news08.net/ads.txt

הוטרינר העירוני, ד”ר אבי צרפתי, ממליץ: להיערך גם עם הכלב לתחילת השנה החדשה ולהכין שגרת יום שתתאים לו

חוזרים ללימודים ולשגרה, גם הכלב! 
« משפחות רבות ניצלו את תקופת החופש הגדול לאמץ כלב אולם עם סיום החופש מוצא עצמו הכלב, שהורגל לתשומת לב וחברה רוב שעות היום, בודד בבית או בחצר במשך שעות ארוכות.

החופש הגדול הסתיים וכולנו חזרנו אל שגרת הלימודים והעבודה. את הכנת הילדים לקראת הלימודים אנחנו עושים באופן ברור מאליו, אך האם דאגנו להכין גם את הכלב המשפחתי לתחילת שנת הלימודים? בכל תחילת שנת לימודים נרשמת עליה במספר הכלבים הננטשים בשל הקשיים הכרוכים בחזרה לשגרה. בכדי להתמודד במשותף עם החזרה לשגרת החיים העמוסה, הוטרינר העירוני, ד”ר אבי צרפתי, יו”ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות ממליץ להיערך גם עם הכלב לתחילת השנה החדשה ולהכין שגרת יום שתתאים גם לו.

* זכרו, כלב אינו צעצוע שניתן לזנוח בתום השימוש. הורים, הראו דוגמה אישית לילדיכם, למדו אותם לאהוב ולגלות אחריות כלפי חיות המחמד, התחלקו עם הילד באחריות ובטיפול.

* ודאו שלכלב יש מקום משלו: מלונה ומקום מחסה לשוהים בחצר, עריסה או שטיחון לאלה שבבית. הדבר חשוב על מנת שהכלב ידע את מקומו וייהנה בו מעצמאות.

* לפני שיוצאים מהבית צאו עם הכלב לטיול, עדיף טיול ארוך או פעיל, על מנת שיהיה פחות פעיל בשעות בהן יישאר לבד. ודאו שהכלב אכן עשה את כל צרכיו.

* מומלץ להשאיר לכלב מנת אוכל וכמות נכבדה של מים לפי צרכיו. אם חזרתם וקערת המים ריקה, הקפידו להשאיר יותר להבא או להחליף לקערת מים גדולה יותר. הקפידו כי לכלב תהיה תמיד גישה למים טריים לשתייה.

* בעלי חצר? הקפידו לחסום פרצות מבעוד מועד ולסגור את שער החצר ביציאה ואפילו לנעול אותו למניעת שוטטות של כלבכם וכניסת כלבים זרים לחצר.

* לקשירת כלב עלולות להיות השלכות בעתיות על רווחת ובריאות  הכלב. במידה ונאלצתם עקב סכנת בריחה לקשור את כלבכם,  קישרו את הכלב כך שיהיה לו די מרחב תנועה והקפידו שבמרחב יהיה צל נגיש עבורו. מקמו את קערית המים במקום בטוח שלא תתהפך ובמקום המוצל ברוב שעות היום, כמונו גם הוא לא ייהנה לשתות מים רותחים. קיימות היום תקנות המציינות את התנאים הנדרשים לקשירת כלב. פנו לרופא ווטרינר על מנת להתעדכן בתקנות.

* למשאירים את הכלב בבית, ניתן לסגור דלתות חדרים ואזורים רגישים. כל עוד השארתם את כלבכם במרחב מתאים, הוא ייהנה באותה מידה.

* במידה והכלב עדיין גור ונוטה לנשוך וללעוס חפצים, השאירו לו נשכן או צעצוע מתאים לכלבים עדיף כזה שהורגל אליו והוא מחבב במיוחד, על מנת שיפרוק את מרצו מבלי לפרק את הבית.

* אם הכלב מיילל כאשר אתם יוצאים מהבית, הקפידו לתת לו צ’ופר מיד לפני שתצאו. עם הזמן יתרגל הכלב לעובדה שאתם הולכים אך גם חוזרים. אם היללות נמשכות תקופה ארוכה התייעצו עם  רופא ווטרינר.

* אם גיליתם שהכלב פספס ועשה צרכים במקום לא מתוכנן, אל תענישו אותו או תצעקו עליו. תגובה כזו רק תגרום לו להתרגל לכך שאתם עצבניים כשאתם חוזרים הביתה. התייעצו עם  רופא ווטרינר על הדרך לגמול את הכלב.

*  עם חזרתכם הביתה חשוב לצאת עם הכלב לטיול, גם לזה שהיה משוחרר בחצר. לאלו שהיו קשורים או סגורים בבית כדאי לעשות סיבוב ארוך יותר ופעיל יותר, על מנת שיפעיל עצמו דבר שחשוב לבריאותו.

לסיכום מוסיף ד”ר צרפתי: “חיות מחמד הן תוספת ברוכה לכל משפחה. הקפידו על חינוך ומשמעת ועל שגרת טיפול וחיסונים ותיהנו מבני לוויה אוהבים ומאושרים”.

***

ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות (ע”ר) מאגד תחתיו וטרינריים שתפקידם הוא פיקוח על בעלי חיים ומזון מן החי לצורך שמירה על בריאות הציבור, ביצוע פעולות למניעת הפצת מחלות בעלי חיים בתיאום עם משרד החקלאות משרד הבריאות וגורמי ממשלה נוספים, מניעת צער בעלי חיים בכפוף לחוקים ולתקנות, חינוך והסברה ופעילויות למען הקהילה בתחום הפיקוח וההגנה על בעלי חיים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן