news08.net/ads.txt

ההרשמה נפתחה: סיור סליחות וירטואלי ברחובות: “מטרתנו היא לקרב קהילות ושכונות שונות”

ממש מתחת לאף שלנו בעיר הופכת לה יוזמה ייחודית של קבוצת “חיבור בין קהילות” למסורת – סיור סליחות חברתי ברחובות. השנה תהיה השנה הרביעית. בכל שנה מתקיים הסיור הייחודי בשכונה אחרת של העיר. בשנה הראשונה הסיור התקיים באזור ההיסטורי ברחוב יעקב, שנה לאחר מכן בשכונת שעריים, בשנה שעברה בשכונת קריית משה, והשנה הסיור יתקיים (באופן וירטואלי דרך זום) בנושא “הציבור החרדי ברחובות”. הסיור מתוכנן ליום ה’, ה-24.9.20 בשעה 21:00 (פרטים בהמשך).

מה המטרה של הסיור? מה ייחודי בו?

שאול צגהון חבר מועצת העיר ומיוזמי הסיור מספר: “היוזמה נולדה ב’חיבור בין קהילות’, קבוצת העבודה של ‘שותפות בקהילה’. מטרתנו בסיור היא לקרב קהילות ושכונות שונות בעיר זה לזו לטובת כולם. חברי הקבוצה כוללים אנשים מקהילות ושכונות שונות, שמסכימים לעבוד יחד כדי להגשים את המטרה הזו. התחלנו בסיור קטן בשכונות רחובות ההולנדית וכפר גבירול שבעקבותיהם הוקמה גם סיירת נוער ועם השנים התחברנו לרעיון של סליחות – לבנות כל שנה דרך החיבור תיקון אישי וקהילתי. המסורת גדלה ומאות אנשים משתתפים בה”.

אבי קלנר, ממקימי בית המדרש החברתי ומוביל מועצת ההסכמות ברחובות של הקונגרס הישראלי מוסיף: “בכל השנה אנו מקיימים מפגשים בין מגזריים, אך סיור בשכונה אחרת שנמצאת ממש קרוב אלינו תוך תגליות מפתיעות על מקומות ואנשים מדהימים שלא הכרנו ולא ידענו עליהם. יש בסיור כזה קסם מיוחד”.

שירי קלר, רכזת קהילות עירונית ברשת לביטחון קהילתי, אומרת: “בימים אלו שיש גורמים המנסים ליצור קרעים בין הציבורים השונים, אנו ברחובות שומרים על סולידריות ואחדות, וזה לא מובן מאליו לצערי”.

לב ליטמן מנהל המרכז לצדק חברתי ברחובות מוסיף: “בכל שנה תקופת הסליחות היא זמן ייחודי שבו שאנשים נפתחים. מצד שני כמו ששירי אומרת – המציאות שאנחנו נמצאים בה סוגרת ומרחיקה בין קבוצות שונות בחברה. לדעתי ההזדמנות שלנו לקיים את הסיור דווקא בחברה החרדית הוא חשוב – כי בימים אלו יש הרבה ריחוק, פחד וסטיגמות בין חרדים, חילונים, מסורתיים ודתיים”.

“אין טוב כמראה עיניים, כשרואים ונפגשים מחיצות נופלות, נוצר שיח בגובה העיניים,” מסבירה אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור בעיר. “כל מה שחשבנו, דמיינו והנחנו זז הצידה, מפנה מקום ובונה גשר להכרות, ליכולת ללמוד את האחר ולמצוא את נקודות החיבור. אין כמו עשרת ימי התשובה כדי לבנות את הגשר הזה בין אוכלוסיות, קהילות ואנשים.”

 

איך עושים סיור סליחות בזום?

“לפני שנכנס הסגר, קיווינו מאוד להצליח לקיים סיור פיזי, עם מפגש פנים אל פנים בין האנשים. יכלנו לבטל את הסיור, אבל הרגשנו שזו מסורת שחייבת להמשיך ושמשימת החיבור היא חשובה מאין כמוה דווקא בימים אלו” מספרת רינת שרון מקיבוץ המחנכים של דרור ישראל בעיר.

דר’ שרמן רוזנפלד מקהילת פסיפס ושותפות בקהילה ומיוזמי הסיור מוסיף: “הסיור השנה מבוסס על שלשה סרטונים: קהילה, חסד, ולימוד. צילמנו וערכנו אותם לאור התחקיר שלנו על הציבור החרדי ברחובות. לאחר כל סרטון נקיים שיח בין המשתתפים והמשתתפות בחדרי זום, עם המדריכים שלנו. הדיונים יגעו בנושאים חברתיים ואישיים. אנו מקווים שהערב יעניק לכל המשתתפים השראה בימים המאתגרים האלו”.

איך נרשמים?

נכנסים לקישור המצורף כדי להירשם  ואנו נשלח לכם את הקישור לסיור בזום (יום ה’, ה-24.9.20 בשעה 21:00).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן