news08.net/ads.txt

ההורים יכולים להיות רגועים? זוהי תגובת עיריית רמלה בנוגע לתכשירי אפינפרין במוסדות חינוך

הטרגדיה שאירעה במסעדה בראש פינה, שבסופה מתה אושר דרעי בת ה-23 כתוצאה מתגובה אלרגית חריפה ללקטוז, ממשיכה להסעיר את מוסדות החינוך ועולם המסעדנות בפרט. בזמן שהחקירה נמשכת, בעיריית רמלה מעדכנים כי נרכשו בעבר לכל גני הילדים ובתי הספר בעיר מזרקי אפינפרין בהתאם לחוזר מנכ״ל.

 

המילה המרכזית שעלתה מהטרגדיה הזו היא “אפיפן” – אותו מזרק אדרנלין שעשוי היה למנוע את מותה הטראגי של דרעי, ויש כבר מי שמקדמים חוק שיחייב מסעדות להחזיק בו. נכון להיום, מוסדות ציבור אחרים (כבתי ספר או מרכזים קהילתיים) מחויבים בהחזקת מזרק עם תכשיר אפינפרין (אפיפן הוא שם גנרי שנתנה חברה מסחרית אחת, אולם בשוק קיימים סוגים שונים של מזרקים).

כידוע, על מנת לאפשר טיפול מציל חיים במקרה של תגובה אלרגית מסכנת חיים, נקבע בהוראות חוק החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך ובמקומות ציבוריים, התשע”ח-2018 כי בכל מוסד חינוך יוחזק תכשיר אפינפרין (מזרק אוטומטי), להזרקה תוך שרירית. לחוק המלא – לחצו כאן.

מעיריית רמלה נמסר: “אנו פועלים בכל מהלך השנה להגן על אוכלוסיית האלרגיים בדגש על אוכלוסיית הילדים. יודגש כי נרכשו בעבר לכל גני הילדים ובתי הספר בעיר מזרקי אפינפרין בהתאם לחוזר מנכ״ל.

בתקופה הקרובה עתידים להגיע מזרקים חדשים בהתאם לסיום התוקף של הישנים (המזרקים מותאמי גיל). בנוסף, בהנחיית פיקוח משרד החינוך והרשות המקומית נערכו הסברים אשר רעננו נהלים בגני הילדים ובבתי הספר. בתוך כך הנחה ראש העיר, מיכאל וידל את המחלקה המשפטית לבחון קידום חוק עזר עירוני אשר יחייב הצבת מזרקי אפינפרין (אדרנלין) מצילי חיים במסעדות ובתי קפה. בנוסף עיריית רמלה תבחן כי הצבת המזרק תהיה כחלק מתנאי רישיון עסק של כל מסעדה ובית קפה הפועלים בעיר. רמלה תמשיך לפעול בכל הערוצים האפשריים, על מנת לקדם את זכותם של האלרגיים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן