news08.net/ads.txt

הותר לפרסום: עודד שריקי הוא הקבלן שנחקר בפרשת החשבוניות הפיקטיביות; עו”ד אבי חימי: “שחרורו מדבר בעד עצמו”

הותר לפרסום: עודד שריקי הוא הקבלן שנחקר בפרשת החשבוניות הפיקטיביות. ככל שידוע, הקבלן מנתיבות שבונה ברחבי המדינה ונחשב לאיל נדל”ן מוערך, נחקר במשך שעות ארוכות ביחידה הארצית של המשטרה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, ובסיום שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. פרקליטו עו”ד אבי חימי, אמר: “מרשי, שבנה את שמו הטוב בזיעת אפו ובעשר אצבעותיו, נחקר בפרשה. לאחר שמסר גרסתו כי לא נפל במעשיו רבב, מרשי לא נעצר ושוחרר לדרכו. נדמה לי ששחרורו מדבר בעד עצמו”. עוד נציין כי בין הנחקרים גם יורם קצב – אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב, שלפי החשד היה מעורב בקשרים עם ארגון או ארגוני פשיעה.

כזכור, רשות המיסים הודיעה בשבוע שעבר על 21 חשודים שנעצרו בחשד לביצוע עבירות פליליות ושימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקלים. המעצר התבצע בתום חקירה סמויה, כאשר ע”פ החשד החשבוניות היוו “עורק כלכלי” למימון פעילות פלילית ענפה. את החקירה ביצעה יחידת להב 433 – היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל”כ), במשך מספר חודשים, בשיתוף עם רשות המיסים והיא לוותה מראשיתה ע”י הפרקליטות. על פי החשד העבריינים השתמשו בחשבוניות פיקטיביות תוך ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. כמו כן במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות ששימשו את העצורים לביצוע עבירות מס והלבנת הון, ועוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

החקירה עברה לשלב הגלוי, ונערכה פשיטה של המשטרה, על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג’), וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום. במהלכה התבצעו חיפושים ודווח על הימצאו של רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי. בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצרם בפני ביהמ”ש השלום בראשל”צ.
בתחילת השבוע קיבלה הפרשה תפנית. “בהמשך לתיק החקירה המתנהל ביחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל”כ) – להב 433: חקירה בדבר חשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות שבוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, הבוקר המשטרה עיכבה לחקירה חשוד נוסף, קבלן מאזור הדרום“, נמסר ממשטרת ישראל. “בתוך כך, ביהמ”ש השלום בראשל”צ האריך אתמול פעם נוספת את מעצרם של 3 חשודים מרכזיים בתיק למשך 8 ימים ובשעה הקרובה יובא החשוד הראשי בתיק אל ביהמ”ש השלום בראשל”צ לדיון בהארכת מעצרו. חקירת המשטרה נמשכת”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן