news08.net/ads.txt

האם חלוקת השי לאברכים ברחובות נעשתה כדין?

ראש האופוזיציה בעיריית רחובות, יניב מרקוביץ’ שלח מכתב בלתי רגיל לראש העיר מתן דיל בנוגע לחלוקת תווי שי לאברכים במסגרת  ״קמחא דפסחא״.

ראש האופוזיציה בעיריית רחובות יניב מרקוביץ פנה היום אל ראש העיר מתן דיל, בנושא חלוקת תווי שי לאברכים במסגרת  ״קמחא דפסחא״.

“בשעות האחרונות קיבלתי עשרות פניות מתושבי ותושבות העיר שנחשפו לידיעה לפיה באישורך ניתנה הגדלה של 50 ש״ח לכל תו שי שחולק לאברכים וסה״כ סכום של 350 ש״ח לכל אברך, כמו שניתן למשפחות המוכרות ע״י הרווחה”, כתב מרקוביץ’ וצירף צילום מידיעה שפורסמה בנושא.

“הפרסום בנושא, לצד תשובת העירייה לפניות התושבים מעלות שאלות קשות מאוד הקשורות למנהל תקין סביב חלוקת תווי השי. להלן מספר שאלות עליהן אבקש את תשובתך:

  1. אני מבין ומכיר את חלוקת התווים למשפחות המוכרות לרווחה, נוהג שאני מברך עליו. האם אותם אברכים מוכרים ע״י הרווחה גם כן? במידה וכן- מדוע קיימת הבחנה כלשהי בין אברכים לבין שאר הזכאים?
  2. מה הם התנאים לקבלת תווי שי לאברכים? מי זכאי לקבל? האם יש קריטריונים מסודרים לזכאים? (במידה וכן אבקש לקבל אותם), האם נעשה פרסום פומבי לזכאים שיוכלו להגיש בקשות? (אבקש כמובן לקבל גם את הפרסומים).
  3. לפי בדיקה שערכתי חלוקת התווים לאברכים בחג הקרוב עומדת על סכום של למעלה מ- 300,000 ש״ח מהקופה הציבורית (!) אשר לפי הנתונים שבידי מחולקים לאברכים ע”י ראשי הישיבות שמגישים את רשימות תלמידיהם ולפי אותה רשימה מחולקים הכספים/תווים ( יודגש כי בחלק מהישיבות האמורות לומדים גם תלמידים שאינם תושבי רחובות). מנתון זה עולות שאלות לא פשוטות על אוכלוסיות נוספות שאינן מוכרות לרווחה ושהיו שמחות וראויות לקבל גם כן סיוע מהעירייה, כמו: סטודנטים/יות שחיים ממלגות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, משפחות שבני ובנות זוגם משרתים במילואים כבר חודשים רבים ונעדרים מביתם ועוד. אך בעיקר עולה שאלה אחת מרכזית- כיצד יכול להיות שמאות אלפי שקלים מחולקים לכאורה ללא שום בקרה ופיקוח ומבלי שהציבור יודע על כך ומבלי שמכירים את הקריטריונים לזכאים?
  4. אקדים לציין שהנושא לא היה מוכר לי עד לאחרונה  ומשהתחלתי לבדוק אותו התברר לי כי גם בשנים קודמות הייתה חלוקה של תווים אם כי בסכומים נמוכים בהרבה. עוד אציין כי האחריות הינה אחריות אישית של ראש העיר ולכן בתפקידי הקודם כסגן ראש העיר לא עסקתי בנושא ולא הכרתיו ( למעט, כפי שציינתי, חלוקת תווים מבורכת למשפחות שמוכרות לרווחה).

כעת אתה הוא ראש העיר ואתה הוא זה שאחראי באופן ישיר על חלוקת כספים פסולה זו ואף הגדלת לכאורה, לפי הפרסומים, את שווי השובר כחלק מ-“תיקון עיוות”. אודה להתייחסותך המהירה והעניינת לשאלות הקשות שהעליתי  בכדי שאוכל לבחון את המשך צעדיי בנושא.

העתקים מהמכתב הועברו אל מר מאיר דהן – מנכ״ל העירייה, עו״ד מיכל דגן- יועמ״ש, גב׳ דניאלה ליבי- גזברית ומר נפתלי אקרמן- מבקר העירייה.

התייחסות העירייה:

עיריית רחובות, בדומה לערים נוספות בארץ, מעניקה “קמחא דפסחא”- סלי מזון/תווי שי לתושבים נזקקים בכל העיר לקראת חג הפסח. זה נוהג שקיים במשך שנים.

מבירור שעשינו בשבועות האחרונים עולה כי משפחות נזקקות המוכרות לגופי הרווחה ברחובות מקבלות שי בסך 350 שקלים מדי שנה, ואילו משפחות נזקקות מהציבור החרדי מקבלות שי בסך 300 שקלים בלבד.

ראש העיר מנהיג מדיניות של שוויון בכל התחומים, ולכן הנחה להשוות את סכום תווי השי גם לציבור החרדי.

מאז ומעולם רחובות הייתה עיר שבה כולם יכולים לחיות יחד, בכבוד ובסובלנות וראש העיר מתכוון להמשיך במדיניות זו.

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
טוקידידס
טוקידידס
12 days ago

דיל, ברגל שמאל

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
טוקידידס
טוקידידס
12 days ago

דיל, ברגל שמאל

דילוג לתוכן