news08.net/ads.txt

הושלם תכנון הקו הדרומי בפרויקט המטרו בגוש דן

הוועדה לתשתיות לאומיות הודיעה שתעביר לאישור הממשלה את התוכנית לחלקו הדרומי של קו M1 – הקו הארוך ביותר בפרויקט המטרו של גוש דן

. אורכו של החלק הדרומי של קו מטרו M1S הוא כ-45 ק”מ וכולל 31 תחנות. הקו צפוי לשרת את חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד.

תכנית תתל 101/א- לקו מטרו M1 הדרומי תוכננה וקודמה ע”י חברת נת”ע ומשרד התחבורה בועדה לתשתיות לאומיות. תכנית זו עוברת ב-7 רשויות מקומיות בחלקו הדרומי של מטרופולין תל אביב ומחברת את נס ציונה, רחובות, רמלה, לוד, באר יעקב, ראשל”צ וחולון עם ת”א.

הקו עודכן כך שייתן מענה למרכזים משמעותיים במטרופולין – בית החולים אסף הרופא, בית החולים קפלן ומכון וייצמן, לאזורי התעסוקה – מרכז עסקים בן צבי, פארק המדע רחובות, צומת ביל”ו, ולתוכניות התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בהם תל גיבורים, ציר יוספטל, שכונת ג’סי כהן בחולון, כפר גבירול ברחובות, מרכז ראשון לציון, שכונת גיורא ברמלה, מרכז העיר, העיר העתיקה וצפון לוד.
לפי התוכנית, קו M1S יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים: קו מטרו-3M בחולון, תחנות רכבת ישראל יוספטל-חולון, רמלה, באר יעקב (תחנה חדשה), לוד גני אביב, ראשונים, רחובות, ותחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק-צומת חולון ומנחם בגין בחולון.

 

תכנית תת”ל 101 א הינה תכנית לחלקו הדרומי של קו מטרו M1 החוצה את רשת המטרו מצפון לדרום. מדובר בקו הארוך ביותר ברשת אשר צפוי להזין כמות של מעל למיליון נוסעים ביום באמצעות התחנות הפרוסות לאורכו. חיים גליק מנכ”ל נת”ע בירך על ההחלטה והוסיף כי האישור המהיר של הקווים, מוכיח שוב ושוב את מקצועיות צוותי התכנון בנת”ע, ומוכנות החברה לפרויקט התחבורה והתשתיות מהגדולים שבוצעו בישראל. מאיר שמרה ראש מנהלת המטרו בנת”ע אמר כי אישור התכנית הזו הינה אבן דרך חשובה למהפכה של התחבורה הציבורית והסעות ההמונים במטרופולין תל אביב. בחברה כבר נערכים להמשך ביצוע המטרו, בגיוס כוח אדם מקצועי ישראלי ובינל”א ברמה הגבוהה ביותר בכדי להתמודד בהצלחה עם האתגר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן