הוקם מערך חינוך בלתי פורמלי באילת, ים המלח וירושלים

תנועת אחריי הקימה מערך חינוך בלתי פורמלי לבני ובנות נוער שפונו מהעוטף במספר מוקדים ברחבי הארץ, במטרה לתת מענה למאות תלמידי תיכון שאיבדו את שגרת חייהם ופונו מבתיהם בעקבות מתקפת חמאס.

תנועת אחריי הקימה מערך חינוך בלתי פורמלי לבני ובנות נוער שפונו מהעוטף במספר מוקדים ברחבי הארץ. 

המערך כבר החל לפעול במתחם המלונות בים המלח ובאילת ובימים הקרובים יורחב לטבריה וירושלים. מטרת המהלך, שהוקם בשיתוף גופים אזרחיים במשק – לתת מענה למאות תלמידי תיכון שאיבדו את שגרת חייהם ופונו מבתיהם בעקבות מתקפת חמאס. זאת לאחר שזוהה צורך מידי של הנוער לפעילות חינוכית רציפה ובעלת תוכן משמעותי. מאחריי נמסר: “המסגרת החינוכית מעניקה לצעירים יציבות ושליטה וזה הדבר הכי חשוב לספק להם כרגע, לצד המענים הרגשיים”.

תנועת אחריי הקימה מערך חינוכי בלתי פורמלי לתלמידי ותלמידות תיכון שפונו מהעוטף ועברו טלטלות נוראיות בעקבות התקיפה האכזרית של ארגון הטרור חמאס. בים המלח ובאילת, מפעילה אחריי את המערך לנוער תחת פרויקט ‘חוסן ילדינו’ שהוקם על ידי ציונות 2000 וארגון “שיתופים” ובטבריה ובירושלים מפעילה אחריי את המערך בשיתוף “אחים לנשק”. המערך מעניק לנערים והנערות מענה מידי לצורך המהותי ביצירת מסגרת, שתסייע בהתמודדות עם הטראומה הקשה שעברו ותפתח מחדש את תחושת החוסן והמסוגלות האישיים דרך פעילות גופנית ושיעורים ערכיים.

המערך מוקם כדי לתת מענה חינוכי רציף ומתמשך לאלפי בני הנוער שמצאו את עצמם עקורים מבתיהם, מפוזרים ברחבי הארץ, בעקבות האירועים הקשים שחוו לפני כחודש וחצי. כל זאת, לאור ההבנה כי שהותם בבתי המלון עלולה להתארך בהיעדר מענה נוכחי למגורים זמניים עד שיוכלו לחזור לבתיהם, אצל חלקם מדובר בתהליך של שנים.

במסגרת הפרויקט הוקמה מערכת בלתי פורמלית המבוססת על ערכי הקהילה המקומית ועל ערכי תנועת אחריי. המערכת תלווה את הקהילות עד לבנייתן מחדש ביישובי הקבע. בפרויקט מתוכננות מגוון רחב של פעילות שטח, ימי ספורט, פעילויות גיבוש במסגרת קבועה שתעניק מענה מידי בבניית היציבות, החוסן האישי ותחושת המסוגלות של בני הנוער בקהילות.

אחריי פועלת מזה 25 שנה בקרב בני הנוער מכל קשת החברה הישראלית. במסגרת זו מפעילה תכניות בחברה היהודית, החילונית, החרדית והערבית בישראל. התכניות של אחריי נועדו כולן לטובת צמצום פערים חברתיים בקרב בני הנוער, סיפוק כלים שיסייעו להם בחייהם הבוגרים, תוך הקניית ערכים ופעילויות לחיזוק החוסן האישי והמנטאלי שלהם. כך פועלת אחריי גם בקרב בני הנוער המפונה, תוך דבקות באותם ערכים ודרכי פעולה מותאמות.

מתנועת אחריי נמסר: “גם בימים קשים של כאב ושבר עמוק, ובזמן שרובנו מגויסים בחזית ובעורף, יש לנו את הזכות להשפיע על הנערים ונערות הגדלים במציאות המטלטלת הזאת ולייצר עבורם יציבות, ביטחון ותחושת מסוגלות. יצירת שגרה ומסגרת יציבה הן ממש צורך קיומי עבור בני ובנות הנוער בימים כאלה ואנו מאמינים כי זה יסייע להם לבניית הביטחון, ההערכה העצמית והחוסן האישי שהם זקוקים לו יותר מכל כעת – וגם בהמשך חייהם”.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: נתנאל גבאי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן