news08.net/ads.txt

האם קיימת סכנת קריסה בבתי ספר ברחובות? 16 מבנים לא מוגנים מרעידת אדמה כולל אורט, שפרינצק וקריית החינוך דה שליט – כל הפרטים בפנים

יומיים לפני פתיחת הלימודים והיום (רביעי) מתברר כי חלק ממוסדות החינוך בעיר פועלים בתוך מבנים הנמצאים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה. הסיבה: מבנים אלו הוקמו לפני החיוב בבניה עמידה לרעידות ובנוסף, לא חוזקו לאורך השנים.

מצד אחד, כיום אין חובת חיזוק למבנים ציבוריים מפני נזקי רעידות אדמה. בשונה מבתי מגורים ביצוע תמ”א 38 במבני ציבור ועסקים מאפשרת תוספת שטח בהיקף של רק קומה אחת בלבד, לכן הפרויקטים אינם כלכליים ורובם מופקר לנזקי רעש אדמה

מצד שני, הנתונים שעלו מחישוב שערך אתר המרכז מידע על תמ”א 38 בכתובת שונות בארץ, מצביע על נתון שצריך לעורר מחשבה בקרב קברניטי העיר ולפיו 16 מבנים ברחובות אינם מוגנים מרעידת אדמה.

גם דה שליט ברשימה

המדובר בבתי הספר הבאים: שפרינצק ובו 587 תלמידים, בן גוריון עם 500 תלמידים, תיכון טכנולוגי נעמ”ת עם 76 תמידים, טכנולוגי עירוני ויצ”ו עם 356 תלמידים, תיכון בית יעקב עם 387 תלמידים, קריית החינוך דה שליט עם 1,292 תלמידים, ממ”ד סיני עם 366 תלמידים, קציר עם 1,279 תלמידים, קריה תורנית בית שלמה עם 148 תלמידים, השיטה עם 237 תלמידים, אורט ע”ש מקס שיין עם 1,166 תלמידים, לוטם בית הספר המיוחד עם 33 תלמידים, שז”ר עם 570 תלמידים, יבניאלי עם 229 תלמידים, בכור לוי עם 635 תלמידים, ישיבת הדרים עם 160 תלמידים וממ”ד תחכמוני עם 555 תלמידים.

לדברי אלירן סימוני, מנכ”ל אתר TamaFix שערך את הבדיקה “תמ”א 38 מקושרת אצל מרבית הציבור למיגון בתי מגורים, אך נוטים לשכוח שבמוסדות חינוך שוהים ילדים כ-200 ימים בשנה, במשך 7 שעות בממוצע ביום”.

תחכמוני. אינו מוגנן מרעידת אדמה

עוד עולה מהבדיקה כי שכבות הגיל בסיכון הרב ביותר לסכנת קריסה הן תלמידי בתי הספר היסודיים, המהווים 57% מכלל התלמידים בסיכון. בחטיבות ביניים לומדים 29% מכלל התלמידים ברחבי הארץ ובחטיבה העליונה 14%. אגב, כמות בתי הספר שאינם עומדים בתקן מהווה 30% מכלל בתי הספר בישראל – חלקם הוקמו מלפני קום המדינה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן