערר הוגשה נגד החלטת בית משפט השלום בראשון לציון מה-19.12.22 שהורתה על הסרת הפיקוח האלקטרוני, יציאת אלבאז לעבודה, כי אשתו תצטרף למערך הפיקוח וכי הוא יוכל לצאת לשעות התאווררות בסופ”ש בליווי ופיקוח.

בהודעה נטען כי שגה בית משפט השלום בראשל”צ כשאימץ את המלצת שירות המבחן ללא התייחסות לנתונים שהובאו בתסקיר, אשר מצביעים על מסוכנותו של אלבאז, וחוסר היכולת לתת בו אמון. עיון בתסקירים של אלבאז מציג כי מדובר באדם שפועל באופן אימפולסיבי שאינו חושב על השלכות מעשיו, ומתקשה להפנים את החומרה שבפרסום תכנים המעודדים למעשי אלימות. הערר שם דגש על המסוכנות הנשקפת מהתנהגותו של אלבאז, על רק אופי הפרסומים שלו, מעמדו, התנהלותו בתיקים אחרים שהתנהלו כנגדו, ואופי העבירות שביצע ברשתות החברתיות. כמו כן, הפרסומים המיוחסים לאלבאז פורסמו על ידו לאחר שהורשע בתיק נוסף של עבירות אלימות, בזמן שהוא ממתין לגזר דין, כשלבסוף הוטלו עליו 16 חודשי מאסר, וערעורו על הכרעת הדין נדחה. בנוסף, כשניתן לאלבאז היתר לפרסם תכנים ברשתות החברתיות, הוא שב לפרסם תכנים מסיתים לאחר מספר חודשים. כל אלו מלמדים על המסוכנות שלו, על הקושי לתת בו אמון, ועל כך שאין מניעה שיפרסם שוב תכנים אלימים בזמן מתיחות ביטחונית.

אלבאז שימש כאימאם, ומתוקף תפקידו, אנשים רבים נשאו אליו עיניים וחיכו לשמוע את דבריו, אך הוא השתמש בכוח שלו לרעה, והסית לאלימות באמצעות הרשתות החברתיות בתקופת “שומר החומות” ובתקופת ה”רמדאן”. בנוסף לכל האמור, הערעור שהגיש אלבאז על הרשעתו בתיק האלימות נדחה, והושת עליו מאסר משמעותי בפועל. בניגוד לקביעת בית משפט השלום בראשל”צ, ציינו עורכי הדין בערר כי לא ניתן לייחס לעובדה זו נסיבה מקלה, ולאפשר לו לכלכל את משפחתו בזמן שנותר עד לריצוי המאסר, וההיפך הוא הנכון, דחיית ערעורו מעידה על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו.

אתמול התקיים הדיון בערר והוא התקבל בחלקו – יותר לאלבאז לצאת לעבוד אולם בוטלו שעות ההתאווררות בסופי שבוע והוגדלו הערבויות הכספיות. בנוסף, קבע בית המשפט שכל הפרה של התנאים שנקבעו תוביל באופן מיידי למעצרו ולחילוט הערבויות שניתנו.

צילום: ארכיון שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן