news08.net/ads.txt

הודעה מיוחדת ללקוחות המשכנתא בבנק הפועלים

צעד משמעותי נוסף לטובת נוטלי המשכנתאות: בנק הפועלים הודיע כי יספוג פעם נוספת את עליית הריבית הקרובה של בנק ישראל ללקוחות קיימים שעשויים לגלות קושי בתשלומי המשכנתא שלהם

בעקבות העלאת ריבית בנק ישראל בשנה האחרונה ועל מנת לאפשר ללקוחותיו להתמודד עם העלייה בהחזרי המשכנתא, בנק הפועלים מודיע כי יספוג פעם נוספת למשך שנה את עליית הריבית הבאה של בנק ישראל (הצפויה להתפרסם היום – ויסייע ללקוחות שעשויים לגלות קושי בתשלומי המשכנתא שלהם – כך שגובה ההחזר החודשי שלהם במסלול הפריים לא יושפע מעליית הריבית הזו וריבית הפריים תישאר עבורם ללא שינוי כתוצאה מכך.

מדובר במהלך משמעותי המהווה המשך ישיר למהלך ספיגת עליית הריבית אותו הוביל הבנק לפני עליית הריבית בינואר השנה – אשר כולל אוכלוסיית לקוחות רחבה יותר.

המהלך יתבצע במידה ותעלה הריבית וללא קשר לגובה עליית הריבית עליה צפוי להכריז בנק ישראל מחר.

המהלך תקף למשך שנה למעל 40 אלף משקי בית בעלי משכנתא קיימת בבנק הכוללת מסלול פריים (ומתייחס אליו בלבד), העונים על כל הקריטריונים הבאים:

  • ללקוחות קיים נכס אחד המשועבד לבנק בגין המשכנתא
  • שיעור המימון הינו מעל 60%
  • סך יתרת המשכנתא הקיימת נמוך מ-1.5 מיליון ש”ח נכון לסוף אפריל 2023
  • ההלוואה משולמת ללא פיגורים

על פי בדיקת הבנק, קריטריונים אלה מתייחסים לרוב ללקוחות המחזיקים דירה ראשונה עם משכנתא ממוצעת (ובכלל זה זוגות צעירים שרכשו דירה ראשונה) – אשר הושפעו במידה משמעותית מעליית הריבית. ללקוחות אלה, השינוי יחול באופן אוטומטי והם יקבלו הודעה מהבנק בנושא.

המהלך מצטרף לפתרונות נוספים שמעניק הבנק ללקוחותיו, כדוגמת היוזמה עליה הכריז הבנק בחודש נובמבר 2022 – במסגרתה הוא מאפשר ללקוחות המעוניינים בכך להאריך את תקופת מסלול הפריים בהלוואה לדיור שלהם, תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים – וזאת כדי לסייע ללקוחות ולהפחית את ההחזר החודשי במסלול זה, בכפוף לתנאי השירות. בנוסף, מתוך הבנה שהשינויים בשוק משפיעים באופן שונה על משקי הבית ויש צורך במתן פתרונות אישיים, בתחילת חודש פברואר השיק הבנק את “הקו הקשוב” – מוקד טלפוני ייעודי הזמין ללקוחות הבנק בטלפון 2406* ובו יוכלו לקבל כלים וייעוץ להתמודדות עם העלייה בהחזרי המשכנתא. לפני מספר ימים הודיע הבנק על הרחבת “הקו הקשוב” ללקוחות כל הבנקים.

מנכ”ל בנק הפועלים, דב קוטלר: “כבנק המוביל את המערכת הבנקאית בישראל קיבלנו החלטה לצאת במהלך יזום נוסף ולהקפיא פעם נוספת את עליית הריבית וזאת למעל 40 אלף משקי בית שלהערכתנו ספגו את ההתייקרויות הגבוהות ביותר בתקופה האחרונה.

בתחילת השנה הודענו כי נמשיך לספק ללקוחותינו פתרונות נוספים להתמודדות עם העלייה בהחזר החודשי ואנו גאים להיות הראשונים במערכת הבנקאית היוצאים בסדרת מהלכים זו לטובת לקוחותינו”.

לפרטים נוספים, ניתן להיכנס לאתר הייעודי

חשוב לדעת

ההטבה המתוארת לעיל הינה ביחס לעליית הריבית הקרובה הצפויה ב-22.5.23 בלבד לתקופה של עד 30.6.24. ככל שיהיו העלאות ריבית נוספות בתקופה הנ”ל, מעבר לעליית ריבית זו, הן תחולנה על ההחזר החודשי.

אם במהלך תקופת זו תופחת הריבית במשק, ההפחתה תתבטא בהחזר החודשי.

המהלך תקף ללקוחות עם יתרת משכנתא במסלול הלוואת פריים הגבוהה מ-10 אלף ש”ח נכון לסוף אפריל 2023.

בתום תקופת ההטבה, החל מיום 1.7.24 התשלומים החודשיים במסלול הלוואת הפריים יישאו את שיעורי ריבית הפריים כפי שיהיו החל מאותה עת, וזאת על פי הקבוע בחוזה ההלוואה.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

מערכת חדשות 08 מזמינה אתכם להצטרף לקבוצות הרלוונטיות לכם בלבד.

לפי נושאים >>

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חינוך >> לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-אוכל: מתכונים, קולינריה, מסעדות >> לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-בריאות ורפואה >> לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-לייף סטייל-טיפוח, אופנה, עיצוב >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-צרכנות: מה חדש על המדף? >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-תיירות, תרבות ופנאי >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-רכילות, בידור וברנז’ה >> לחצו כאן 

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-נדל”ן, כלכלה ועסקים >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-משפט ופלילים >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-חדשות מהארץ >> לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת ווטסאפ חדשות 08-ביטחוני/חירום >> לחצו כאן

צילום: רכיון | גדי דגון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן