בתאל עמוס, אם לשני קטינים מהפעוטון סיפרה: “אנחנו חיים בסיוט מתמשך. עד למעצרה היינו בחששות היות והילדים לא רצו להיכנס לכן והיינו בהמון מחשבות – מה הולך שם. הילד בן השלוש ושלושה חודשים היה נצמד אלי לרגל ואומר ‘אמא, אני לא רוצה גן אילנה. גן אילנה פיכס’.  היו ימים שהילד היה אומר לי ‘אמא, אין אור’ והייתה לו רגרסיה בדיבור. כעת, מתברר שהייתה מענישה אותו ומכניסה אותו כאקט של עונש לחדר חושך”.

ירדן רוזנטל, אב לילד בן שלוש מהגן סיפר גם כן :”מיד עם מעצרה שוחחנו עם הילד והוא סיפר שאילנה הכתה אותו והראה עם היד היכן. כשאמרנו לו שאסור להכות, הוא השיב שזה נעשה כי פספס את צרכיו. אנחנו בתחושות קשות מאוד ולא יודעים לאמוד את הנזק לילד. מקומה של אילנה מאחורי סורג ובריח ואנחנו הקמנו מטה מאבק ולא נחדל עד אשר נראה את דלת נווה תרצה נסגרת כשהיא מאחוריה, משלמת על מעשי ההתעללות בקטנים שלנו”.

מעורכי הדין ירון בן יוסף ורז אלמוזנינו, אשר מייצגים את ההורים, נמסר: “מדובר בשורת אירועים ומקרים אשר עולים לכדי חשדות חמורים כנגד מנהלת הפעוטון וצוותה. התמונה אשר עולה, מציגה אלימות מזעזעת כלפי פעוטות חסרי ישע, ולא בכדי, התבטא בית המשפט הנכבד כפי שהתבטא בהחלטתו להסיר את צו איסור הפרסום משמה של החשודה העיקרית בתיק. נקווה שבסופו של יום ייצא הצדק לאור והחשודות בתיק יתנו את דינן”.

מטה המאבק למען הילדים: “שוב מודעות של אמא אחת והמצלמות הצילו את הילדים מהתופת, לכאורה! ללא תיעוד המצלמות לעולם לא היה ניתן לדעת מה הילדים האלו עברו בגן, בטח ובטח לא היה מבוצע מעצר. אנחנו קוראים לכל ההורים לפתוח עיניים ולהתעורר, להצטרף עוד היום לסיירת המטה בעיר שלכם, ולפעול יחד למגר את אלו שמעיזות לפגוע בילדנו!”.

בתוך כך, ההורים יזומנו בקרוב לצפות בסרטונים מהגן ולזהות את ילדיהם.