news08.net/ads.txt

הבית לתושווים מחדד חושים

הבית לתושוויםAccess  – מועדון חברה וספורט המותאם לא.נשים עם וללא מוגבלות, שהוקם על ידי עמותת נגישות ישראל ועיריית אילת, נפתח לפני כחודש והוא כבר עמוס בפעילויות לגדולים ולקטנים עם וללא מוגבלות. לצד פעילויות מותאמות, מזמין אליו הבית את הקהילה, פרטים וקבוצות לארוחת חושים מיוחדת הכוללת טעימות מעולם הנגישות כחלק מהפעילות להעלאת המודעות. 

מאז נפתח המועדון, הביקוש לפעילות רק הולך וגובר. במהלך כל שעות היום מציע הבית מגוון פעילויות מותאמות ומשולבות לילדים ונוער וגם להורים. ביניהם כושר ויוגה טיפולית לנוער עם צרכים מיוחדים גילאים 13-16, יוגה משלבת הורים וילדים עם צרכים מיוחדים (גילאים 8-11), פעילות לגיל הרך גילאים 3-6, סיפור בתנועה וצלילים עם ההורים. פסיכותרפיה בתנועה לאימהות ועוד. בנוסף, מקדם הבית גם הנגשה של המידע. במסגרת זו, מתקיימים מפגשים להורים בהם מועבר מידע נגיש לצרכים מיוחדים משלב האבחון. 

רבקה טביב אזולאי – מנהלת מרחב אילת של עמותת נגישות ישראל ומי שהובילה את הקמת המועדון הקהילתי ציינה, כי שילוב פעילות גופנית מסייע ביצירת קשרים, חברויות, מסייע בבניית ביטחון עצמי, קואורדינציה בין חלקי הגוף השונים ובין חושים שונים. גם הפעילות לאימהות מהווה שעת גוף נפש כאמצעי לביטוי, מקור כח, השראה, והגשמה. 

לצד הפעילות האמורה, פותח הבית לתושווים את שעריו לכל הקהילה ומציע פעילות ייחודית מאורגנת – ארוחות חושים. “אנו מאמינים שהדרך האפקטיבית ביותר לחולל שינוי הינה באמצעות הגברת מודעות לנושא הנגישות. מניסיוננו, שילוב של התנסות חווייתית, בה כל אדם מתנסה בהתמודדות עם מגבלה, והיכרות עם אנשים עם מוגבלות המאפשרים הצצה לחייהם, כולל הקשיים, האתגרים והניצחונות שהם חווים ביום יום – מסייעים רבות לשבירת קיר הזכוכית” ציינו בעמות נגישות. לשם כך, פיתחה עמותת נגישות ישראל הדרכות חווייתיות, לומדות, סרטונים, ערכות הדרכה, קורסים וימי עיון ברמה הגבוהה ביותר. פעילות זו תתקיים גם בבית לתושווים, במטרה להגביר כאמור את המודעות וגם לתת כלים פרקטיים להתנהלות מול אדם עם מוגבלות. הפעילות הנמשכת על פני 3 שעות (בתשלום ובתיאום מראש) כוללת הרצאת פתיחה על נגישות וארוחת חושים חווייתית בליווי מדריכים מטעם עמותת נגישות ישראל, אשר יפרשו בפני המשתתפים את חוויותיהם האישיות,  ההצלחות, הקשיים וסיפור הניצחון שלהם בדרך להגשמה עצמית בשילוב מתן כלים ודגשים לצרכי הנגישות שלהם. ההתנסויות כוללות התנסות עם מוגבלויות שונות – מוגבלות בראייה, שמיעה ופיזית. המועדון הקהילתי המופעל על ידי עמותת נגישות ישראל, ממוקם ברחוב הדייג 5 באזור התעשייה ומשתרע על שטח של 200 מ”ר כולל ארבעה חללים מעוצבים, מאובזרים ומותאמים. שני החללים החברתיים משמשים למפגשים חברתיים ומפגשי העצמה והם מצוידים בפינות ישיבה נעימות ונוחות וגם במערכת VR למציאות מדומה בתחום הנגישות. שני חללים נוספים משמשים לכושר וספורט. חלל אחד מיועד לאנשים עם מוגבלות מגיל 7 וכולל מתקנים מותאמים כמו יוגה כיסאות גלגלים, פילאטיס ומכשירי TRX מותאמים. החלל השני כולל 8 מתקני כושר מותאמים לגילאי 14 ומעלה, עם וללא מוגבלות כולל מדריך מוסמך לאימון קטינים. בנוסף מציע המקום גינה חברתית למפגשים משלבים. במתחם פועלים מדריכי כושר מוסמכים ומתקיימים כאמור גם מפגשי העצמה והדרכה. לצד המענים לקהילה לרבות מנויים לחדר כושר וכחלק משיתופי הפעולה, ייתן המקום מענים יזומים לקהילה עם מוגבלות בתיאום האגף לשירותים חברתיים בעירייה ואגף החינוך, לרבות ילדים עם אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית. לצד הפעלת המועדון, עמותת נגישות ישראל הפועלת כבר כמעט עשור באילת, מקדמת גם פעילות ספורט משלב במרחב כולל קבוצות הליכה וקבוצות רכיבה, בהן פעילים כ – 150 ילדים, נוער ומבוגרים עם ובלי מוגבלות. לצד זאת מקיימת העמותה פעילות חינוכית וקהילתית לקידום תחום הנגישות ולהעלאת המודעות כולל הפעלת סיירת נגישות בה פעילים כ- 40 תושבים מתנדבים.  ב 1.12.22 יצוין היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות. ביום זה, תאיר גם השנה העירייה את בניין העירייה בצבע סגול. בשעה 18:00 תצא צעדת הזדהות מבניין העירייה ועד לטיילת הצפונית, בהובלת עמותת נגישות באילת.

צילום: עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן