news08.net/ads.txt

הודעה חשובה להורים: הוצגה הרפורמה של מעבר הגיל הרך למשרד החינוך

שרת החינוך ד”ר יפעת שאשא ביטון, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, הציגו את הרפורמה של מעבר הגיל הרך למשרד החינוך.

מעבר הגיל הרך לאחריות משרד החינוך מהווה מהלך היסטורי גדול, חשוב ומשמעותי. הוא יאפשר למערכת החינוך ליצור רצף חינוכי ומערכתי מגיל לידה ועד גיל 18, המותאם לצרכי הילד בכל שלבי החינוך, הגדילה וההתפתחות שלו. כמו כן, הוא יאפשר למשרד החינוך לחזק את התשתיות של מיומנויות וידע כבר בגיל הרך, ולצמצם פערים חברתיים בשלבים המוקדמים ביותר, עוד טרם כניסת הפעוט לגן הילדים ולבית הספר. המעבר אף מהווה השלמה לחוק הפיקוח על מעונות היום וחוק המצלמות. לאור המעבר פעלה שרת החינוך להטמיע מספר מהלכים גדולים ומשמעותיים שיבטיחו את איכות פעילות המסגרות החינוכיות – מעונות היום (7 פעוטות ומעלה). המהלך כולל תוספת של 240 מיליון ₪ אשר עוגנו בבסיס התקציב של משרד החינוך.

במהלכים:

1. שינוי יחס התקינה בתוך מסגרות מעונות היום (7 פעוטות ומעלה) כדי להעמיק את הטיפול והיחס האישי לפעוטות.
לאור זאת, ישתנה יחס המטפלת לפעוט בהתאם לגילאי הפעוטות, ע”פ המפתח הבא:
• פעוט עד גיל 15 חודשים: מ-1:6 כיום, ל-1:5 החל משנת הלימודים הבאה (תשפ”ג)
• פעוט עד גיל 24 חודשים: מ-1:9 כיום, ל-1:8 החל משנת הלימודים הבאה (תשפ”ג)
• פעוט מגיל 24 חודשים עד 36 חודשים: מ-1:11 כיום, ל-1:10 החל משנת הלימודים הבאה (תשפ”ג)

2. הכפלת תקני הפיקוח מ- 54 ל- 105 ותוספת של עוד 100 בקרים חיצוניים מוסמכים בעלי תואר שני במקצועות החינוך – לשם ביצוע אכיפה ובקרה כדי להבטיח את שלומם, בריאותם ורווחתם הנפשית והפיזית של הפעוטות תתבצע בקרה איכותית וראויה באמצעות 3 גורמים: מפקחים, בקרים ויועצי בטיחות. לשם הבטחת מטרה חשובה זו הוקצו 105 תקני פיקוח ועוד 100 תקנים של בקרים חיצוניים מוסמכים בעלי תואר שני במקצועות החינוך. הבקרים החיצוניים יפקחו ויבקרו אחר: פיקוח על חינוך טיפול, הכולל בין היתר, בחינת האקלים בגן, אינטראקציות בין המטפלות לפעוטות, בחינת הסביבה החינוכית, תכנית פדגוגית בהתאם לסטנדרטים החינוכיים שייקבע משרד החינוך ובנוסף פיקוח מנהלי (תיק המעון) שנועד לבחון הימצאותן של תעודות הכשרה של הצוותים החינוכיים, אישור מפקח בטיחות, טופסי תברואה וכל מסמך רלוונטי לשם קבלת רישוי.

המפקחים יבצעו בקרה ואכיפה – הם יהיו במחוזות, יפקחו ויבקרו אחר עבודת הבקרים בכל התחומים עליהם הם אמונים. לצד הבקרים והמפקחים תתבצע בקרה נוספת על ידי יועצי בטיחות שתפקידם פיקוח על הבטיחות הכולל: בדיקת המבנה, החצר, מפגעים, תאורה, אויר. כמו כן, פיקוח על אכיפת חוק המצלמות, המחייב התקנת מצלמות במעון, בהתאם לחוק.

3. מינוי ממונה הגיל הרך בכל רשות מקומית
כדי להבטיח את האיכות החינוכית והרצף החינוכי, תורחב מעטפת הליווי הבקרה על מסגרות היום באמצעות ממונה הגיל הרך אשר ישובץ בכל רשות מקומית. ממונה זה יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם נציגי משרד החינוך, עם מנהלי מעונות היום ונציגי ארגוני מעונות היום ויתר הגורמים הרלוונטיים למהלך זה.

4. הכשרות, הדרכות וליווי לצוותים הטיפוליים-חינוכיים במעונות היום (7 פעוטות ומעלה)
לשם הבטחה ושמירה על סטנדרטים חינוכיים איכותיים, המשרד יכשיר את הצוות החינוכי בתוך המסגרות ומחוצה להן. ההכשרות יכללו: קורס של 220 שעות בתחום החינוך טיפול, קורס של 22 שעות עזרה ראשונה, קורס של 14 שעות התנהלות בטוחה, 4 שעות הדרכה פדגוגיות וליווי מקצועי בתוך מעון היום.

5. תוספת של 600 מיליון ש”ח לטובת בניית 180 מעונות יום חדשים
250 מיליון ₪ הוקצו לשנה הנוכחית (תשפ”ב – 2022) ועוד 350 מיליון ₪ יוקצו בשנה הבאה (תשפ”ג – 2023). למשרד החינוך הידע, הכלים והתשתיות להבטיח מימוש נכון, יעיל ומושכל של התקציב. בעניין זה יודגש, כי הרשויות המקומיות יהוו חלק משמעותי מתוך המהלך שכן התקציב יועבר אליהן והן תפעלנה לקידום תנופת הבינוי בעבור הפעוטות.

במשרד החינוך אומרים, כי לאחר שהוגשם היעד של העברת הגיל הרך אל המשרד, תחל העבודה על בניית מערך הגיל הרך. בתוך כך, שנת הלימודים הנוכחית תהווה שנת מעבר. סוגיית הרישום למסגרות וסבסוד שכר הלימוד מצויות באחריות זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה. הנושאים שעברו לטיפול המשרד כוללים את הפיקוח והבקרה, הפדגוגיה, הרישוי והבינוי. בתוך כך, המשרד קורא לכל מעונות היום, שיש בהן 7 פעוטות ומעלה, להסדיר את תהליכי הרישוי מול משרד החינוך בהקדם, כדי לאפשר את קליטתם המהירה במשרד.

לקראת המעבר מינתה שרת החינוך צוותי עבודה בתוך המשרד בתחומים: פיקוח ובקרה, פדגוגיה (פיתוח מקצועי הכשרות והדרכות), תקציב, ארגון ומינהל מערכות מידע, מחשוב, ביטחון ובטיחות, רישוי בקרה ואכיפה, בינוי, בריאות ופניות ציבור. לצד זה, הוקמו גם צוותים בין משרדיים עם האוצר, הכלכלה, הרשויות, הבעלויות על המעונות ובעלי עניין נוספים. הצוותים עבדו באופן אינטנסיבי כדי להעביר את תחומי האחריות של המשרד באופן מסודר ולשם המשך רצף פעילותם. לאורך השנה ימשיכו הצוותים בגיבוש תכניות שיוטמעו בשנה הבאה, תשפ”ג.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
לילך
לילך
2 years ago

ומה לגבי תשלום המעונות?שמאדמופקעים?

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
לילך
לילך
2 years ago

ומה לגבי תשלום המעונות?שמאדמופקעים?

דילוג לתוכן