news08.net/ads.txt

הוסר המכשול האחרון לפרויקט פינוי בינוי עצום בבאר יעקב

בשורה חשובה לתושבי מתחם הרצל בבאר יעקב – חברת ענב וקבוצת אלמוג, אשר פועלות בשנים האחרונות במתחם ומחתימות דיירים לטובת ביצוע פרויקט התחדשות עירונית, חתמו על הסכם שיתוף פעולה לקידום הפרויקט במשותף ובכך הוסר החסם האחרון לקידומו. ההסכם שנחתם בשבוע שעבר קובע כי החברות יהיו שותפות בפרויקט ויפעלו יחדיו להוציאו אל הפועל. בשלב הראשון יפעלו לקבלת היתר בנייה לשלב א’ שיכלול פינוי של כ-100 דיירים בבניה רוויה וצמודת קרקע ובניית כ-550 דירות חדשות, במקביל יפעלו בהליכים הנדרשים לקידום שלב ב’ במסגרתו יבנו כ-1,330 יח”ד חדשות.

התב”ע למתחם, שאושרה על ידי המחוזית לתכנון ובנייה, כוללת בינוי של 1,880 יח”ד בכ-25 מבנים רבי קומות. חלקם ישלבו גם מסחר. התוכנית משתרעת על פני כ-95 דונם. מתוך כלל יחידות הדיור שבה 376 יהיו דירות קטנות, בשטח של 68 מ”ר + ממ”ד. בסך הכול 235,350 מ”ר שטחי מגורים, ועוד 1,620 מ”ר שטחי מסחר. וכן מבני ציבור כיום רוב הדירות במתחם הן במבנים ישנים ורעועים בני ארבע קומות על עמודים, ומספר יח”ד בבתים צמודי קרקע.

באר יעקב היא מהיישובים שעשו את הקפיצה המשמעותית ביותר בעשור האחרון, ונהפכו למבוקשים מאוד בשל השילוב בין מיקום מרכזי ואיכות חיים. בפברואר 2020 אושרה למתן תוקף תוכנית המתאר לבאר יעקב, שעתידה להוסיף לעיר 7,700 יח”ד נוספות עד ל-2040, עם צפי תושבים של 85 אלף. באוגוסט האחרון התקבלה ההחלטה כי באר יעקב תוכרז כעיר, בשל התפתחותה ושגשוגה. עורכי הדין שייצגו את הצדדים הם משרד גינדי כספי מטעם קבוצת אלמוג, ועו”ד אריאל דינוביצקי מטעם ענב.

לדברי אפי כץ, מנכ”ל ובעלי חברת ענב, “אנו שמחים שהצלחנו להגיע להסכם שמסיר את המכשול האחרון ומסמל, הלכה למעשה, את תחילתו של הפרויקט הענק בבאר יעקב. מדובר בפרויקט ייחודי, תכנית שתסייע להזניק את העיר קדימה. התוכנית תאפשר את התחדשות מתחם הרצל בשנים הקרובות על ידי חידוש המרקם העירוני ופיתוח המתחם שיעניק לדיירים איכות חיים גבוהה יותר עם דירות בתכנון מודרני ופיתוח סביבתי מושקע, נגישות תחבורתית והקמת שטחי ציבור. העיר באר יעקב נמצאת בתנופת פיתוח אדירה ואנו מתכוונים להמשיך לעבוד אל מול העירייה כדי להמשיך ולקדם את הפרויקט”.

לדברי יקי אמסלם, מנכ”ל קבוצת אלמוג, “הפרויקט בבאר יעקב היה מהראשונים שהחברה בחרה לקדם במסגרת התחדשות עירונית והשקיעה במתחם שנים של עבודה מאומצת. ההסכם החדש הינו נקודת ציון לפרויקט ומאפשר את קידום הוצאת היתר בנייה לשלב א’ בפרויקט לצד קידום שלב ב’. הדיירים במתחם ממתינים בקוצר רוח להוצאת הפרויקט אל הפועל וכעת הוסר החסם האחרון. התוכנית למתחם תביא לשיפור בחיי הדיירים שיקבלו דירות חדשות, בטוחות עם תשתיות חדשות וזאת כאשר השכונה כולה תשנה את פניה ותהפוך משכונה ותיקה במצב מבנים רעוע ותשתיות ישנות, לשכונה חדשה ואיכותית”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן