הוקצו 180 מיליון ₪ בשיקום ובפיתוח משקים חקלאיים בחבל תקומה

נוהל התמיכה יתמוך בהשקעות בעלות כדאיות כלכלית ובנות קיימא וייתן מענה לענפי החקלאות המאפיינים את החבל

משרד החקלאות ומנהלת תקומה ישקיעו 180 מיליון ₪ עוד השנה, בשיקום ובפיתוח משקים חקלאיים בחבל תקומה

מנכ”ל משרד החקלאות, אורן לביא: “חבל תקומה הוא “אסם התבואה והירקות” של מדינת ישראל, המשרד רואה בחבל עוגן חשוב עבור ביטחון המזון של אזרחי המדינה והרציפות התפקודית. מדובר בהשקעה חסרת תקדים בהיקפה, אשר צפויה לשנות את פני החקלאות בחבל, ולהפכה למתקדמת וטכנולוגית”

ראש מערך החקלאות במנהלת תקומה, אסף יצחקי: “החקלאות היא חלק בלתי נפרד מזהותם של תושבי החבל ומהווה עוגן התיישבותי חשוב ומנוע כלכלי משמעותי ולכן ישנה חשיבות לאומית בשיקומה ובפיתוחה. כגוף האמון על המשימה החשובה הזו, נביא לקידום החקלאות, נייצר משקים יציבים כלכלית ומודרנית, בעלי פריון גבוה וזאת לצד השקעה יעילה של המשאבים המשמעותיים העומדים לרשותנו”

בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס על מדינת ישראל ב-7 באוקטובר התחייבה המדינה לפעול לשיקום ופיתוח חברתי, כלכלי וחקלאי של חבל תקומה (יישובי עוטף עזה). במסגרת זו, יוקצו 180 מיליון ש”ח לחקלאים בדרום כחלק מנוהל שמפרסם משרד החקלאות בשיתוף עם מנהלת תקומה.

החלטת ממשלה 1127 הציבה יעד לקידום ופיתוח חקלאות מתקדמת ומקיימת בחבל, שתחזק את ביטחון המזון של מדינת ישראל לעשורים הקרובים ושתהיה בחזית הידע העולמי.

במסגרת החלטה 1699 מנהלת תקומה ומשרד החקלאות פרסמו מסלול סיוע ייעודי לחבל בדרך של השקעות הון במשקים, במטרה לסייע להם להתגבר על המשבר שפקד את החבל ולהיערך לתנאים החדשים שנוצרו ובכלל זה מחסור בידיים עובדות. מתוך הכרה בחשיבות החקלאות בחבל ובעיבוד השטחים “עד התלם האחרון”, כאינטרס לאומי וביטחוני ובמטרה לחזק ולפתח את החקלאות והתיירות בחבל, גובש מענה גם בתחום ביסוסה של החקלאות כחקלאות מתקדמת ומקיימת, המנצלת באופן יעיל יותר את משאבי כוח האדם, הקרקע והמים וכן הגדלת השימוש במיכון וייעול מערך עיבוד התוצרת החקלאית.

משרד החקלאות ומנהלת תקומה מבקשים למפות את החקלאים בעלי הפוטנציאל לקבלת תמיכה, במסגרת נוהל התמיכה בחקלאים בחבל ולבחון את עמידתם בתנאי הסף לקבלת אישור להגשת בקשה לתמיכה על מנת לסייע להם לקבל את כספי התמיכה.

הנוהל יתמוך בהשקעות בעלות כדאיות כלכלית ובנות קיימא וייתן מענה לענפי החקלאות המאפיינים את החבל  לרבות: מטעים, פרדסים, גידולי שדה, ירקות, פרחים, לולים, רפתות, דירים והשקעות במתקני אריזה ומיון לאחר קטיף. כן יאפשר לחקלאים לשקם ולהרחיב את המשקים ואת פעילותם, לרכוש ציוד וטכנולוגיות מתקדמות ולשדרג את המבנים והתשתיות הקיימות, בכך לשפר את פריון המשק, הן ברמה הכלכלית והן בהיקף המזון שייוצר.

משרד החקלאות ומנהלת תקומה מחויבים לחיזוק החקלאים והחקלאות בדרום ולפיתוח חקלאות מתקדמת ומקיימת, שתהווה עוגן להתיישבות כערך ציוני, לשמירה על האדמות וכמנוע צמיחה כלכלי למדינה.

המשרד משקיע בהצמחת הדור הבא של החקלאים בדרום בפרט ולאורך המדינה בכלל, בפיתוח והטמעת טכנולוגיות חדשניות בתחום ה”אגטק”  וביצירת ודאות לחקלאים. בהתאם, בשלב א’ תקבע זכאותם של כל אחד מן המשקים, ובשלב ב’ שיפורסם בעוד כחודש וחצי, יוכלו הזכאים להגיש בקשות פרטניות.

לנוהל התמיכה לחצו על הקישור.

 

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן