news08.net/ads.txt

האם הנציב דדי שמחי החרים את שיחות המשא ומתן עם הכבאים – וביטל את הבטחתו למתן מנוחה לאחר אימונים? | הסיפור המלא

הסאגה בנושא הנציב דדי שמחי והתנהלות הכבאים נמשכת – ולא בטוח שההשלכות הינן לטובת הציבור. 

לטענת ארגון הכבאים, שמחי החרים את שיחות המשא ומתן עם הכבאים – וביטל את הבטחתו למתן מנוחה לאחר אימונים; ההסתדרות מאיימת: נחדש את המשבר בשירותי הכבאות בניגוד להנחיות בית הדין המחוזי והארצי לעבודה, ובניגוד להנחיות המשרד לביטחון פנים, ממשיך הנציב דדי שימחי לפגוע במערך יחסי העבודה בכבאות. אך גם לשמחי צד משלו – כל הפרטים וכל התגובות – מיד.

**

מחד טוענים הכבאים כי שמחי החרים את שיחות המשא ומתן עם הכבאים בפורום הארבעה בו שותפים גם מנכ”ל המשרד לביטחון פנים צ’יקו אדרי, יו”ר הסתדרות המעו”ף גיל בר טל ויו”ר ארגון הכבאים אבי אנקורי. בד בבד פעל, לטענתם, בניגוד להבנות והסכמות עימו, והורה על ניכוי שכר של כבאים מהצפון אשר לא השתתפו באימוני “צוות באויר” מאחר ובניגוד להבטחתו שלל מהם ימי מנוחה והורה להם להתייצב למשמרות.

“התנהגות זו מצטרפת למסע הפחדות של שמחי עצמו בתחנות ברחבי הארץ, בהן הוא מחייב את הכבאים לשמוע השמצות מפיו על ארגון הכבאים, ואף מאיים על מי שלוקח חלק בפעילות הארגון. בניגוד להנחיות בית הדין לעבודה, שמחי גורר רגליים ולא מקיים מו”מ בנושא הסכם קיבוצי חדש, לא פועל לתשלום הסכמי הרווחה ושי לעובדים לחג הפסח ועוד”, נמסר.

במכתב של מ”מ יו”ר הסתדרות המעו”ף גיל בר טל לשמחי שנשלח היום צוין: “התנהלות מתוך אגו ולא מתוך שיקולים ענייניים, התנכלות לנציגי ארגון עובדים לא יצלחו ויחייבו אותנו להגיב. אם תממשו את האיומים מצידכם, נשקול חזרה ל’ניתוק מגע’, צעדים ארגוניים, פעילות במתוכנת מצומצמת במחוז צפון ובהמשך לכל הארץ. צר לנו שבחרת להתנהל בדרך זו ושללת את ההידברות והמו”מ – האחריות לאי הנעימות וההשלכות הנובעות מהצעדים יהיו על אחריותך בלבד”.

יו”ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי הוסיף: “לנציב כבאות והצלה מטרה אחת ויחידה – חיסול ארגון הכבאים. לא רק כארגון עובדים, אלא גם תוך סיכון חייהם בביטול מנוחה לאחר אימונים מורכבים. אזרחים לא יכולים לישון בשקט שכבאי עייף בא להציל אותם חלילה משריפה או תאונה. הכתובת על הקיר, ואני תקווה שבית הדין לעבודה והשר ארדן ייתנו את דעתם על כך ששמחי בוחר לסכן את חיי האזרחים במודע”.

**

מנגד, בסביבתו של שמחי טוענים אחרת. “לוחמי האש במחוז צפון של כבאות והצלה לישראל ביטלו אימון מיוחד בטענה שנמנעה מהם שנת צהריים. מדובר על תוכנית אימון מיוחדת שנועדה להחזיר לכשירות את כל לוחמי האש במחוז, אחרי חודשים של אי ביצוע אימונים בשל סכסוך העבודה המתמשך בין פיקוד מערך הכבאות לוועד הכבאים. הבוקר החליט ועד הכבאים לבטל אימונים בנימוק שבגללם הם לא ינוחו ביו 2 ל 4 וזו הפרה של הסכם העבודה”. גורמים בכבאות והצלה לישראל טענו עוד כי מדובר בהחלטה שערורייתית: ״ביטול אימונים לאחר תקופה ארוכה ללא אימונים פוגעת בכשירות המבצעית של לוחמי האש ובעקיפין פוגעת גם בציבור״.

למרות הסאגה הזו שמרחפת מעל ראשו, שמחי ממשיך במשימות הרבות. רק בשבוע האחרון הוא חנך בירוחם את תחנת הכיבוי החדשה, הורה על הפחתה נוספת של רגולציה על מבנים קיימים כך שמבנים ייעודיים קיימים יוכלו לקבל פטור מחובת התקנת ספרינלקרים, חנך תחנת כיבוי נוספות במעלות תרשיחא וליווה את לוחמי האש שפעלו בנחישות ובמיומנות לחילוצם המהיר של אזרחים בסערה הקשה שהתרחשה בירושלים. כמו כן, מחר בצהריים יתקיים בתחנת פ״ת טקס קליטת חמישה רכבי כיבוי חדשים נוספים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן