news08.net/ads.txt

הזמר רגב הוד פותח פה על הנציג שלנו לאירוויזיון, קובי מרימי • ראיון חג | בשיתוף “סטטוס”

היוצר והמבצע רגב הוד נמצא איתנו כבר עשור שלם, וללא ספק נוכחותו מתעצמת בשנים האחרונות | ההשתתפות ב’המירוץ למיליון’ ביחד עם רעייתו, הלן, כמובן נתנה דחיפה לקריירות של שניהם – אולם אם כבר במיליון עסקינן, אז מיליון הצפיות בקליפ האחרון שלו ב’יוטיוב’, מכירות דיסקים בהיקפים של עשרות אלפי עותקים, הזמנות להופיע בהיקפים נרחבים בארץ ובחו”ל, וגם סוג של הכרה ממלכתית לה זכה בהזמנתו להופיע ביום שלישי בשבוע החולף במסיבת הניצחון של ‘הליכוד’ – מלמדות שרגב כבר יודע גם יודע כיצד להתנהל במירוץ להצלחה. ומה הוא חושב על הנציג שלנו לאירוויזיון – הכל בראיון החג  | בשיתוף “סטטוס”

רגב, בוא נדבר על השיר החדש – מתנגן מזה זמן כבר בתחנות וברשתות. ספר לנו קצת עליו, איך שיר נולד?
“השיר נקרא ‘אל תלכי רחוק’, והוא הסינגל החמישי או השישי מתוך האלבום העשירי שלי – ‘אחרי כל הסופות’, שייצא לאחר חג הפסח. הקליפ של השיר הוקלט בניו יורק, ויש בו שירים שנכתבו עבורי בין היתר על ידי הראל סקעת ואבי אוחיון, ובהפקת מתן דרור.

לא כל השירים ייצאו כסינגלים להפצה לפני צאת האלבום, כמובן שאני שומר 5 שירים כהפתעה לקהל. יש למה לצפות – עבדנו על האלבום כשנה, והוא יכלול 10-12 שירים. הקליפ של ‘אל תלכי רחוק’ זכה כבר למיליון צפיות ב’יוטיוב’, וקליפים נוספים של סינגלים שכבר שיחררנו מהאלבום הוקלטו וצולמו גם בהופעה גדולה בגוואנזו, סין, ביום ההולדת של ערן זהבי. קליפים הוקלטו גם בלוס אנג’לס ובמיאמי, במהלך סיורי הופעות שלי שם, בפני קהלים חמים ואיכותיים”.

שרת פעם: “אני לא מלך”, ובראיון ל’מאקו’ אמרת שאתה לא שואף לשם ולא מכוון להיות מלך המוסיקה המזרחית. אבל 20,000 עותקים, ועוד 20,000, ועוד – אולי אתה בכל זאת מלך?
“אני לא מתיימר להיות מלך, טוב לי במקום בו אני נמצא, עם עשרת האלבומים שהוצאתי בתוך עשור, מאז שפרצתי לתודעת הציבור עם היצירה שלי. כיף לי מאד בהופעות שלי – בארץ, מעל במות מכובדות וגדולות מאד, וגם באירועים פרטיים בחתונות, באירועים ציבוריים, ממלכתיים, בחגים, ואני גאה וטוב לי בסטטוס שהשגתי. בחול המועד פסח אני מופיע ב’קלאב הוטל’-אילת, מיד לאחר מכן אני טס להופעה ברודוס, יוון, וחוזר בזמן למימונה – גם כדי לחגוג עם המשפחה, וגם להופעות בירושלים – בכיכר ציון, בגילה ובבמה המרכזית בעיר. בשנה שעברה הופעתי גם ברחובות, הבית. השנה הבירה קראה לי”.

מה דעתך על הצלחות בולטות – שלא לומר בוטות, אולי – כמו זו של עומר אדם, שאתמול כל המדינה צפתה ברכב החדש שלו בעלות של מיליון וחצי שקלים. כסף, זה הסיפור בענף?
“כסף הוא עניין משמעותי בכל עסק, וחשוב להכיר בכך. כסף הוא בהחלט עניין. לא כולם מתנהגים אתו באותה דרך, כל אחד בהתאם לאופיו ולהרגליו. לא יודע כמה תשומת לב צריך להקדיש לגילויים ראוותניים של עושר או הצלחה – אותי זה פחות מעניין. אותי מעניינת המוסיקה, ואני בהחלט מתחבר לאמנים הצעירים. כמי שלא משתייך לדור הוותיקים – חיים משה, דקלון, ליאורה – אלא צעיר בהרבה – אני בהחלט שואב מהצעירים השראה, ומרגיש שהם תורמים הרבה לתרבות ולענף. יש לי שיתופי פעולה עם חבר’ה צעירים, שמבחינתי תורמים לי רבות – שומרים אותי מודרני, מעודכן, אורי הייטנר, דניאל אנג’לו – ישראלי מאד מוכשר שגר במיאמי. כדי להצליח צריך לנהל מערכות יחסי-ציבור, וכל אחד עושה זאת בדרכו. אבל הצעירים שומרים על הרמה של המוסיקה, וצריך לזכור גם את חשיבות רחשי הלב של הקהל ואת הביקוש מצידו”.

מה דעתך על השיר HOME עמו עומד קובי מרימי לייצג את ישראל באירוויזיון? האם לדעתך צפוי למרימי עתיד בארץ, אולי בעולם? תצפה באירוויזיון?
“ברור שאצפה. קובי מרימי הוא זמר מדהים, בעל יכולת ווקאלית יוצאת-דופן ונדירה בכל קנה-מידה. המדינה זכתה שהצמיחה מתוכה אמן מסדר גודל כזה. אני גם חושב שהשיר מצוין – שונה לחלוטין מ’טוי’, כמובן, ולא בטוח שיביא לנו את ה’דאבל’ – אבל אין לדעת, רק לשוטים ניתנה הנבואה, ‘טוי’ הוא שיר מקפיץ, צעיר, אנרגטי. אי-אפשר לשמוע אותו בלי לזוז. ‘HOME’ הוא בלדה נפלאה, שלדעתי מאד מתאימה לטעם האירופאי. השיר בוקע קירות, ובשילוב עם הקול של מרימי, הוא נראה לי מצוין לאירופה. נחזיק אצבעות”.

מה מתוכנן מבחינת לוח ההופעות שלך בחודשים הקרובים? ביום העצמאות (רחובות?), בחופש הגדול, בקיץ – קיסריה? הופעות בחו”ל?
“מתוכננת עבודה רבה ופעילות ענפה במהלך השנה הקרובה, ובוודאי בחודשים הקרובים – בחגים, בקיץ, בין היתר הופעות רבות נוספות בחו”ל, ביוסטון ובמיאמי – ואגב, לא רק לקהל הישראלי, אלא גם לקהילה היהודית ולחברים המקומיים של הישראלים, שגם אם הם לא מבינים את המילים הם מאד מתחברים ללחנים, לקצב, לצבע, ולאווירה. העם היהודי הוא אור לגויים – ובמקרה הזה של המוסיקה הישראלית, הוא קול לגויים. ב-17.7 אני מופיע בהיכל התרבות בפתח-תקווה, ביום הזיכרון אני מופיע בקריית-עקרון, ובהמשך לוח ההופעות שלי עמוס ביותר, ברוך השם. אני מופיע כמעט בכל ערב במשך חודשים ארוכים”.

כשאתה מלחין שיר וגם כותב מילים – מה בא יותר בקלות? מה אתה אוהב יותר?
“אני אוהב ליצור את השיר מההתחלה, מכל הצדדים ומכל ההיבטים. אני אוהב לשבת באולפן, עם החבר’ה הצעירים שעובדים אתי, ולבשל וליצור את השיר עד שאנחנו מרגישים שזהו, הוא מוכן. אני פחות מתחבר ואוהב לקחת שיר שמישהו כתב עבורי, והוא רק מוכן לביצוע שלי. אני רוצה שהשיר יהיה שלי מכף רגל ועד ראש”.

הילדות מראות כישרון להמשך הדרך של אבא?
“אדל, הבת הבכורה, מאד מוסיקלית, רוקדת כל הזמן, שרה, שמחה, יש לה קצב ויכולת, מחוברת למוסיקה של גילה. גם כשנוסעים אתה באוטו היא שמה בבלוטות’ את מה שהיא רוצה, אז אני בעיקר שומע את יובל המבולבל, רינת, ושיקי דיקי. מוקדם מדי לדעת מה יהיה הכיוון שלה בחיים. מה שתרצה זה מה שתעשה, מאיתנו היא תקבל את כל התמיכה תמיד”.

עדיין ממתין לבן?
“ממתין למה שצריך להיות – זה לא משנה. קודם כל ממתין בכלל לעוד ילד, אבל בהחלט בן זכר הוא סוג של רצון טבעי פנימי, אחרי שתי בנות. אתה יודע, אבל, שצריך להביא בחשבון שלא עושים ילד לבד – ואני מאד מסונכרן עם הלן, אשתי, שמעבר להיותה אמא מדהימה, היא מנהלת ומתחזקת קריירה מצליחה במיוחד כאושיית אינסטגרם. היא עובדת עם חברות גדולות ומאד מצליחה, מתפרנסת יפה ועסוקה מאד, ואני תומך בה תמיכה מלאה. ההשתתפות ב’המירוץ למיליון’ נתן בוסט מאד רציני לרייטינג שלה, ויש לה עשרות אלפי עוקבים ברשת”.

עכשיו ברצינות, תגיד, מה קורה עם רחובות – איך זה שילידי העיר לא נוטשים אותה לטובת העיר הגדולה? אייל גולן, אתה, אחרים.
“בשבילי רחובות תמיד תהיה הבית, המקום בו נמצאים החברים, המשפחה, השורשים שלי. אני אוהב לקום בבוקר ולראות את הנופים והמקומות שאני מכיר. אני מאד אוהב את תל-אביב – אבל לא על-מנת לחיות בה. ילידי רחובות מחוברים לקרקע, לאדמה, לפרדסים של הילדות, והיא הבית, הבית שמאזן אותי. אני מודה לקב”ה ששומר לי על הדברים הקבועים בחיים, על היסודות, שנמצאים כאן, ברחובות. אני שמח מאד לצאת להופעות ולטיולים בחו”ל – אבל אחרי אדרנלין מטורף מהופעות בלוס-אנג’לס, וטיולים בשדרת הכוכבים, וקנה המידה הגדול של כל מה שאתה פוגש בחו”ל – אני פותח חלון ורואה את בית הכנסת שלי, ונעים לי וטוב לי. זה מאזן”.

כיצד אתה חווה את ההיבט הכלכלי של עסקי המוסיקה – המהלומה שהענף חטף עם המעבר לרשתות, ואשר פגעה קשות במכירות דיסקים?
“כן, ללא ספק השוק השתנה. הרשתות החברתיות, עולם המדיה החברתית והדיגיטל, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, אפליקציות ותוכנות ה-sharing, itunes ואחרות – כל אלה פגעו במכירות הדיסקים – אבל לא פגעו בקהל, להיפך – הגבירו והרחיבו את המעגל ואת הרייטינג, בגלל הזמינות הגדולה שהם יצרו עבור כל אחד ליהנות ממוסיקה ולרכוש אותה ולהשיג אותה באופן מידי. דיסקים ואלבומים עדיין נמכרים, כי הם מוצר פיזי ואותם ניתן לשמר, לשמור כמזכרת, ולגעת בידיים, ויש לזה ערך עצום. אני נמנה עם האמנים שעוד הוציאו קלטות בזמנו -שלושת האלבומים הראשונים שלי יצאו על גבי קלטות, קסטות. אבל אני רואה רק ברכה בהתפתחות הזו ובמגמה המשתנה של השוק. זו הקידמה, כך העולם יצרוך את התרבות ואת המוסיקה שלו בעתיד”.

האם יש על הפרק תכניות לעשייה נוספת בתחום הטלוויזיה? ערוץ 24? עוד ריאליטי – אולי שיפוט בתחרויות מוסיקה?
“יש בהחלט דברים על הפרק בעשייה הטלוויזיונית, אולם אני לא יכול לפרט בעניין זה בשלב הנוכחי. תשמעו בקרוב”.

ממשיך לשחק כדורגל? עדיין אוהד של ‘מכבי’-שעריים?
“ממש-ממש לא ממשיך לשחק, הכדורגל היה חלום ילדות שניתן לומר שלא התגשם, וכיום אני יודע שטוב שכך. לא בטוח שהייתי מצליח בכדורגל כמו שאני מצליח במוסיקה. אני עושה פעילות ספורטיבית ועוסק בספורט, כולל טיפוח הגוף במכון כושר ושמירה על הבריאות – ירדתי 17 ק”ג בשנה האחרונה, ואני מקפיד על אורח חיים בריא. אבל אני לא ערן זהבי”.

כיצד נראות מערכות היחסים עם תחנות הרדיו? בכל-זאת יש להן עדיין משקל, על אף ‘יוטיוב’ ו’אפל מיוזיק’ וכל יתר האפליקציות לשיתוף – אנשים מבלים שעות ארוכות במכונית, בכבישים, בוודאי עכשיו, בחגים. הקרבות של מאיה בוסקילה על ההשמעות ב’גלגל”צ’ כבר לא כל-כך רלוונטיים – לאיזה יחס אתה זוכה בתחנות ה’מיינסטרים’, ולאיזה בתחנות הייעודיות כמו ‘קול המדינה’ למשל, אצל אליקו?

“הרדיו משמעותי וחשוב, אבל צריך להביא בחשבון שגם התחום הזה משתנה – את הפלייליסטים קובעות היום הרשתות החברתיות – ולא כמו פעם, כשרק העורכים המוסיקליים היו מחליטים כיצד תיראה מפת המוסיקה הישראלית. השינוי והדרישות באים מן השטח. הילדים, הנוער, הצעירים – הם כולם עורכים מוסיקליים בפני עצמם היום – כל אחד קובע לו את הפלייליסט שלו ומשתף, כך שגם הרדיו נאלץ להתחשב בטעם הקהל ובפופולריות”.

לא מזמן הצטרפו לקהל שלך ראש הממשלה ורעייתו, כשהופעת בפניהם. כיצד בכלל נראה הקהל שלך? צעירים בעיקר – או גם בני 40-50? אל מי אתה מדבר (או בעצם, שר)?
“אני שר לכל מי שאוהב את המוסיקה שלי. ההופעות בפני ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה היו כבוד גדול. הופעתי גם באירוע סיכום הבחירות של ‘הליכוד’, וזהו כבוד גדול לקבל ולהיות מוזמן לכזו במה. אני מודה ומעריך כל דבר טוב שקורה לי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן