news08.net/ads.txt

האם יוקם מגרש חניה נוסף על “יער מאכל אילת”?

חדשות 08 אילת | חניה על חשבון יער מאכל?

אין ספק כי באילת מחסור רב בחניות – זה ברור כשמש וכולם, כולל קברניטי העירייה, מבינים את הצורך העז למצוא פתרונות – הן לתושבי העיר והן לתיירי פנים וחוץ המגיעים לנפוש בה.

אלא שאחת האופציות הקיימות הינה הקמת חניה דווקא על חשבון השטח הירוק. לפי עצומה שמתנהלת ברשת, סטס דינקין סגן ראש עיריית אילת הודיע שבכוונתו להקים מגרש חניה על ״יער מאכל אילת״ שהוקם ותוחזק בעמל רב בשש השנים האחרונות. לא עזרה ההסברה מצידנו על כך שמתוך הבנה למצב משבר האקלים, והחשיבות שבייצור ריאה ירוקה לחמצן ושמירה על איכות חיים גבוהה, ערים מתקדמות בעולם שמות היום דגש על פיתוח שטחים ירוקים ושמירה על הקיימים להבדיל מיצירת משטחי בטון וזיהום סביבתי.

“בנוסף, משיחתנו עם סגן ראש העיר שגלשה לתחומי סביבה נוספים, קיבלנו את הרושם שלא קיימת מצידו שום זיקה ואף לא הבנה כלפי הנושא הנ״ל או אף כלפי ייצור תחבורה מתקדמת שעלתה בשיחה מה שמעלה בנו חשש רב לעתיד איכות חיי ילדנו בעיר אילת. אנחנו בסך הכל קבוצת תושבים שדואגת לאיכות חיים בסביבת המגורים של התושב. כאשר שאלנו את מר דינקין האם הוא מוביל או מכיר באילת עוד קבוצות כמו שלנו, לא הייתה לו תשובה. אנו חרדים לגורל יער המאכל שהוקם בעמל רב ומעלה חיוך על פניהם של כל כך הרבה מתושבי וילדי העיר אילת. אנו חוששים שנתעורר בוקר אחד למציאות של טרקטור דורסני שבמחי יד יעקור את פיסת האושר שלנו”.

לירן בלוך, פעיל קהילתי כתב בחשבון הפייסבוק שלו: “קיבלתי מתנת יום הולדת עגומה מסטס סגן ראש עיריית אילת שהודיע לי סופית היום שבכוונתו להקים מגרש חניה על יער מאכל אילת. ההסברים שלי.. שערים מתקדמות בעולם מבינות את משבר האקלים ומשתדלות לפתח שטחים ירוקים כדי שיהיה נעים לחיות בהן.. לא עזרו. ההבנה שצריך להתקדם לתחבורה מתקדמת לא קיימת. גם כששאלתי האם יש לו עוד קבוצת תושבים שדואגת לסביבת המגורים? לא היתה לו תשובה. הכי קל זה לעקור עצים כמה שעות עם טרקטור ולהרוס עבודה של 6 שנים”.

כזכור, בשנת 2017 יזם בלוך את הקמת יער המאכל מפירותיו ייהנו תושבי העיר. היוזמה הביאה לנטיעה של כ-150 עצי פרי ושיחי תבלין וירקות בשני מתחמים. ראש העירייה דאז מאיר יצחק הלוי ברך על היוזמה והנחה את אגף גנים ונוף בעירייה לסייע לקידום היוזמה, שתל בעצמו עץ גויאבה. את העצים, אגב, תרמ תושבי העיר שאף שותלים בעצמם ואילו עיריית אילת דאגה לתשתית הגינון.

לעצומה לחצו כאן >> 

צילום: מתוך פייסבוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יקיר
יקיר
1 year ago

http://eilat.news/%D7%99%D7%A2%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%9B%D7%9C-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%AA/

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יקיר
יקיר
1 year ago

http://eilat.news/%D7%99%D7%A2%D7%A8-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%9B%D7%9C-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%9C%D7%AA/

דילוג לתוכן