הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה | 56 תושבות רחובות קיבלו מלגות בפרויקט של הפורום לקידום מעמד האישה. אוה גור: “גאה בנשים אלו על ההתמודדות בשילוב בין כל התחומים בחייהן”

מעמד מרגש במיוחד: מלגות הוענקו לנשים תושבות רחובות, במסגרת פרויקט “הזדמנות שנייה לתואר ראשון” של הפורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות. ההתכנסות התקיימה בהשתתפות ראש העיר רחמים מלול, חברת המועצה ויו”ר הפורום לקידום מעמד האישה אוה גור, יועצת רה”ע לקידום מעמד האישה אביבה חלבי, מנכ”ל מכללת אחווה ד”ר אתי גרובגלד, רכזת התוכנית נירית שדה, מתנדבים וסטודנטיות.

הפרויקט “הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה” יצא לדרך לפני כשלוש שנים ביוזמת חברות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות – והוא נועד להעניק לנשים תושבות העיר, בגילאי 35 ומעלה, הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון, והוא מתקיים בשיתוף עם מכללת אחווה, שם לומדות רוב הנשים. השנה הצטרפו ללימודים גם נשים רחובותיות הלומדות במסגרות אקדמיות נוספות.

בפרויקט לומדות כעת 64 סטודנטיות בשלבים שונים של התואר הראשון. הצעירה בהן היא בת 34 והמבוגרת ביותר בת 56. בימים אלו נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה – המחזור הרביעי.

ראש העיר רחמים מלול: “מדובר בפרויקט שמוסיף לכל העיר. אנו שמחים לאפשר לנשים לממש את עצמן, כפי שהן רוצות לעשות, לרכוש תואר ראשון ולחולל שינוי כה גדול בחייהן. מרגש בעיני מאד לשמוע את הסטודנטיות מציינות שנקשרו למקום ההתנדבות. התרומה שלהן לציבור – זו התמורה שלנו”.

חברת המועצה ויו”ר הפורום לקידום מעמד האשה, חברת המועצה אוה גור ציינה: “אני גאה בנשים אלו על ההתמודדות בשילוב בין כל התחומים בחייהן, המשפחה, עבודה, לימודים והתנדבות. אני בטוחה כי המודל שלהן תורם להן, למשפחה ולחברה. מכאן, לאחר שדרוג נקודת המוצא הכל פתוח בפניהן”.

ד”ר אתי גרובגלד מנכ”לית מכללת אחווה הוסיפה: “כאשה וכתושבת רחובות הפרויקט הזה בנפשי וחשוב לי מאד להמשיך לדחוף ולקדם אותו. אני מודה לראש העיר שמוכן לתרום ולקדם את הפרויקט, וזה אינו דבר מובן מאליו. סיפורי הנשים הלומדות רק מחזקים אותנו בכל פעם מחדש כמה חשוב הפרויקט בהשפעתו על כל כך הרבה מעגלים, החל מההעצמה הנשית הפרטית, דרך העצמת הילדים והמשפחה, התרומה לחברה והגמלאים התורמים גם הם בעזרה לסטודנטיות”.

אביבה חלבי יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: ,אני מודה למשפחת מרקס-אייזנברג על המלגות שהן מוסיפות לתוכנית זו. לאחר שלוש שנות לימוד ניתן לומר כי אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד. 97% מהסטודנטיות ממשיכות את לימודיהן ומתוכן כ-4 מצטיינות דיקאן. הצלחה זו מתאפשרת בזכות ההשקעה הרבה של הסטודנטיות והסיוע של המתנדבים המלווים את הסטודנטיות בשיעורים פרטיים וקבוצתיים. מדובר בתכנית בעלת חשיבות גבוהה. הנשים שלומדות בתכנית בימים אלו עוברות שינוי משמעותי הן מבחינה אישית והן מבחינה תעסוקתית וכבר כעת משודרגות ומתקדמות מבחינת שכר ומבחינת קידום בעבודה. כך שמטרתנו הושגה”.

כרמליה קמחי, מתורמי המלגות, אמרה כי “במשפחתנו החלטנו לתת 4 מלגות מטעם משפחת מרכס-קמחי, ע”ש בתיה אייזנברג-מרכס. ההחלטה לתת את המלגות ע”ש של אימי, בתיה, נבעה מכך שהיא הייתה כל שנותיה – מצעירותה ועד אחרון ימיה, אשה פמיניסטית בדעותיה, עצמאית, דעתנית, זקופת גו, חרוצה ופעילה. מה שמתחבר מאוד עם פעילות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות”.

**

בנוסף, יפתח השנה הפורום את התוכנית לאפשרות להגשת בקשה למלגה לכל רחובותית מעל גיל 35 הלומדת לתואר ראשון במוסד אקדמי מוכר. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה מעניקות 130 שעות התנדבות בקהילה במגוון מוסדות ופעילויות בעיר כגון: חונכויות בבתי הספר, במועדוניות ובמתנ”סים, עזר מציון, קפלן, על”ה, קשישים, קהילה נגישה, הבית החם לנערות, סיירת הורים, בי”ס עידוד ועוד.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן