news08.net/ads.txt

הורים לתלמידי תיכון בו מלמד “המורה המלטף: “המשטרה גבתה עדויות מילדות בנות 17, ללא ידיעתנו?”

עצור

ביום שלישי הותר לפרסום: מורה נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בתלמידות. הפרשה הזו מטלטלת את מערכת החינוך באזור השפלה, זאת לאחר שמורה ומחנך מוכר ואהוב, נעצר במהלך יום הלימודים, בין כותלי בית הספר, על ידי משטרת ישראל וזאת מבלי שאיש ירגיש. הפרשה נחשפה על ידי אחד מהורי התלמידות שהגישו ליועצת בית הספר תמונה שבה נראה המורה מחבק ומנשק את בתה ושולח ידיים, קרי נוגע בה נגיעות שאינן רצויות. היועצת הפנתה את התמונה למנהל בית הספר ויחד הגישו את החומר למשטרה.

השוטרים הגיעו בלבוש אזרחי לבית הספר, המורה נקרא לחדר המנהל, שם הציגו עצמם, סיפרו על החשדות המיוחסים לו והורו לו לגשת אל הניידת וללא אזיקים בכדי למנוע מצב שאחד התלמידים יראה אותו כבול – וידווח על כך לתלמידים נוספים. השוטרים החרימו לחשוד את המחשב הנייד, בו נמצאו לאחר מכן, חומרים פורנוגרפיים. למן הרגע הראשון, הכחיש המורה את המיוחס לו. במקביל המשטרה פתחה בחקירה ואספה עדויות מתלמידים ומצוות בית הספר.

אממה? משטרת ישראל נעזרה בתלמידים, חלקם קטינים בני 17, בפרשת “המורה המלטף” וללא ידיעת הוריהם זימנה אותם למתן עדות בתחנת המשטרה. בזה אחר זה הגיעו התלמידים ושיתפו במידע, ענו על שאלות חוקרים במעמד חוקרת נוער והוסיפו פרטים על הפרשה שבוודאי תדובר רבות. עם זאת התנהלות המשטרה עם תלמידות ותלמידים שטרם מלאו להם 18, גרמה לזעזוע בקרב ההורים. “איך ילדות שממילא המומות מהסיפור, נקראות להגיע לתחנת המשטרה וללא ידיעתנו?”, שאלה אחת האימהות. הורה אחר אמר: “איך עושים משהו מאחורי הגב שלנו וזה לא משהו שקשור לביטחון מדינת ישראל? יכול להיות שעשו זאת כדי לקבל תמונה רחבה, אבל לא יכולים להציג זאת לבית המשפט מפני שמדובר בקטינים. הורים גם יכולים לתבוע את משטרת ישראל על דבר כזה. מצד שני, כשיש להם תפוח אדמה לוהט הם עושים שטויות – וזה תפוח אדמה לוהט”. ממשטרת ישראל, לא נתקבלה תגובה בסוגיה למרות פניותינו החוזרות ונשנות.

עוד יצוין כי יו”ר וועד ההורים הוציא הודעה במייל להורי התלמידים במנהיגות הבית ספרית וציין: “בהמשך לפרסום בכלי התקשורת אודות אירוע הטרדה מינית של מורה בביה”ס בשפלה, מבקש לעדכן כי לצערי ביה”ס המדובר הינו שלנו (במקור צוין שם בית הספר-ל”ל). אני מלווה את האירוע עם הנהלת ביה”ס והעירייה מתחילתו, בשקיפות מלאה. עד כה נוכח איסור פרסום גורף של המשטרה על האירוע לא עודכנתם בנדון.

אחד ההורים התייחס לפרשה וסיפר: “כולם מזועזעים ובמיוחד מי שיש לו בנות בבית הספר. כמובן שיש חששות מפני שמדובר כבר במקרה שני, אך יחד עם זאת ברור לכולנו שמערכת החינוך בבית הספר טובה ואין להכליל את כל המורים למרות שמדובר במקרה שני בבית הספר מתחילת השנה”. הכוונה כמובן למקרה בו הוגשה תלונה במשטרה כנגד בכיר בבית הספר בחשד למעשים מגונים, לכאורה, שאירעו לפני חמש עשרה שנה.

התלמידים: “בינינו? קראנו לו המורה הפדופיל”

אבל לא רק ההורים היו בהלם. אחת התלמידות סיפרה: “בינינו? קראנו לו תמיד ‘המורה הפדופיל’, הוא היה מחבק כל הזמן ומלטף כל הזמן, הרבה מעבר למורים אחרים. באחד הפעמים היה יום הולדת לאחת התלמידות והוא הביא לה עוגה עם תמונה של שניהם עליה. זה היה הזוי”. חלק מהתלמידים ידעו לספר כי באחד המקרים המורה שכח את סרט הפורנו שלו בחדר המחשבים.  “יום אחד נכנסנו לכיתה וראינו דיסק שרשום עליו השם שלו. מסקרנות הכנסנו לראות מה יש שם וגילינו סרט כחול. היינו בהלם אבל צחקנו מהבושה והעברנו את הדיסק להנהלה”. המורה המשיך ללמד כאילו כלום לא אירע.

לא ניתן להתעלם גם מהפרגון והאהדה לה זוכה המורה. “אם שמים את המקרה בצד”, אמרה נציגה מועד ההורים, “הוא היה דוגמא ומופת למחנך דואג לתלמידים בצורה יוצאת דופן, מקדם אותם, עוזר להם. כמה עצוב”. הורה אחר הוסיף: “התלמידות היו חולות עליו. המורה הזה לימד את הבת שלי ואמרה עליו שהוא מורה נשמה אבל בואי נגיד שאם הוא היה עושה משהו לבת שלי, לא הייתי מערב את המשטרה אלא מטפל בו אישית”. החקירה נמשכת.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן