news08.net/ads.txt

ההתחדשות העירונית בשכונת מילצ’ן יוצאת לדרך: מפגש ראשון נערך לנציגויות הבניינים בשכונה

 

בשבוע שעבר ערכו אנשי המנהלת העירונית הלר-360 פגישה ראשונה להכשרת נציגויות הבניינים בשכונת מילצ’ן. בפגישה הוצג סטטוס הפרויקט ושלבי ההתקדמות העתידיים, וכן דנו בתפקידי הנציגים בקידום התוכנית, ובזכויות תושבים בתהליכי התחדשות עירונית. העיר רחובות נושאת את דגל ההתחדשות העירונית בישראל, עם פרויקט ההתחדשות העירונית בקרית משה- והפרויקטים הנוספים. מטרת התהליך היא להביא לשיקום פיזי של השכונות הוותיקות, הגירה של זוגות צעירים ומשכילים לעיר ויצירת מתחמי עירוב שימושים, שיעלו את איכות חיי התושבים. פרוייקט ההתחדשות העירונית בקרית משה הוא פרוייקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל, שבזכותו הוכתרה רחובות כמובילה הארצית בהתחדשות עירונית. במקביל, מקדמת עיריית רחובות יחד עם הל”ר (החברה לפיתוח רחובות) מתחמים נוספים להתחדשות עירונית, ביניהם: מתחם מילצ’ן, מתחם האצ”ל, מתחם אושיות, מתחם שעריים ומתחם נווה מרמורק.

כידוע, תכנית ההתחדשות של שכונת מילצ’ן מקודמת בימים אלו במסלול רשויות של הרשות להתחדשות עירונית במסגרת הותמ”ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים). מפגש הכשרת הנציגויות הוא הראשון בסדרה של מפגשים שמטרתם לגבש את כלל הנציגים, המהווים את חוד החנית של התושבים בשכונה. מטרתו להעביר ידע וכלים להגברת מעורבות התושבים, החשובה כל כך בתהליך.

בהמשך התהליך צפויים מפגשים נוספים לתושבי מילצ’ן: מפגשים עם כלל התושבים: המנהלת העירונית יחד עם היועץ החברתי ושיתוף הציבור של המתחם יקיימו מפגשים לכלל בעלי הדירות, כגון מפגשי העשרה בנושאים משפטיים, שמאות, פיקוח דיירים ועקרונות אדריכליים לתכנון השכונה.
כנס להצגת חלופות תכנון לתושבים – לשמיעת עמדותיהם של בעלי הדירות ולמתן מענה לשאלותיהם בקשר לתכנון המוצע (בהשתתפות צוות התכנון)
מפגשי הכשרת נציגויות: מפגש עם גורמי התכנון האסטרטגי בעירייה – המדיניות העירונית להתחדשות עירונית כיצד הייתם רוצים לראות את השכונה החדשה?
– סיור שטח – סיור בפרויקט פינוי בינוי גדול שהסתיים הכולל אירוח וסיור בשטח הפרויקט ובתוך הבניין, הסבר על התהליך מטעם המנהלת העירונית במקום, שיחה עם חבר בנציגות הדיירים שליווה את הפרויקט לאורך שלבי התהליך, על השלבים השונים, האתגרים והפתרונות.

ראש העיר, רחמים מלול: “אנו משקיעים מאמץ רב בקידום ההתחדשות העירונית ברחובות, לא רק בקרית משה אלא במגוון שכונות ותיקות. שיתוף הפעולה של התושבים הוא קריטי שכן רק הם יכולים להחליט ולהתחייב מול יזמים על הכנס שבבעלותם. אנו עושים הכל על מנת להעניק להם את המעטפת התומכת לתהליך. אני מברך על שיתוף הפעולה של תושבי מתחם מילצ’ן”

גיא צור חבר מועצת העיר מחזיק תיק ההתחדשות העירונית ופרויקטים:” תנופת הפיתוח וההתחדשות לא עוצרת, שכונה אחר שכונה, רחוב אחר רחוב, והפעם אנו צועדים קדימה אל העתיד יחד עם תושבי שכונת מילצ’ן ונציגיהם המצוינים. כפי שהבטחנו כך אנו מקיימים, בכל שכונה המתאימה להתחדשות עירונית העירייה תהיה שם מלווה תומכת ומקדמת בתבונה ובנחישות.”
ניסים סלמן, מנכ”ל הלר: “עיריית רחובות וחברת ה.ל.ר הפנימו את החשיבות שבקידום תהליכי ההתחדשות בעיר והצורך בשחרור החסמים הקיימים בתהליך מורכב זה. הצלחת מתחמי ההתחדשות צפויה להביא לבשורה חברתית לתושבי השכונות הוותיקות שיהנו מדירות חדשות שיקומו על בסיס פיתוח תשתיות ומרחב ציבורי משודרג. ארגון מסודר ושקוף של הדיירים תוך יצירת יחסי אמון עם בעלי הדירות הם המפתח למימוש הפרויקט.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן