news08.net/ads.txt

האם השר מיקי זוהר יבטל את הקרנת הסרט “המעבדה חברון H2”?

מנכ”ל בצלמו, שי גליק, פנה לשר התרבות והספורט בבקשה לבטל את הקרנת הסרט

מכתב חריג נשלח היום אל שר התרבות והספורט מיקי זוהר וראש העיר ירושלים משה ליאון ממנכ”ל ‘בצלמו’ שי גליק בבקשה “לבטל את הקרנת הסרט “המעבדה חברון H2″, בה נטען שחיילי צה”ל עושים ניסויים בפלסטינים”

“הגיעו אלי פניות ציבור רבות של תושבי העיר ירושלים שמוטרדים מהקרנת הסרט “המעבדה חברון H2 ” בסינמטק ירושלים במימונם שיעלה  בשבת הקרובה בתאריך 21.01. בטור מיוחד שכתב בעבר יוצר הסרט נועם שיזף הוא תומך פומבית בתנועת החרם וכותב “הזכות להחרים” ומדגיש שזה הפתרון  “לסיים את הכיבוש”. בנוסף הוא בעצמו סרבן שירות וישב על כך בכלא בגאווה רבה ואף פרסם מאמר אישי כמה שהוא גאה בכך!

עם כל הכבוד מרכז סינמטק ירושלים איננו הבמה לתומכי חרם ושנאה סרבני שירות וסתם עוכרי ישראל. תנועת החרם פוגעת באופן אישי בכל אחד ואחת מאזרחי ישראל ותושבי ירושלים  מדוע תושבי ירושלים צריכים למממן את הקריאה לחרם על ישראל? הסרט עצמו מכונה המעבדה והוא מתאר את שליטת חיילי צה”ל על הפלסטינים בחברון. ואני מצטט מהביקורת בהארץ – H2 :מעבדת השליטה” עוסק בניסוי הארוך בבני אדם — הכיבוש הישראלי.  בסרטם המוקרן בפסטיבל דוקאביב, מנסים היוצרים נועם שיזף ועידית אברהמילהתחקות באמצעים כמעט א־פוליטיים אחר הדינמיקה האיטית של הכיבוש. דווקא

משום שהם לא מנסים לזעזע, האפקט הוא משמעותי. ואני מצטט: הסרט יוצא מנקודת מוצא היפותטית שמאחורי התופעות המכוערות שגורר הכיבוש הישראלי בשטחים בכלל ובחברון בפרט, אין כוונות רעות מוצהרות, אלא רק נסיבות היסטוריות וגיאו־פוליטיות. לכן מי שמרואיינים עוסקים בעיקר במנגנון, ומפרטים איך דבר הוביל לדבר, בצורה לגמרי בלתי נמנעת. בסוף מתקבלת מעין משוואה מתמטית ארוכה, שמובילה רק לפתרון אחד — דיכוי ועוול כלפי התושבים הפלסטינים.

“האמת כמובן הפוכה לגמרי”, כותב גליק. “חברון הינה אחד מערים הקדושות לעם היהודי. לאורך השנים תמיד התקיימה במקום קהילה יהודית עד שהיא חוסלה באכזריות רבה במאורעות תרפ”ט. לאחר מכן חזרו למקום יהודים ובפיגוע קשה מאוד בערב שבת נרצחו. שישה יהודים בעת ששרו לכה דודי לקראת כלה פני שבת נקבלה. הרוצח שלהם אגב הוא היום ראש העיר חברון הערבית.

שי גליק (ארכיון)

◼️◼️◼️

“כיום העיר חברון מחולקת 97 אחוז לתושבי חברון הערבים 3 אחוז לתושבי חברון היהודים. ליהודים אסור לעבור בשטח הערבי. בכל אופן גם בשטח שלהם הם נרצחים. ישנם עשרות שנרצחו ביניהם התינוקת שלהבת פס שבעודה בעגלה מתנמנמת היא חוסלה בידי צלף ערבי משכונה סמוכה. כך גם גנדי קאופמן שהיה גנן ועבד על פיתוח גינות בחברון עמד בתחנת אוטובוס ופשוט חוסל, הזוג דינה ואלי הורביץ שבליל שבת חדר מחבל לבתיהם ופשוט רצח אותם ועוד. חברון הינה נחלת אבות כל מי שקורא תנ”ך למד שאברהם אבינו קנה את מערת המכפלה בכסף מלא.

“חברון אחת מארבע הערים הכי קדושות” מדגיש גליק. “חיילי צה”ל הינם הצבא המוסרי הכי טוב בעולם, בחברון הם מגנים על יהודים יום יום שעה שעה מול אנשים צמאי דם שמנסים לחסל אותם. זו האמת. שום ניסוי בבני אדם ושום בטיח. במערת המכפלה יש חופש פולחן לכולם יהודים מוסלמים ונוצרים בזכות צה”ל. לפני זה 700 שנה הערבים בחברון אסרו על היהודים להיכנס למערת המכפלה. זה האמת. את כל זה כמובן לא מראים בסרט רק עלילות דם נגד חיילי צה”ל ומדינת ישראל”.

אדגיש ואומר רק לפני חודש ראשת מועצת פרדס חנה הגר פרי יגור שאיננה נמנית על אנשי הימין (היא חברה במפלגת העבודה ) ביטלה את הקרנת הסרט הזה במבנה ציבורי בפרדס חנה ואני מצטט את דבריה: “לאור רגישות התכנים והמחלוקות הציבוריות עליהן, הועברה הנחיה להוציא את מבני הציבור מהמחלוקת הציבורית בנושא. יש מקום במרחב שלנו לקיים את השיח שעולה מהסרט אך יש לעשות זאת ללא שימוש במבנים המיועדים לציבור כולו או שמכילים תוכן שעלול לפגוע בחלקים מהציבור. עמדת הגורמים המקצועיים נכונה לאור הסיטואציה המורכבת אך אין בה כהוא זה בהבעת עמדה בעד או נגד כנגד תכני סרט זה או אחרים העוסקים בנושאים המדוברים”.

“מה שטוב לתושבי פרדס חנה טוב גם לתושבי ירושלים. תושבי ירושלים  סבלו בעבר מטרור ומאוימים כל הזמן , תושבי ירושלים  גאים בצה”ל,  שמגן עליהם אין כל סיבה בעולם שתושבי ירושלים יממנו ערב שקובע שחיילי צה”ל הם פושעי מלחמה הגיע הזמן שנפסיק לשתוק”. לא רק זאת, ההקרנה הזאת אורגנה מהרגע להרגע ועוד בעיצומו של שבת וניכר שמטרתה אחת הינה לתקוע אצבע בעין של שר התרבות מיקי זוהר שהודיע השבוע שלא יממן את הסרט הזה. בנוסף הקרנתו בשבת מטרתו למנוע מאזרחים כאובים ומשפחות שכולות למחות ולהפגין נגד הקרנת הסרט.

כבוד השר מאז כניסתך לתפקיד אמרת שלא תממן סרטי הסתה ושנאה. לצערי סינמטק ירושלים מתעקש לממן סרטי הסתה ושנאה. אני קורא לך להודיע פומבית שבהתאם לחוק הנכבא תשלול את המימון של סינמטק ירושלים”.

כבוד ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, אתה יודע היטיב שבלי חיילי צה”ל כמה תושבים בירושלים היו נפגעים מטרור. אתה יודע היטיב שתושבי ירושלים גאים בחיילי צה”ל אתה סגרת את גלריית ברבור, אני קורא לך לדרוש מהסינמטק שהסרט לא יעלה בדיוק כמו בפרדס חנה וככל שהם ימרו את פיך יהיה לזה השלכות תקציביות והתקציב שלהם יישלל”.

צילום: אורן כהן | ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן