news08.net/ads.txt

הוועדה המחוזית אישרה לערער נגד ההחלטה של עצמה

עיריית קריית מלאכי הגישה ערר למועצה הארצית לתכנון ובניה נגד החלטת הוועדה המחוזית להקמת מגדלים בצפיפות חריגה בכניסה לגבעת הסביונים.. בצעד חריג אישרה הוועדה המחוזית גם לדיירי האזור לערער על ההחלטה. מדובר על פרויקט להקמת כ-130 יחידות דיור בגבעת הסביונים במקום 30 יחידות בתוכנית המקורית.

שכונת גבעת הסביונים בקריית מלאכי ממוקמת באזור הכניסה הצפונית של קריית מלאכי, וידועה כבעלת אופי כפרי ושטחים ירוקים פתוחים, ומרבית הבתים נמוכים או צמודי קרקע. על פי הנטען בערר, חברת ש.י. שפץ זכתה בשנת 2009 במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) לבניית 30 יחידות דיור במגרש. בפרק זמן זה בחרה החברה שלא לבנות לפי התוכניות המאושרות, אלא להחזיק במגרשים ריקים, על אף מצוקת הדיור שהלכה והחמירה בעשור האחרון. כעת היא דורשת להגדיל את מספר יחידות הדיור למעל 130 יח”ד.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דחתה על הסף את הגדלת מספר הדיור בפרויקט מסיבות רבות, ביניהן העובדה כי באזור מתכונן בניית בית ספר, מעונות, מפעל אופק ו-850 יחידות דיור ממערב לגבעת הסביונים. במקרה כזה העומס על עורקי התחבורה יהיה בלתי סביר וישפיע על העיר כולה. כמו כן, ועד שכונת גבעת הסביונים התנגד בטענה כי בזמן שהם רכשו דירות השכונה תוכננה באופן שמתאים לאופי כפרי ולא לבנייה לגובה.

למרות ההתנגדות העזה מצד הרשות, אישרה הוועדה המחוזית דרום את הגדלת יחידות הדיור. במהלך הדיונים הסוערים בוועדה המחוזית הובעה תמיכה לא צפויה בעמדת העירייה מצד חלק מחברי הוועדה המחוזית. נציגי משרד הבריאות אף התריעו שתוספת כמות משמעותית של יחידות דיור, תגרום לקריסה של תשתית הביוב בקריית מלאכי ו”לסיכון בריאותי של תושבי העיר”.  ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר הגדיר את ההחלטה כ-“בכייה לדורות”.

העירייה באמצעות עוה”ד שחר בן-עמי, עדי הדר וגלעד אלון ממשרד שרקון, בן-עמי אשר ושות’ ערר נגד ההחלטה, לוועדה הארצית לתכנון ובנייה. במקביל הגישו 120 דיירי האזור בקשה מהוועדה המחוזית לערער ובצעד חריג אושר להם להגיש ערר לוועדה הארצית. לא מן הנמנע כי התגובה התקיפה של עיריית קריית מלאכי גרמה לוועדה המחוזית לחשב מחדש את עמדתה ביחס לתוכנית, ולהסכים לבקשת תושבי השכונה להגיש מטעמם ערר ברשות למועצה הארצית. “נדיר שמאשרים לדיירים להגיש ערר לוועדה הארצית, אך כנראה גם בוועדה המחוזית מבינים שמדובר בהחלטה שנויה במחלוקת בלשון המעטה” אמר מהנדס העיר נעם רווחה. “אם תאושר התוכנית יהיה זה שינוי דרסטי לאופי השכונה” הוסיף.

במכתב של יו”ר הוועדה המחוזית עודד פלוס לעו”ד שחר ארביב המייצג את הדיירים נכתב: “מצאתי לנכון במקרה חריג זה, לאור עניינה הייחודי של התוכנית ועמדת הרשות המקומית, אשר הגישה ערר בזכות על ההחלטה, להיעתר לבקשתך להגשת ערר למועצה הארצית”. בעקבות הגשת הערר, גורל התוכנית שהוגשה ביוזמת חברת ש.י שפץ וקנין קבלני בניין בע”מ, יעבור לידי המועצה הארצית המשמשת כמוסד התכנון הגבוה ביותר.

ראש עיריית קריית מלאכי אליהו זהר: “בזמן שאנו עמלים על מציאת פתרונות לעומסי התנועה בעיר, מגיעה הוועדה המחוזית ומחליטה להעמיס עוד יותר את התנועה בעיר, בצורה בלתי מבוקרת. אנחנו מתנגדים להגדלת אחוזי הבנייה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. התנגדנו להגדלה בכרמי הנדיב ואין סיבה שהוועדה המחוזית תאשר את התוכנית בגבעת הסביונים”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן