news08.net/ads.txt

האם המשלחות של נוער מקריית מלאכי לפריז יוחזרו?

תשאלו את אליאור עמר שביקר שם לאחרונה

האם יוחזרו המשלחות השנתיות של בני נוער מקריית מלאכי לפריז? ראש האופוזיציה במועצת העיר, אליאור עמר, קיים לאחרונה פגישה עם סגן ראש עיריית רויאל מלמזון, עיר הסמוכה לבירת צרפת, פריז, בה סיכמו השניים לפעול כדי להשיב את המשלחות שיצאו מידי שנה עד שנת 2011 מקריית מלאכי לצרפת.

העיר רויאל מלמזון נחשבת לאחת הערים העשירות בצרפת, ומתגוררת בה קהילה יהודית גדולה יחסית. מזה למעלה משלושה עשורים שהיא גם העיר התאומה של קריית מלאכי, כאשר לאורך השנים התנהלה בין הערים מערכת יחסים שגולת הכותרת שלה היא משלחות שנתיות בני נוער שיצאו מקריית מלאכי לצרפת מידי קיץ. בני הנוער היו אורחי הקהילה היהודית ברויאל מלמזון, ובמסגרת זאת נהנו משמונה ימי מסע בפריז, בהם נפגשו עם בני נוער צרפתים, עם בכירי העירייה ואנשי הקהילה היהודית וכן טיילו באתרי תיירות מרכזיים בצרפת, ביניהם מגדל אייפל, ארמון ורסאי, דיסנילנד (פארק השעשועים הגדול באירופה), מוזיאון הלובר ובית הכנסת הגדול בפריז (השני בגודלו באירופה). לפי הערכות, הקהילה היהודית ברויאל מלמזון השקיעה לאורך השנים מאות אלפי שקלים בבני הנוער בקריית מלאכי, הן באירוח המשלחות והן בפרוייקטים נוספים בתחום החינוך.

בשנים האחרונות הקשר בין רויאל מלמזון לקריית מלאכי הפך לרופף מאוד, המשלחות שיצאו מישראל לפריז הופסקו וכך גם ההשקעות הכלכליות של הקהילה היהודית ברויאל מלמזון.

לפני כשבועיים הגיע ראש האופוזיציה עמר לפריז במסגרת ביקור פרטי, ופגש בבית העירייה ההיסטורי של רויאל מלמזון את סגן ראש העירייה, פיליפ טרוטין. בתחילה היה אמור עמר לפגוש את ראש עיריית רויאל מלמזון פטריק אולייה, לשעבר נשיא האסיפה הלאומית הצרפתית (המקבילה לכנסת בישראל), אך עקב יציאתו לחופשה של ראש העירייה נפגש לבסוף עם סגנו.

במהלך הפגישה – שהתקיימה באנגלית – דנו השניים בקשרים בין הערים, והעלו זיכרונות ביחס למשלחת שעמר היה חבר בה כנער ב-2006 וייצגה את קריית מלאכי ברויאל מלמזון. בסוף הפגישה, שנמשכה כשעה, קיימו השניים סיור במרכז ההיסטורי של רויאל מלמזון ובבית העירייה הישן, שנבנה לפני כמעט 200 שנה. בסיום הביקור העניק עמר לסגן ראש העירייה טרוטין מתנה בדמות חמסה מסורתית שעליה מוטבע ההמנון הלאומי של ישראל, “התקווה”, וכן מחברת עור ועט עליו מוטבעת ברכה בשם תושבי קריית מלאכי.

עמר לסגן ראש העיר טרוטין: “אני כל כך שמח ונרגש להיות כאן ברויאל מלמזון 16 שנים אחרי הביקור האחרון שלי כאן כנער. אז הייתי חלק ממשלחת שבאה מקריית מלאכי, והיום אני מבקר כחבר מועצה בקריית מלאכי. זו הייתה פגישה נהדרת בנינו והזדמנות מצויינת לדבר על העתיד של השותפות בין הערים שלנו. אני מודה לך על האירוח והשותפות ומצפה לראות אותך בקרוב בעיר שלי, קריית מלאכי”.

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן