news08.net/ads.txt

הבית לתושווים – מועדון חברה וספורט משלב – נחנך לראשונה באילת

אילת מתחדשת במועדון חברה וספורט משלב, ראשון מסוגו המותאם לאנשים עם וללא מוגבלות. המועדון הקהילתי שהוקם על ידי עמותת נגישות ישראל ועיריית אילת, נקרא Access – הבית לתושווים. המתחם הממוקם באזור התעשיה כולל חללים חברתיים, חדר כושר עם מתקנים מותאמים וגינה חברתית.

טקס חנוכת המתחם התקיים היום (חמישי) במעמד ראש העירייה – אלי לנקרי, מנכ”לית עמותת נגישות ישראל – מיכל רימון ורני בנימיני ממייסדי העמותה ובהשתתפות סגן ראש העירייה – סטס דינקין, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה – פרידה בן לולו, מנהלת אגף החינוך – מירי קופיטו, ועשרות רבות מתושבי אילת עם וללא מוגבלות הלוקחים חלק בפעילות העמותה. את האירוע הנחה עו”ד יורם שילה, תושב חדש באילת, נשוי ואבא ל-2, עיוור מלידה. עוד השתתפו בעלי עסקים בקהילה שתרמו גם הם להקמת המועדון.

לנקרי ברך את רבקה טביב אזולאי המנהלת את מרחב אילת והערבה מטעם עמותת נגישות והובילה את הקמת המועדון ואת הנהלת העמותה על הגשמת החלום ועל דרך משותפת להנגשת העיר אילת לרווחת תושבי העיר והנופשים בה, עם וללא מוגבלות. ״עשייתכם נותנת הזדמנות שווה לכולם״ אמר ראשלנקרי וציין בנוסף את הפעולות שמובילה העירייה בנחישות לטובת נגישות כולל הנגשת החופים, ומענים חינוכיים ושירותים לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים.

רבקה טביב אזולאי אמרה בהתרגשות: “הבית נותן הזדמנות שווה לכולם. התושבים ללא מוגבלות הופכים להיות מקבלים והתושבים עם מוגבלות הופכים להיות שווים”. גם המחירים לחדר כושר במתחם יהיו שווים לכל נפש”.

המועדון הקהילתי שיופעל על ידי עמותת נגישות ישראל, ממוקם ברחוב הדייג 5 באזור התעשייה ומשתרע על שטח של 200 מ”ר כולל ארבעה חללים מעוצבים, מאובזרים ומותאמים. שני החללים החברתיים ישמשו למפגשים חברתיים ומפגשי העצמה והם מצוידים בפינות ישיבה נעימות ונוחות וגם במערכת VR למציאות מדומה בתחום הנגישות. שני חללים נוספים ישמשו לכושר וספורט. חלל אחד מיועד לאנשים עם מוגבלות מגיל 7 וכולל מתקנים מותאמים כמו יוגה כיסאות גלגלים, פילאטיס ומכשירי TRX מותאמים. החלל השני כולל 8 מתקני כושר מותאמים לעם וללא מוגבלות לגילאי 14 ומעלה. בנוסף מציע המקום גינה חברתית למפגשים משלבים. במתחם יפעלו מדריכי כושר מוסמכים ויתקיימו גם מפגשי העצמה והדרכה.

לצד המענים לקהילה לרבות מנויים לחדר כושר וכחלק משיתופי הפעולה, ייתן המקום מענים יזומים לקהילה עם מוגבלות בתיאום האגף לשירותים חברתיים בעירייה ואגף החינוך, לרבות ילדים עם אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית. לצד הקמת המועדון, מקדמת עמותת נגישות ישראל הפועלת כבר כמעט עשור באילת, פעילות ספורט משלב במרחב כולל קבוצות הליכה וקבוצות רכיבה, בהן פעילים כ – 150 ילדים, נוער ומבוגרים עם ובלי מוגבלות. לצד זאת מקיימת העמותה פעילות חינוכית וקהילתית לקידום תחום הנגישות ולהעלאת המודעות כולל הפעלת סיירת נגישות בה פעילים למעלה מ – 40 תושבים מתנדבים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן