news08.net/ads.txt

האם צריך להתאמן עם מסיכה? טיפים לחזרה בטוחה לשגרת אימונים

לרגל שבוע הספורט הבינ״ל שחל השבוע, ולאחר תקופה ארוכה בה חלק גדול מאתנו היה סגור בבית והפעילות הגופנית התבצעה, אם בכלל, בין הקירות (ומול המסך), סוף סוף קיבלנו את ההיתר המיוחל לצאת מחוץ לבית ובקרוב גם לחדרי הכושר ובריכות השחייה. פעילות גופנית חשובה מאוד לגוף ולנפש.

*תמי בן שחר, מנהלת מכן הפיזיותרפיה בביה”ח קפלן מקבוצת כללית, ועופרי בריקמן , סגנית מנהלת שירות הפיזיותרפיה*, מסבירות כי על מנת לחזור לפעילות הישנה ( או להתחיל פעילות חדשה), גם אם התאמנו בבית, עלינו לפעול בחוכמה כדי שלא נפצע וגם שנשמור על הכללים שמכתיבה לנו מגפת הקורונה.

*טיפים לחזרה בטוחה לשגרת אימונים*:
• יש להתחיל כל פעילות בהדרגה.
• לא משנה מה סוג האימון, כדאי להתחיל באימון קל יחסית ממה שהורגלתם לפני הסגר וולהגביר את הקושי כל מספר אימונים.
• *השימוש במסכת פנים בזמן פעילות מאומצת אינו מומלץ*, אך יש לשמור על כללי הריחוק למנוע הדבקה.על-פי הנחיות משרד הבריאות חלה חובת עטית מסכה על הפנים, המכסה את אזור האף והפה, בעת שהיה במרחב הציבורי וזאת במטרה למנוע הדבקה מאדם לאדם, למעט בעת ביצוע פעילות ספורט, אז מותרת הסרת המסכה. חשוב לציין, כי בעת פעילות ספורטיבית ישנה עליה בעבודת הנשימה והמסכה מקשה עוד יותר על הנשימה, אולם ללא המסכה ועם הנשימה המאומצת גדל הסיכון להדבקה ולהדבקות במידה ונמצאים בסמיכות לאנשים. על כן בעת ביצוע פעילות ספורטיבית ללא מסכה חשוב להקפיד שבעתיים לבצע את הפעילות באזור מאוורר, או באוויר הפתוח, תוך שמירת מרחק בטחון כנדרש (לפחות 2 מטרים) ואפילו כדאי לבחור ולתכנן מסלול באזור, או בשעות פחות הומות אדם
• אם מדובר בפעילות אירובית, פעילות בה קצב הלב עולה, ניתן להגביר את רמת הקושי של האימון באמצעות הגדלת המהירות/מרחק/ זמן. אם מדובר באימון כוח, ניתן להגביר את רמת הקושי של האימון באמצעות הגדלת המשקל/ ההתנגדות/ מספר החזרות.
• כדאי לשלב גם אימון אירובי (לפחות 4 פעמים בשבוע) וגם אימון כוח (לפחות 2 פעמים בשבוע)
• התמדה היא הקלף המנצח ולכן בחרו בסוג הפעילות שאתם אוהבים. אין פעילות בריאה לעומת האחרות
• הגדילו את הפעילות היומיומית, לדוגמא: העדיפו שימוש במדרגות על פני המעלית (זה טוב גם להפחית הדבקה), או החנו את רכבכם רחוק יותר ממקום יעדכם כדי ללכת מרחק רב יותר.
• השתמשו במד צעדים (במכשיר הטלפון, בשעון, או במכשיר פדומטר פשוט) שיאפשר לכם למדוד את הפעילות שאתם מבצעים ונסו לעמוד ביעד שהצבתם לעצמכם.

*בסירטון ובתמונה: צוות מכון הפיזיותרפיה בביה״ח בפעילות*
(צילום: אופיר לוי, קפלן)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן